Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pessade schreef:Flair zal het probleem niet verhelpen.
Zoek een kwailteitszadel met wol gevulde kussens en van echt leder!
Dit vormt zich veel beter naar je paard, laat zich goed aanpassen en opvullen, zit lekkerder voor jou én je paard.
Nimmy schreef:@pessade, ik heb geen geldboom in mn tuin, ben al super blij dat mn ouders willen helpen met het financieren van een eventueel ander zadel.. Had t zelf al wel in de planning, maar dan pas na mn afstuderen als ik werk en ik dus eerst even een financiele buffer kan opbouwen....
Ik ga niet teveel sleutelen aan mn huidige zadel... zo'n fijn zadel is t sowieso niet.. dus die moet met opvullen/ andere boom goed passend te maken zijn (en niet in know time weer schuurplekken) of iets van een JC of kentauer...
) en heb er zelf ook goede ervaringen mee...Nimmy schreef:Zadelbontjes doe ik niet aan... ga niet een slecht passend zadel passend maken met dingen eronder (helpt toch niet)...
Als mn huidige zadel zonder al te veel omhaal passend gemaakt kan worden heeft dat de voorkeur (met de garantie dat ie niet binnen een maand weer schuurt, dat hoort gewoon niet) anders ga ik idd kijken of ik hem kan inruilen... Net al met de zoekfunctie gezocht, maar meerdere bokkers zijn erg tevreden over de JC (zelfs nadat die uit ontleed was) en heb er zelf ook goede ervaringen mee...
Wil gewoon iets van goede kwaliteit (dus geen zadelmarkt troep), maar een zadel van ruim 1000 euro gaat m ook niet worden...
Maar opzich heeft mijn paard een hele makkelijke rug, met een clinic paste bijna alles wat erop gelegd werd(nieuw, 2e hands niks), dus inruil tegen iets in die prijsklasse moet te doen zijn... Ben benieuwt wat ze er morgen van zeggen...
, dan zou ik zeker een WoW kopen als ik jou was 
esc schreef:Hoi, weet natuurlijk niet hoe je zadel precies ligt, maar afgesleten haren hoeft zeker niet te betekenen dat het zadel niet meer past. Het zadel zal altijd iets bewegen op een bewegend paardenlijf. Afhankelijk van het haar van je paard kan het zijn dat de haren gemakkelijk "breken", eigenlijk net als bij een deken op de schouders.
Ik heb dit trouwens niet zelf bedacht maar van een goed zadelmaker nl. Hans Zuidweg van Bestfit super zadelmaker!
ma_rie_tje schreef:Een andere redelijke middenklasser die wel goed is is Rossner (eigenmerk van Divoza). Degelijke leren zadels.
Maar tis en blijft geen A merk (zelfde geldt voor Kentaur, JC, Wintec ed.)