Paard zomaar ontstoken schoft ?? Dit door borstbeschermer??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Re: Paard zomaar ontstoken schoft ?? Dit door borstbeschermer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:06

Even een stipje, ik heb die van mij er net een week om.. Hoop maar niet dat mijn paard er ook wondjes van krijgt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:33

Ik kan je traumeelgel aanraden :j

Ontzettend vervelend dat jouw paard er ook zo slecht tegen kan, de kans is groot de je er een grote witte plek aan over houdt. Ik heb al zo vreselijk veel ellende gezien van die borstbeschermers, ze zouden eigenlijk verboden moeten worden!

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:30

Ik heb de borstbeschermer ook weggelegd. Pony had een behoorlijke drukplek; gelukkig is het verder niet gaan ontsteken o.i.d. Vorige pony had nergens last...

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:09

hoe herken je een beginnende schimmel/drukplek/iets anders wat door een borstbeschermer kan komen eigenlijk?

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:22

Plekjes, wondjes, verdikkingen, pijnlijke plekken op plekken waar normaal de band van de borstbeschermer zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:34

Ik ben benieuwd van welk merk jullie die borstbecshermers gekocht hebben en wat de prijs daarvan was.

Ik ken iemand die gebruikt ze ook (Wunderwear) en dat paard heeft nergens last van. Omdat ze idd problemen heeft met haar andere paard met een goedkope uitvoering, wil ze ook hiervoor een 2e van Wunderwear aanschaffen.

tbns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:55

Een beginnende drukking zou je kunnen ontdekken door verschil in warmte. Voel met je vlakke hand over de plek waar je een, in dit geval, drukking zou kunnen verwachten. Verschil in temperatuur met de rest van de omgeving indiceert wellicht een drukking. Het kan zeer snel ontstaan, b.v. binnen een nacht. Dit omdat, wanneer het paard ligt, de deken c.q. borstbeschermer, net even verkeerd ligt en dan dus verkeerde (teveel) druk uitoefent. Sowieso zit dit gevaar er in wanneer je paard meerdere dekens of dekentjes over elkaar draagt. Daarom is dan 1 warmere deken beter. Zoals ik al eerder postte kan een stukje 'onderjurkenstof" helpen, maar ook b.v. een dikkere voeringsstof (ook overal te koop) is glad genoeg om schuurplekken te voorkomen.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:57

Bij ons kregen ze ook drukkingen van zo'n borstbeschermer..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:59

Ik snap niet dat die dingen nog verkocht worden :n
Dan liever een paar kale plekken op de boeg...

tbns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:04

Er wordt best wel veel verkocht waarvan ik denk: Dat nooit op of in mijn paard..............

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 17:35

Hmms jammer dat ik het nu pas hoor allemaal van die borstbeschermer ik waarschuw iedereen er nu wel voor. Heb vrijdag even de veearts gebeld om advies te vragen. Hij zij dat ik het gewoon met rust moest laten en er verder ook niks op hoefde te smeren omdat het vaakt tog niet echt helpt en als ik er aan ga zitten het alleen maar geirriteerd wordt. Ik moet er over een week weer op drukken/voelen en dan moet het stuk minder zijn zo niet dan komt hij langs en dan wordt ze ingespoten met spul (tegen ontsteking ofzo).. Hij drukte me wel goed op me hart dat ik niet te snel weer van start moet zo gaan met rijden want anders kwam het zo weer terug ..

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:00

als je kale plekken krijgt op de borst,
kun je er een beetje vaseline op smeren hierdoor
zit er een laagje overheen, dat het niet gaat scheuren ofzo;)
mijn paardje heeft ook een erg gevoelige huid:P

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:24

Met vaseline krijg je dan toch een hele vette deken of niet?

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:33

Tip van het jaar _/-\o_ rambo duoliner onderdeken! heb bij alle paarden met schuurplekken zo'n deken op gelegd en binnen 2 weken had er geen 1 meer teken van schuurplekken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:37

Vio schreef:
Hhmmm. Ik heb alleen maar goede ervaringen met zo'n borstbeschermer. Gelukkig nooit geen last van gehad!

Ik ook.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:36

DubbelDun schreef:
Ik ben benieuwd van welk merk jullie die borstbecshermers gekocht hebben en wat de prijs daarvan was.

Ik ken iemand die gebruikt ze ook (Wunderwear) en dat paard heeft nergens last van. Omdat ze idd problemen heeft met haar andere paard met een goedkope uitvoering, wil ze ook hiervoor een 2e van Wunderwear aanschaffen.

Volgens mij ben ik die iemand. :D
Twee paarden. De ene heeft een wunderwear beschermer. Zit prachtig, blijft zitten ook. En geen drukplekken. Het andere paard heeft zo ding dat in Nederland te koop is. Vreselijk ding. Blijft ook niet zitten.

Overigens heb ik de site doorgegeven aan een Nederlandse paardensportwinkel. Zij is geinteresseerd en aan het uitzoeken of deze beschermers ook naar Nederland geimporteerd kunnen worden.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:56

Hoi,

Ik denk niet dat het slim is om er wat tussen te stoppen. Omdat ze al strak liggen en je er nog wat tussen doet, gaat het nog strakker liggen.
Ik heb zelf nog nooit een borstbeschermer gehad. De pony's hebben eigenlijk ook weinig last van kale plekken. Het liefst heb ik dekens die net op de hals nog ligt. Hierdoor heb je al minder kans op drukkingen dan wanneer de deken op of zelfs achter de schoft heeft liggen. Vind het ook belangrijk dat ze tijdens het eten weinig last hebben van de deken. Als de deken namelijk te ver naar achteren ligt, heb ik altijd het idee dat de voorkant dan zo strak zit.