Aan unamie:
Ben het met je eens. Vind een voorsingel ook geen optie als het schuiven zo ernstig is.
De ruimte tussen de kussens is groot genoeg. Mijn zadelmaker heeft me dat namelijk ook helemaal uitgelegd en laten zien dat dit zadel ruimte genoeg bood voor Gjetsje (het paard). Ik heb het zelf ook bekeken en er is ruimte zat. Ook drukt er zeker niets op de schoft. Er is juist erg veel ruimte. Daarom is het ook zo raar: ruimte genoeg en het zadel lijkt echt perfect te liggen.
Aan petitparis: bedankt voor de reactie. Ik zie nooit drukplekken o.i.d. op haar rug. Ik heb nu dus een bontje, maar dat is alleen omdat ik wedstrijden rijd en daar wel graag redelijk goed voor de dag wil komen
. Het is dus een tijdelijke maatregel.Ik ben wel bang dat het schuiven in mijn geval zo ernstig is, dat een voorsingel of 'gemartel' aan het zadel niet erg zal helpen.
Ik heb, na een tip van een ander bokt-lid, eens goed nagedacht wannéér het schuiven begon. Dit was tijdens de eerste dracht van Gjetsje. Ze is nu drachtig van het 3e veulen (en voorlopig de laatste). Ik denk dat haar rug een beetje ingezakt is door de dracht. Het zadel zat immers goed toen ik het kocht - ik ga geen zadel kopen dat niet goed ligt natuurlijk. De zadelmaker zei ook: het zadel is zeker niet te smal en ze heeft genoeg ruimte. De Wintec met verstelbare boom schoof ook naar voren in standje 'op z'n breedst' ..!
Dus daar ligt het ook niet aan. Ze is heel rond en door de dracht wordt dat erger. Met rijden begint het met het 'achter de ellebogen' (voorbenen) gaan zitten van de singel. Daarna schuift het zadel mee naar voren. Zou dat de oorzaak niet kunnen zijn? Dat ze een wat hollere rug gekregen heeft door de dracht? Bedankt voor jullie reacties.