Iemand ervaring met de Flair Luchtonderlegger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:30

Ik heb een (tijdelijk) bespieringsprobleem met mijn paard en ben ook geïnteresseerd in de werking van deze pad. Woont er iemand in Friesland die zo'n ding heeft, zodat ik er eens mee kan kennis maken?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:35

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 11:49

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:58

xXmaaikieXx schreef:
de paardenkunnen niet breder zijn geworden, want een heeft er 2 maanden mee gereden en een 1,5 week

Dat kan wel degelijk hoor.

Ik heb zelf jaren met een korrektor pad gereden. Zelfs toen mijn zadel wel goed lag zonder liet ik hem er gewoon tussen zitten. Mijn paard heeft nogal een gevoelige rug, en liep gewoon een heel stuk beter met korrektor. Nu heb ik ook een Wow zadel, dat is helemaal ideaal.

germie

Re: Iemand ervaring met de Flair Luchtonderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:48

Ik heb zo'n Korrector. Heb er inderdaad een tijdje mee gereden. Mijn Stubben zadel was te smal, en een ander zadel lag op de schoft. Met een Korrector ging het met dat tweede zadel goed.
Het zijn 4 luchtzakken, en die leg je in een hoes. In de hoes zit nog een laag schuimrubber. Al met al een behoorlijk dikke pad.
Maar je hoeft de luchtzakken niet veel op te pompen, minimaal is genoeg. En dan verdeelt die pad de druk goed. Je kunt er een net te breed zadel passend mee maken.
Sinds begin december heb ik een zadel voor mijn paard gevonden en gebruik ik de Korrector niet meer. Maar als tijdelijk hulpmiddel is het ideaal.
Het is dat Flair inbouwen mij gewoon nog even te duur is, maar anders had ik het wel overwogen.
Maar een paard kan wel degelijk breder worden.