Zadelonderlegger waarvoor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:10

Ik heb ook niet voor niks een dun dekje.
Deze blijft super liggen, ook zonder lusjes maar als het niet goed had gelegen had ik direct een andere aangeschaft. Wat tuig betreft ben ik heel secuur.
Ik wil op een paard rijden, dan heb ik ook de taak om te zorgen voor goed passend en zo comfortabel mogelijk harnachement.

Zelf vind ik een eurostar stripe heel gaaf maar ik koop er geen omdat die zo achterlijk dik zijn.

roosboom

Re: Zadelonderlegger waarvoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:07

als je zadel goed past heb je alleen een dun dekje nodig.

Inderdaad, die eurostar dekjes zijn zo belachelijk dik

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:00

Ze zijn wel heel mooi :j Dat is denk ik het lastige, je ziet iets moois, dat (afhankelijk van waar je staat met je paard natuurlijk) meer (hippe) mensen om je heen hebben....soms is het ook gewoon lastig om niet toe te geven aan dat soort verleidingen.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:03

hestejente schreef:
Cassagrande schreef:
Hestejente, Dat vind ik dan weer zo´n kromme opmerking. Maar goed ik doe het tenminste om mijn spullen te beschermen en zeer zeker niet omdat het "mode" is.

Waarom is het krom? leg eens uit waarom je je zadel wel met lapjes zou beschermen en je hoofdstel niet.

Simpel.Mijn zadel was duur in aanschaf maar ligt super en zit heerlijk. En daar wil ik nog jaren mee verder kunnen. Een hoofdstel is niet zo duur in aanschaf en het is net wat je wil en er voor over hebt. Door mijn vorige zadel zo goed te onderhouden en beschermen zag het er nog uit als nieuw ondanks het vele gebruik. Helaas paste het toen niet op mijn nieuwe paard. Juist omdat het er zo goed uitzag heb ik een goede ruil kunnen doen met mijn nieuwe zadel. Als je het niet beschermt krijg je er ook niets meer voor. Uitleg genoeg? ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:36

Weet iemand hier trouwens hoe dik de PK pads zijn?
Ze zijn wel mooi voorgevormd, alleen moet ik weten hoe dik die dingen zijn.
Dat vraag ik liever aan de kritische consumenten hier. :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:10

Cassagrande schreef:
Simpel.Mijn zadel was duur in aanschaf maar ligt super en zit heerlijk. En daar wil ik nog jaren mee verder kunnen. Een hoofdstel is niet zo duur in aanschaf en het is net wat je wil en er voor over hebt. Door mijn vorige zadel zo goed te onderhouden en beschermen zag het er nog uit als nieuw ondanks het vele gebruik. Helaas paste het toen niet op mijn nieuwe paard. Juist omdat het er zo goed uitzag heb ik een goede ruil kunnen doen met mijn nieuwe zadel. Als je het niet beschermt krijg je er ook niets meer voor. Uitleg genoeg? ;)

Mijn zadel is goed beschermd, het wordt regelmatig ingevet ;)

Je wil toch niet zeggen dat jouw paard nooit door het dekje heen zweet? Lekker dan, zo'n doorweekt ding onder je zadel. Mij niet gezien.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:53

moonfish13 schreef:
Weet iemand hier trouwens hoe dik de PK pads zijn?
Ze zijn wel mooi voorgevormd, alleen moet ik weten hoe dik die dingen zijn.
Dat vraag ik liever aan de kritische consumenten hier. :Y)

Ik heb zelf ook een PK pad en ik vind hem heel erg fijn. Hij is niet zo achterlijk dik als een eurostar ofzo. Je kan het best zelf oordelen of je hem te dik vind of niet iedereen vind dat namelijk weer anders ;) Na 2 keer dr mee rijden werd hij bovenop iets platter waardoor die nog beter zat vind het een geweldig ding! :Y)