Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kazary schreef:Maar breder is over het algemeen wel zachter en dat vindt ik geen verkeerd idee.
Eveyy schreef:Als tandarts is hij wel heel goed, ook heel rustig. Dat hij dan wat zegt over de neusriem geeft toch geen indicatie over wat hij wel of niet netjes doet in de mond van je paard. Dat heeft hij allemaal super netjes verzorgt.
Uiteraard zit mijn bit wel aan bakstukken, ik wilde het gewoon even voor leggen wat er gezegd werd, dus aub geen aanvallen oid.

Nibbit schreef:De naam voor de aansnoerneusriem is gewoon ongelukkig gekozen.... 90% denkt dus dat het de bedoeling is om m zo strak mogelijk aan te snoeren![]()
Ik vind ze trouwens lastiger vast te maken dan een gewone gecombineerde neusriem, dat gepruts met het riempje door dat ringetje aan de andere kant
kazary schreef:Nibbit schreef:De naam voor de aansnoerneusriem is gewoon ongelukkig gekozen.... 90% denkt dus dat het de bedoeling is om m zo strak mogelijk aan te snoeren![]()
Ik vind ze trouwens lastiger vast te maken dan een gewone gecombineerde neusriem, dat gepruts met het riempje door dat ringetje aan de andere kant
Eigenlijk heet het toch ook zweedse neusriem?
Ik draai dat kin stuk altijd om, dan kun je hem aan de andere kant vast maken .

hestejente schreef:Eveyy schreef:Als tandarts is hij wel heel goed, ook heel rustig. Dat hij dan wat zegt over de neusriem geeft toch geen indicatie over wat hij wel of niet netjes doet in de mond van je paard. Dat heeft hij allemaal super netjes verzorgt.
Uiteraard zit mijn bit wel aan bakstukken, ik wilde het gewoon even voor leggen wat er gezegd werd, dus aub geen aanvallen oid.
Is het dan geen idee om netter in de mond te gaan doen ipv de neusriem strakker aan te trekken? Ik roep maar wat hoor.
Ik heb ze ook altijd zo los dat er gewoon twee vingers tussen kunnen, overigens.