Hulsebos, Daaleman, Schumacher, KN, welk zadel wordt het?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 13:14

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, ik begrijp dat jij een groot voorstander bent van de WoW, maar ik ben wat conservatiever wat zadels betreft. :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:29

Hou er bij Daaleman wel rekening mee dat de levertijd minimaal 8 weken is, na het opmeten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:36

Lotto schreef:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, ik begrijp dat jij een groot voorstander bent van de WoW, maar ik ben wat conservatiever wat zadels betreft. :D

Dat is natuurlijk wel helemaal waar. Als je conservatiever bent qua zadels, zul je met mindere pasvorm genoegen moeten nemen.

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:56

Aimee schreef:
Dat is natuurlijk wel helemaal waar. Als je conservatiever bent qua zadels, zul je met mindere pasvorm genoegen moeten nemen.

Dus alle andere zadels dan WoW zadels hebben een mindere pasvorm beweer je nu?! Dat is natuurlijk de reinste onzin, dat begrijp je zelf ook wel hopelijk!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:55

Ik denk dat Aimee bedoelt dat er geen zadel zo aanpasbaar is als een WoW... En het zou net je reinste onzin zijn om dat nu te gaan ontkennen ;)

Lotto, ik WAS zelf ook erg conservatief wat zadels betreft. Maar na alle ellende (zie post op vorige bladzijde) ben ik toch op mijn mening van WoW-zadels moeten terugkomen.

Maatwerk zoals dat van Daaleman is fijn ja, zolang je paard maar niet verandert én het correct wordt aangemeten. Daaleman had me bij het aanmeten persoonlijk gegarandeerd, dat als het zadel te klein zou worden, dat het aangepast zou kunnen worden. Maar toen mijn paard uit zijn maatwerkzadel was gegroeid, bleek het ineens niet meer te kunnen. Of ja... Er kon wel een andere boom ingezet worden, met kostenplaatje € 500 + opnieuw voorrijkosten, maar dan had ik nog geen garantie dat het zou passen. Maar zo had hij dus aanvankelijk niet voorgesteld... :\

Toen ik mijn WoW liet aanmeten, kwam ik erachter dat de Daaleman maar liefst 4 (!) boommaten te klein was. En dan denk ik: "maatzadel? My ass...!"

Je zou voor de gein maar eens op mijn forumnaam moeten zoeken naar m'n oude topic over Daalemanzadels. In dat topic kan je dan lezen dat ik en 4 andere bokkers rond oktober - november '07 een zadel hebben laten aanmeten. Een half jaar tot een jaar later was iedereens zadel te klein... En het kon uiteraard niet meer aangepast worden. Die zadels zijn in de loop van 2008 te koop aangeboden en sommige staan zelfs nog altijd te koop.

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:23

Lotto schreef:
Aimee schreef:

Dus alle andere zadels dan WoW zadels hebben een mindere pasvorm beweer je nu?! Dat is natuurlijk de reinste onzin, dat begrijp je zelf ook wel hopelijk!

inderdaad 90 % heeft een minder pasvorm dan de wow zadels ,
door het concept, de ruimte in het kussenkanaal ,en de schouder vrijheid

doordat er soms een beetje te veel hyper en :):) op sommige topics te zien is over het wow zadel , haak jij af .
maar dat zijn ruiters die al een lange weg met een hoop zadel leed achter de rug hebben en daardoor zo enthousiast zijn .
wow is niet voor alle paarden en ruiters het allerbeste zadel ,maar het concept en de aanpassingsmogelijkheden zijn zeker de moeite van het bestuderen waard

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:41

Lotto schreef:

Ja, dat beweer ik en dat is absoluut geen onzin. Als jij dat niet begrijpt, komt dat door een tekort aan kennis mbt het Wow zadel en andere conventionele zadels.

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 08:27

Aimee schreef:
Ja, dat beweer ik en dat is absoluut geen onzin. Als jij dat niet begrijpt, komt dat door een tekort aan kennis mbt het Wow zadel en andere conventionele zadels.

Lijkt me helemaal waar dat jij op basis van een paar berichtjes kan oordelen wat mijn kennis betreft over zadels in het algemeen en de Wow in het bijzonder.
Maar ik zag het al in jouw onderschrift dat je enige kokervisie hebt op zadelgebied, en een fanatieke Wowette bent, dus neem jou maar niet al te serieus.
De rest wil ik wel bedanken voor hun zinvolle bijdrage.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:14

ik ga hier iets off-topic, maar toch.

Wat ik nu regelmatig zie gebeuren is dat zodra iemand een vraag post mbt een zadel er gelijk op gesprongen wordt door de WOW fans, een tijd terug had je hetzelfde met de boomloze fans.

Dit advies wordt je als het ware opgedrongen en niets is zo goed als het zadel wat gepromoot wordt.

Op zich is het prima en goed dat je iemand van advies wil voorzien, maar de manier waarop kan wel wat anders en wekt weerstand op en dat is jammer, want op deze manier stoot je potentiele gebruikers af in plaats van ze te enthousiastmeren over het zadel en volgens mij was dit niet de bedoeling.

Let wel, niet iedere "fan" reageert op een dergelijke manier, ik wil dus niet alle reacties over een kam scheren. Er wordt hier ook op een normale manier gereageerd over de Wow, maar zodra aangegeven wordt dat TS geen interesse in een Wow heeft verzand het topic in een welles nietes spelletje in plaats van dit te respecteren en dat is jammer want daar schiet niemand iets mee op.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:25

Ik heb op mijn fjord een op maat gemaakt Daaleman zadel en op mijn rijpaard een aan hem aangepast Hulsebos zadel, WB4. Over beide zadels ben ik erg tevreden.
Mn met mijn fjord heb ik veel zadelleed gehad voordat ik bij Daaleman uitkwam. Mijn ervaringen met de service van Daaleman zijn prima. Voor het jaarlijks nakijken komt hij bij ons langs. (nu wonen wij er ook wel erg dichtbij). Omdat diverse stalgenoten van mij met heel veel plezier met een Hulsebos rijden en ik mijn Daaleman niet zo heel veel steun vind geven in de zit heb ik voor mijn jonge rijpaard voor een Hulsebos gekozen. Het passen en aanmeten hiervan is mij beter bevallen dan bij Daaleman. Met 2 man is de bouw en rug van mijn paard bekeken en heb ik proefgereden in de bak. Samen liepen ze achter mij en naast mij om de ligging te beoordelen. Tot 2 keer toe is de vulling aangepast, en steeds weer rijden. Tot het goed was. Dit gaf me een goed gevoel. Er is me ook nadrukkelijk gezegd over een half jaar een controle afspraak te maken omdat mijn paard groeit en ontwikkeld in zijn spieren.
Hierin vindt ik hun ook beter dan Daaleman, die meet een zadel aan bij een paard op stand en dat is dat. Zij kijken verder niet naar de bewegingen ed. Qua rijcomfort ben ik echt helemaal weg van mijn Hulsebos. Eerlijk gezegd vind ik de Daaleman nu ik zo verwend ben niet meer zo lekker zitten. Maar ja het is pas een paar jaar oud en past goed op mn fjord dus ik laat het maar zo. Maar ik vind Hulsebos iig een aanrader.

Utixo

Re: Hulsebos, Daaleman, Schumacher, KN, welk zadel wordt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:37

Ik rijd ook al wat jaartjes met veel plezier met mijn Hulsebos :j. Als ik de verhalen zo lees van het aanpassen van Daaleman vraag ik me toch af of dat Hulsebos daar nou zo extreem in is, of Daaleman gewoon laks. Ik verkies in ieder geval de manier van Hulsebos.