bandageren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

julspin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 17:20

het is gelukt en ze zijn heel de les aangebleven !!!

Naranga

Re: bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:25

Alsjeblieft, vraag iemand erbij die er verstand van heeft om het je een paar keer voor te doen.

Plaatjes zijn allemaal leuk en aardig, maar al zit hij nog zo netjes, als jij op de verkeerde punten aantrekt , de lappen niet goed zitten, de banen niet gelijkmatig overlapt of wat dan ook (nooit zonder goede lappen bandageren ajb) dan verknoei je heel de pezen.

Persoonlijk vind ik dat bandages over het algemeen meer kwaad dan goed doen, maar goed.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:37

RT P -> HAR

Jeany_Orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:52

Naranga schreef:
Alsjeblieft, vraag iemand erbij die er verstand van heeft om het je een paar keer voor te doen.

Plaatjes zijn allemaal leuk en aardig, maar al zit hij nog zo netjes, als jij op de verkeerde punten aantrekt , de lappen niet goed zitten, de banen niet gelijkmatig overlapt of wat dan ook (nooit zonder goede lappen bandageren ajb) dan verknoei je heel de pezen.

Persoonlijk vind ik dat bandages over het algemeen meer kwaad dan goed doen, maar goed.

Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens!

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:51

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:43

ik ben benieuwd!

orient11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:45

als ik met fleece bandages bandageer gebruik ik geen onderlappen, maar anders wel.. het is altijd beter om ze wel te gebruiken!

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:57

in verkeerde handen kunnen bandages veel schade aanrichten omdat ze vaak verkeerd omgedaan worden, of op het verkeerde punt strakgetrokken worden (over de pees)
ik gebruikte zelf wel bandages bij langere werksessies maar merkte ook dat mn pony het fijner vond met ze had er wel degelijk een hoop steun aan en zette haar benen krachtiger neer waardoor ze beter aan het werk was.

zoek eerst goed uit hoe je ze goed om moet doen en ga eerst veel oefenen zonder ze te gebruiken, dus omdoen en weer afdoen en dat herhalen en laat iemand het controleren, pas als die er ook van overtuigd zijn dat het goed zit kun je er eens mee rijden.

persoonlijk vind ik bandages alleen goed in deskundige handen, maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen of je kundig genoeg bent, bedenk wel wat voor schade je kan aanrichten met foutief bandageren, verder wens ik je veel succes en oefenplezier.