Ik heb een Passier van ongeveer 2 jaar oud. Hoewel ik erg aan het twijfelen was over de prijs heeft de soepelheid van het leer voor mij de doorslag gegeven.
De leerkwaliteit is erg goed, maar de neusriem is (dankzij een schuurend paard) niet meer zo mooi zwart als dat hij was. Ik heb het een paar keer met zwarte schoenpoets proberen bij te werken maar niet echt succesvol. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet wekelijks invet en ook niet erg consequent ben in het afleren van het schuren.
Nouvel
Geplaatst: 29-01-09 16:04
HH is wisselend, zitten aardige tussen, maar die zijn voor HH dan ook al redelijk aan de prijs, maar zitten ook mindere tussen (maar daar is de prijs dan ook weer naar )...
Verschil tussen de goedkopere en duurdere Passier vind ik inderdaad ook heel erg groot!
KarinvdM
Geplaatst: 29-01-09 16:08
Mijn trenshoofdstel van Passier is nu 5 jaar oud en ik ben ook niet zo'n schoonmaker en poetser. Maar als ik hem schoonmaak ziet hij er weer heel netjes uit. Mijn stang en trens zit momenteel onder een dikke laag schimmel, die zal ik ook weer eens onder handen nemen. Maar na wat zadelzeep en vet zal die er ook weer prima uitzien.
HH vind ik helemaal niks.
Vuyatela
Geplaatst: 29-01-09 16:09
Ik heb 2 hoofdstellen van Kieffer : eentje is een rondgenaaid en gebruik ik enkel voor wedstrijden. Ben wel zeer tevreden over de kwaliteit. Mijn ander is eentje van Kieffer , mijn trainingshoofdstel, en dat heb ik ondertussen toch al meer dan 3 jaar. Ik heb enkel het sperriempje moeten vervangen een jaar geleden of zo, maar voor de rest ziet het hoofdstel er nog als nieuw uit. ( na het rijden poets ik dan ook wel snel mijn materiaal met wat lederzeep). Ik ben dus zéér tevreden over Kieffer.
Verder heb ik nog een hoofdstel gehad van Imperial riding : over die kwaliteit was ik echt niet te spreken
Ik heb een Lemetex en die bevalt heel erg goed. Vorige hoofdstel was van Massimo, is ook goed bevallen alleen voor deze pony te klein.
ladylay
Geplaatst: 01-02-09 12:12
ik heb ook een passier {bremen} echt super kwaliteit leer. zo'n hoofdstel kan eigenlijk levenslang mee. maar er zit wel verschil tussen de lagere prijzen en de hogere prijzen. overigens de bremen en boston zijn belachelijk commercieel duur. zo duur zou het productief niet zijn, maar op marktplaats word er weleens 2de hands aangeboden.
en otto schumacher, weet niet of die al genoemd is. maar dit is te vergelijken met passier, dobert etc.
ukie
Geplaatst: 01-02-09 12:32
Die gebombeerde Kieffer van de vorige pagina heb ik in het bruin, erg fijn leer. Maar ik denk dat het ook een ouder model is. De kwaliteit vind ik nu stukken minder.
mijn oude stuben st hoofdstel is nog steeds uber soepel terwijl deze al 10 jr in de kast ligt
zelf ben ik erg te spreken over de betere van sollibel deze zijn vele malen beter dan de br in de zelfde prijsklasse
haflingertje
Geplaatst: 01-02-09 12:41
Mijn eerste hoofdstel was een kieffer. Super kwaliteit Ik hoorde inderdaad dat de kwaliteit van de nieuwere kieffer hoofdstellen wat tegen viel. Toen ik ging kijken voor een nieuw hoofdstel is dat een stubben geworden! Ben er nog steeds erg blij mee!
Imala204
Geplaatst: 01-02-09 12:59
Mariekwyf schreef:
Ik heb nu een Kieffer met aansnoerneusriem ik vind het erg fijn leer.
Heb ook al jaren een Kieffer (Silverline) en ben er zeer tevreden over. Leer is nog steeds in perfecte staat.
Leonieke
Geplaatst: 02-02-09 12:59
Ik heb door de jaren heel al vreselijk veel hoofdstellen gehad. Als je echt top kwaliteit wilt dan zweer ik bij Schumacher. Kost wat, maar dan heb je ook wat!! Daarbij kan je ze helemaal naar eigen wens laten maken, wat natuurlijk wel zo leuk is. De hoofdstellen hebben een geweldige pasvorm, super zachte padding en ze gebruiken fantastisch leer. Ik ben er helemaal weg van.
Ik heb ook veel Kieffer gehad en dat was jaren geleden ook heel fijn. Kieffer is alleen lang niet meer wat het geweest is en ik vind het eerlijk gezegt niets meer. Helemaal niet voor dat geld.
Als je een beetje een tussenklas prijs zoket is bijvoorbeeld HPS of Harry's Horse GOLD LINE ook goed. Maar dat tipt niet aan een Schumacher hoor!! Maar dat is logisch met zo'n prijsverschil.
Evydepevy
Geplaatst: 02-02-09 19:20
Imperial Riding - super prijs kwaliteitsverhouding! (in het bijzonder de Classic)
Ik heb ook een kieffer, en ben er heel tevreden over
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-09 16:00
Kieffer, IR gaan afvallen. Ik wil echt een super kwaliteit leer hoofdstel ( als ik dan toch een andere moet kopen ). Dus tot nutoe Passier, schumacher, dobert.
Alleen de goedkopere Passier hoofdstellen, zijn die van net zo goed leer als de dure ? Vast niet ???
KarinvdM
Geplaatst: 03-02-09 16:12
Nee, die zijn van een andere kwaliteit. Het prijsverschil is er niet voor niets.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-09 16:19
Ik ga marktplaats maar eens in de gaten houden voor een mooie 2de hands ....
Nouvel
Geplaatst: 03-02-09 22:20
dat maakt inderdaad wel duidelijk verschil hoor, de dure of de goedkope passier!
Dearntje
Geplaatst: 04-02-09 08:48
ik heb een Kalvakade hoofdstel al meer dan 3 jaar en die ziet er nog heel mooi uit. Maar het is maar net wat je zoekt en mooi vind suc-6 met je zoektocht
Ik ben gek met mijn dobert hoofdstel. Mooi zacht leer en altijd weer goed op te poetsen tot hij blinkt. Deze is nu zo een 6 jaar oud en nog steeds geweldig. En wat ook heel prettig is mijn paard van tegen de 1.80 past de full makkelijk en niet eens op het grootste gaatje
Ik heb sinds kort een passier, ik vind het wel een fijn hoofdstel.
Daarvoor altijd prutmerken geahad, en zo kocht ik dan ook twee keer per jaar een nieuwe..
Es_ther
Geplaatst: 04-02-09 09:13
Ir Hh Kieffer. Ik heb nu een Hh voor mijn pony, en ik vind hem super! Kieffer is ook wel fijn, alleen iets te prijzig voor mijn miezerige bijbaan salaris..