Maxispenc schreef:Inmiddels een week verder. Heb ik veel memingen hier op dit topic gelezen. Er met veel mensen over gesproken en gekeken wat er te koop is.
De meeste bont onderleggers zijn uit een stuk. Dus geen open baan erin. Ik ga dus ook niks uit mijn onderleggen scheren. Stel je voor dat je hem verziekt en dat hij straks juist tussen het zadel kruipt wat ik me wel kan voorstellen.
Ik heb inmiddels een mooi Kieffer zadel gekocht, die goed past.
Als het dekje niet te dik is, doe ik er de lamwollen onderlegger onder. Er rijden te veel mensen met zo'n onderlegger om te geloven dat het echt slecht is.
Bedankt voor alle reacties
Er rijden ontzettend veel mensen met onderleggers en volgens mij nog meer mensen met een slecht passend zadel! Dus omdat er zoveel mensen met een slecht passend zadel rijden, hoeft een zadel niet perse te passen...
Als je zadel goed ligt, waarom zou je dan een bontje eronder leggen? Ik denk dat meer dan de helft van de mensen met een bontje niet eens weten waar het voor dient. Maar iedereen rijdt ermee, dus doen zij dat ook. Dat is gewoon onwetendheid.. Maar blijkbaar weet jij nu waar ie voor dient. Als je perse met een bontje wilt rijden, kun je je zadel aan laten passen aan het bontje