leren singel of stof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re: leren singel of stof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:09

ik heb zelf ook een leren singen maar die moet je wel best goed onderhouden. Regelmatig schoonmaken want er zit echt snel zweet ed op. Ik heb inderdaad ook met elastiek.
Een neoprene zou ik niet zien zitten omdat die snel heel warm wordt. Vind dat nu al een nadeel, die zweetplekken onder mn leren singel.
Zit te denken aan een stoffen singel maar heb nog geen exemplaar met stof gevonden. Voordeel is dat je een stoffen gewoon in de wasmachine kan stoppen.

Mijn paard zweet bij een goede training ook in de winter. Laat staan drijfnatte sessies in de zomer. vooral de singel is in ieder geval een warme plek.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:37

Bij mijn zadel zat een leren singel. Op zich best fijn, maar ondanks goed onderhoud begonnen in het leer allemaal kleine scheurtjes te komen waardoor het oppervlak heel ruw werd en mijn paard er last van kreeg. Nu heb ik sinds 2 jaar zo'n neoprene singel en ik vind het ideaal. Fijn voor het paard, weinig onderhoud (kan gewoon in de wasmachine, wel ff in een oud kussensloop doen) en verkrijgbaar in alle maten.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:01

Ik gebruik een leren singel. Deze zijn goed schoon te houden. Even met een vochtige doek afdoen en onderhouden met juiste producten!
bij gevoeligheid bontje er om heen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:24

marjolijn81 schreef:
Ik gebruik een leren singel. Deze zijn goed schoon te houden. Even met een vochtige doek afdoen en onderhouden met juiste producten!
bij gevoeligheid bontje er om heen.

Het lijkt me dat gevoeligheid het teken is om een andere singel te kopen...?

Nies_

Re: leren singel of stof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:12

Ik heb een leren singel met elastiek en ringetjes voor hulpteugels.
niet dat ik ooit hulpteugelsgebruik, maar ik vind het een hele fijne singel :)