Welk Zadel???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 09:31

nickyu schreef:
meet nou eerst eens je boommaat op
er zijn genoeg merken die standaard tot 34 /37 of zelfs 42 gaan

ik heb boommaat 3

trustHim

Re: Welk Zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:36

ik heb nog een massimo liggen, boommaat 37

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:42

Euroriding 3 staat bijna gelijk aan Kentaur 4, dus wat dat betreft schiet je er niets mee op...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:52

linda_arnold schreef:
Euroriding 3 staat bijna gelijk aan Kentaur 4, dus wat dat betreft schiet je er niets mee op...

je haalt de worden uit mijn mond

boommaat 3 zegt niet veel

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:06

linda_arnold schreef:

bijna? dus mischien wel iets breeder ;)

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:11

trustHim schreef:
ik heb nog een massimo liggen, boommaat 37

aan de foto,s te zien is het geen dressuur zadel en die moet ik echt hebben.

en het is niet echt het zadel waarnaar ik op zoek ben,niet echt mijn ding.

succes met de verkoop.

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 09:54

Arie boer is geweest en zegt echt dat een euroriding te klein is! Ik moet echt naar een ander merk overstappen kentaur is wel breeder want heeft een ander soort boom. euroring heeft van zichzelf een hele krappe boom.

MarciaDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:47

Ja dat klopt!
Kentauer is breder, euroriding is altijd smaller, daarom heb ik mijn fit 3 laten verbreden...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:44

samwes schreef:
hoi Schangah , wat voorn gedrags problemen had je paard eerst dan? want die van mij vertoont ook aardig wat kuuren! gr sam

Sorry voor de late reactie:

Bijten in alles wat in de buurt lag tijdens het aansingelen, wegvluchten tijdens het opstappen (in draf) en dan de rug bolmaken en heel hard de bak door bokkend en stuiterend.
Wanneer ik haar probeerde stil te zetten ging ze omhoog, ook als iemand haar vast hield tijdens het opstappen!

Nu met een testzadel met vlakke boom en veel ruimte tussen de kussen en veel draagvlak (geen keilkussens), Gewoon opstappen! Ze stapt nog wel weg maar ik kan haar wel gewoon stilzetten. Het heeft dus jaren aan het zadel gelegen! :o Ik heb diverse malen het ruiterhuis erbij gehad hoor, maar die bleven zeggen dat het aan het paard lag.
Bij haar dochter hetzelfde verhaal:
Paard vlucht onder mij uit, gaat in verzet (steigeren, achteruitlopen etc etc.) Ook hier werd gezegd dat het niet lag aan het zadel (boom was gewoon te rond en te krap) Tweemaal de fysio erbij gehad wegens rugpijn. Haar bewegingen waren heel erg kort en strak geworden. Ze gebruikte haar rug niet meer.

Totdat een MSFC er naar keek en aangaf dat het zadel echt niet goed lag. Ik heb nu nog een leenzadel (van het merk en model dat besteld is) en mijn beide paarden lopen er ontspannen onder!

Ik ben door schade en schade wijs geworden en adviseer iedereen om niet af te gaan op de mening van 1 persoon maar zelf ook heel kritisch te zijn en bij het passen een MSFC erbij te vragen. Het geld dat je er voor het inschakelen van een MSFC kwijt bent is niets vergeleken bij de onkosten die ik heb gehad aan dierenartsrekeningen in de afgelopen jaren. Verschillende klachten kwamen hoogstwaarschijnlijk allemaal vanwege een slecht passend zadel!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:06

samwes schreef:
Arie boer is geweest en zegt echt dat een euroriding te klein is! Ik moet echt naar een ander merk overstappen kentaur is wel breeder want heeft een ander soort boom. euroring heeft van zichzelf een hele krappe boom.

Dit vind ik wel opmerkelijk. Ik heb namelijk een Kentaur en een Euroriding fit maat 3 naast elkaar gezien en nagemeten en de Euroriding was echt breder en volgens de zadelmaker gelijk aan een Kentaur 4.

Wat je zegt over misschien 'iets' breder, gezien de boommaten vrijwel het zelfde zijn zal dit om mogelijk1/2 cm gaan. Ik heb geen idee hoe jou paardje zich gaat ontwikkelen, maar als hij goed in conditie en mooi in zijn spier komt te zitten schieten die 1/2 cm vaak net te kort en kun je weer op zoek naar een nieuw zadel. Kentaur fit 4 ligt helaas niet 2e hands voor het oprapen en ik wacht nu al ruim 6 weken op mijn 'nieuwe' kentaur. Als jij het waard vind om voor hooguit een jaar (gezien de bespiering) €950 te leggen zou ik het zeker doen. Het zijn heerlijke zadels.

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:30

volgende week komt er iemand van Tietse's choice langs iemand hier ervaring mee?

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 09:42

Morgen komt Tietse's choice zijn er mensen die ervaring hebben met dit zadel????????

hoje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:14

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel voor mijn fries en ben dus wel benieuwd hoe het je bevalt. Komen ze je paard opmeten om daarna een zadel te gaan maken? Hoeveel kost het als ze langskomen (als ik vragen mag?).

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:08

hoje schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel voor mijn fries en ben dus wel benieuwd hoe het je bevalt. Komen ze je paard opmeten om daarna een zadel te gaan maken? Hoeveel kost het als ze langskomen (als ik vragen mag?).

Hoi ik heb gebelt en ze zeiden dat het me niks kost als ze langs komen ook niet als ik geen zadel koop.
Ik ben wel heel erg benieuwd de zadels zien er mooi uit,nu nog hopen dat het lekker zit.

Mag ook wel voor 15 a 1600 euro.

Ik wou eerst voor een fryso gaan maar ik hoor zoveel klachten over de service.

En over TC niet ik lees alleen maar goeie verhalen op het friese paarden forum.
Ik heb ook gehoord dat je evt. een leenzadel kan krijgen, dus ik ben benieuwd.

Als ze morgen zijn geweest laat ik het je wel even weten hoe het is bevallen. :-)

Ik hoop dat ik positief ben :-)

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:30

hoje schreef:

Als je graag 1 wilt er staat er 1 op marktplaats voor 600 euro zadel is nog geen jaar oud.
Ik was helemaal blij ik denk die ga ik ophalen maar er zit een lelijke rode rand op!!! en ik wil persee een hele zwarte (ik ben een zeikerd) maar misschien vind jij het wel mooi!

Hij is er net opgezet vandaag!

hoje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:17

oh, dat ziet er goed uit! Maakt mij niet uit, die rode rand, zit ik toch op met mijn kont (ik ben geen zeikerd ;-)) Ga zo meteen even met mijn man overleggen.

Hoe kan je trouwens de boommaat meten, weet jij dat? Of zal zo'n speciaal "friezen" zadel bij elke fries passend te maken zijn?

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:32

Daar heb je speciale zachte stokken voor die je zo om de boom van je paard heen vouwt. Moet je ff goed op internet zoeken. WEet zo niet meer hoe het heet

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:47

nee zou het niet weten hoe je dat meet! over het algemeen is een gewoon zadel tot 32 cm en friezen hebben volgens mij meestal maat 33 of 34 cm.

hoje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:47

En, hoe ging het vandaag, wordt het een TC zadel?

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 09:10

hoje schreef:
En, hoe ging het vandaag, wordt het een TC zadel?

Hoi ging goed de 4th level vond ik niet lekker zitten te wijnig steun voor mij.
maar de TC zat wel heerlijk,veel steun ik moest alleen wenen dat je wat breeder zit(de zitting is iets breeder. Ik ga er nog even over nadenken en dan neem ik een beslissing. gr sam

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:51

daphnejumper schreef:
Daar heb je speciale zachte stokken voor die je zo om de boom van je paard heen vouwt. Moet je ff goed op internet zoeken. WEet zo niet meer hoe het heet

boommaat meters heten die ;)

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:43

MarciaDenise schreef:
Ik heb zelf een Euroriding diamant voor mijn Fries.
Het was een Fit 3 maar heb hem laten verbreden bij de zadelmaker, hij was net iets te krap.
Maar hij zit als een huis!
Wil hem zeker niet meer wegdoen, dus ik was blij dat hij aangepast kon worden.
Heb nog een Fries staan maar die is nog breder, zou willen dat ik daar ook een euroriding diamant voor kon vinden.
Maar ze gaan helaas niet breder.
Euroriding valt schijnbaar wel iets smaller dan andere zadels.
Ik wil voor mijn andere fries voor Barnsby of WOW gaan....

Euroriding heeft ook fit 4 en 5 ben ik achter gekomen heb hem zaterdag gepast de fit 4 lag goed en ze hebben mij verteld als ie weer te klein wordt dat ze de boom altijd nog naar fit 5 kunnen verbreden ben echt zo blij ik denk dat deze het wordt!!!!!!!!!!!1

samwes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:52

Ik denk dat ik eruit ben drunes ruiterhuis is geweest met een euroriding fit 4 en die lag perfect! Het was ook het enige zadel waar ik zelf lekker in zat. Ze vertelde mij ook dat de boom later nog evt. 1 maat groter gemaakt kon worden dus als ze grooter wordt hoef ik geen nieuw zadel :-).Of hebben jullien nog tips of commentaar?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:59

Op mijn paard was ook geen enkele Euroriding pasbaar te krijgen. Ik zweer bij mijn KN. Zit inderdaad in het begin vrij hard maar dat went. En volgens diverse instructrices en mijn (onafhankelijke) zadelmaker is het een van de zadels die je het meest correct laten zitten. Omdat mijn paard ook erg rondgeribt is hebben we er wel wat vulling uit moeten halen. De boommaat moest overigens normaal zijn en niet wijd. Maar nu ligt het als een huis.

MarciaDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:41

samwes schreef:
MarciaDenise schreef:
Ik heb zelf een Euroriding diamant voor mijn Fries.
Het was een Fit 3 maar heb hem laten verbreden bij de zadelmaker, hij was net iets te krap.
Maar hij zit als een huis!
Wil hem zeker niet meer wegdoen, dus ik was blij dat hij aangepast kon worden.
Heb nog een Fries staan maar die is nog breder, zou willen dat ik daar ook een euroriding diamant voor kon vinden.
Maar ze gaan helaas niet breder.
Euroriding valt schijnbaar wel iets smaller dan andere zadels.
Ik wil voor mijn andere fries voor Barnsby of WOW gaan....

Euroriding heeft ook fit 4 en 5 ben ik achter gekomen heb hem zaterdag gepast de fit 4 lag goed en ze hebben mij verteld als ie weer te klein wordt dat ze de boom altijd nog naar fit 5 kunnen verbreden ben echt zo blij ik denk dat deze het wordt!!!!!!!!!!!1

Ow das beter!!!!!!!!!!!!
Dan kan ik lekker bij mijn vertrouwde merk blijven.

Dus het is een euroriding geworden?
Het is net een luie stoel hè?