Zadel vraagje!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:17

Ik zie dat je vroeg of het zadel te groot is of niet.
Het is niet zo dat je dan gewoon een maatje groter of kleiner moet/kan nemen.
De breedte van de boom is heel belangrijk, als die te smal is drukt het misschien
op je paard zn ruggegraat. Te breed is ook niet goed, dan heb je een verkeerde drukverdeling.
Ook moet je letten op de opvulling van de kussens,
anders ligt hij achter misschien te hoog waardoor ie naar voren gaat kiepen,
of van voor juist te hoog waardoor alle druk op de voorkant komt.

Het beste is inderdaad om er iemand naar te laten kijken die er verstand van heeft,
als je het zelf niet zeker weet.

Als je zelf al wel ziet dat ie niet goed ligt, ja dan hoef je
er ook geen zadelmaker meer bij te halen, of iemand anders die er wat van weet..

Met een verkeerd zadel kan je een paard zn rug echt verkloten!

Succes er mee!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:19

Ik zou even naar een zadelmaker gaan, een extra dekje kan ook helpen, misschien ook gedacht aan een staartriem of aan een...(Hoe heet dat ook alweer......Tegenovergestelde van een staartriem:P)

Peuk

Re: Zadel vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:21

Als je zo'n foto in je profiel hebt staan zou je er op z'n minst een zadelmaker naar laten kijken :+

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:54

KsVrPy schreef:
Als je zo'n foto in je profiel hebt staan zou je er op z'n minst een zadelmaker naar laten kijken :+

Ik zeg toch allang al dat ik er iemand naar laat kijken! Vroeg me alleen af of het nog ergens anders door kon komen!

Ik vind het verschrikkelijk als het zadel niet past! Zou ik nooit mee doorrijden!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:53

Is maar een grapje hoor. :')

En wist ik niet, heb het topic niet doorgelezen. Maar dat is wel de beste oplossing dus is wel goed.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 08:51

Oke sorry!! Iedereen valt altijd meteen zo aan! Word daar helemaal gek van! Haha!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:48

Nou ja.... Wij kunnen vanaf hier niet zien wat er met je zadel aan de hand is... En je geeft zelf al aan dat hij niet bepaald goed ligt ;) Ik snap dat je dan twijfelt, gezien het feit dat je wel net een zadel hebt gekocht. Maar een zadel hoort gewoonweg niet te schuiven, te kantelen, te drukken etc. Twijfel er dus niet aan :) , een goed passend zadel is goud waard, het feit dat het een tweedehands zadel is, maakt totaal geen verschil!! Een tweedehandse kan super liggen in tegenstelling tot een nieuwe, zaak is gewoon dat je er heel secuur naar laat kijken om hem aan te meten.. Hierna moet je zadelmaker nog wel regelmatig komen, je paard is namelijk altijd in ontwikkeling :) .