[WN] Pleasure hoefijzers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheksJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:37

tones schreef:
sliding schreef:

Ik zou er juist heeele zware ijzers onder laten zetten daar gaat hij vast veel langzamer van lopen. := :+

Dan moet ik die de volgende keer hebben ;)

en dan van te voren magneetjes op de hoefslag gooien :j

Paintless

Re: Pleasure hoefijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:48

tot je moet inhalen... :=

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:28

Naja toen die van mij uit Amerika kwam had ze voor Aluminium ijzers en achter idd zwardere ijzers. Toen ik vroeg waarom ze dit precies deden kreeg ik het antwoord: Omdat ze het allemaal doen }:0

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:45

Even on-topic om de vraag van de TS te beantwoorden
Pleasure ijzers zijn ijzers die lichter in gewicht zijn, een voorbeeld is de sx7 of een dravers ijzer.
Het voordeel van deze ijzers is juist dat je paard geen last heeft van het gewicht en dus zijn benen niet hoger op gaat tillen als hij ijzers draagt met meer gewicht. Ook de manier van afrol speelt bij deze ijzers een grote rol, je hoefsmid moet dus weten waar hij mee bezig is als hij dit type ijzers onder legt. Liggen ze niet goed hebben ze ook geen nut en kun je inderdaad net zo goed gewone ijzers onderleggen, het beste is natuurlijk om blootvoets te laten lopen, maar als dat niet lukt en je moet toch ijzers gebruiken en je wil pleasuren dan wil je niet teveel knieaktie bij je qpa, vandaar dat men dan voor deze oplossing kiest.

joany_pony

Re: Pleasure hoefijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:56

maar je hebt als ik het niet mis heb ook nog verschil in die alu. ijzers.Hatchet staat ook op "gewone" alu ijzers die dus lichter zijn en geen "lipje" hebben,maar je hebt ook nog andere ijzers die schijnen idd iets te veranderen aan de gang van je paard. Ik vraag me dan alleen altijd af of dat helpt als je bv in een gewone normale bak rijd,of dat dat(lijkt mij) alleen helpt op rechte ondergrond.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:26

Sonja schreef:
Ik heb de mijne altijd op trailijzers staan. Die zijn dusdanig speciaal magnetisch dat ze geen hout aan kunnen raken. Hartstikke handig :j
:+

Die wil ik ook! Maare hoe kom je dan over de brug? :P

Ik sluit me bij Vera aan. Pleasure gaat om de 'natuurlijke' *kuch* gangen van een paard en niet de kunst van je paard zodanig manipuleren met tuig en ijzer dat hij als een machine loopt.