Welk dressuurzadel voor redelijke prijs/kwaliteit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:27

glenda schreef:
en iemand ervaring met J.C zadels?

Ja, ik vond en vind het hele fijne zadels. Ze blijven lang mooi, zitten lekker en onze zadelmaker was aangenaam verrast over de kwaliteit van de vulling in de kussens toen ze het op kwam vullen. Bovendien zijn het relatief goedkope zadels, ik heb er jaren mer plezier op gereden.
(dit waren wel veelzijdigheidszadels, dus een goed type kan ik je zo niet geven maar de kwaliteit zal hetzelfde zijn)

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:31

aslo schreef:
Pfiff is een goed merk, muv de goedkope zadels die ze ook leveren (Beauty o.a.). De Amaretto is een goed zadel, vergelijkbaar met bijv. Rossner.

Idd
Ze zijn ook te vergelijken met Kentaur. Die worden trouwens ook door Pfiff geleverd ;)

xLisaa

Re: Welk dressuurzadel voor redelijke prijs/kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 17:53

oke, dat wist ik niet ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:59

Ik heb een hulsebos tweede hands gekocht voor 1000 euro.
Is wel even zoeken, maar ze zitten geweldig en zou ik hem ooit weer willen verkopen dan is hij zijn geld nog dubbel en dwars waard.
Een duur merk tweede hands heeft mijn voorkeur, anders inderdaad een kentaur, erg fijne zadels zeker voor de prijsklasse waar ze in zitten.
Is trouwens tweede hands ook erg veel vraag naar!

Makkertje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:36

Als je een leuk dressuuzadeltje wilt zou ik voor Rossner gaan
het is een huismerk van divoza.
Hij kost nw zo`n 725 euro.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:42

ik heb eventueel nog een KN symfonie in de aanbieding voor 750 euro. Medium kamer 17 3/4 zitting. super zadel maar de boom is te smal voor mijn paard

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:39

Vind dat je niet zomaar alleen van een merk moet uitgaan.
Dat het op je paard goed ligt en dat je zelf zit is toch zeer belangrijk, naast de kwaliteit
Ik heb 3 maanden geleden een nieuw zadel gekocht.
Had hiervoor een afspraak gemaakt met de zadelmaker van een ruitersportzaak.
Heb aangegeven wat mijn budget (ook 1000 euro) was, dat ik een nieuwe of goede 2e hands wilde en ook dat het geen wintec oid mocht zijn.
Hij is toen gekomen met een bus vol, hij heeft div zadels op m'n paard gebrobeerd en welke hij het beste vond liggen op m'n paard mocht ik weer verder kiezen/uitproberen (dit waren er zo'n 10 verschillende)
Het is uiteindelijk een nieuwe Kieffer geworden, maar de manier waarop het ging beviel mij zeer goed en was verbaasd om de enorme keuze rond dit bedrag van 1000 (vooraf was door vele mij gezegd dat je voor dit bedrag niet zoveel had... :( )

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:45

Ik weet niet hoeveel inch je zoekt
maar misschien is een nieuwe stubben juventus iets voor je?

Kosten iets meer dan 1000 euro maar wellicht kun je
wat van de prijs afkrijgen.

Baileys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:52

Het merk maakt toch niet uit. als het op je paard maar goed ligt ja. zo zie ik dat teminste. ik heb mijn zadel gekocht in Emmen. Bij Crazy Horses.
dit zadel bevalt mij goed. van los €550,- met stijgbeugels, stijgbeugelriemen en singel €610. Merk PFIFF

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:52

Ik heb net een zadel gekocht van Ruitergilde. Fijn zadel ! De nieuwprijs ligt rond de 600/700 euro.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:48

Oja, ik moet het zadel zelf betalen dus ik ben al flink aan het sparen, maar van mijn moeder mag ik niet meer dan €600 eraan uitgeven. :(
Dus ik denk dat ik dan maar voor een 2de hands ga, al vind ik dat wel moeilijk om een zadel een beetje dichtbij te vinden. Ook heb ik totaal geen verstand van of het zadel goed ligt, dan moet ik dat maar even vragen aan iemand die er verstand van heeft. Hoe zit dat met die inch maten? Zal 17,5 voor mij ongeveer goed zijn, ik ben 15 jaar. In m'n profiel staat een foto. Het vzh zadel dat ik nu heb kan ik nergens vinden welk soort of welke maat het is :?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:53

Probeer dan wel een tweedehands A merk te vinden die gaan langer mee dan een B of C merk.

Misschien kun je eens rondvragen bij de ruiterzaken bij jou in de buurt of ze wat hebben liggen in jou prijsklasse en of ze willen passen?

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:49

brigitta1987 schreef:
glenda schreef:
en iemand ervaring met J.C zadels?

Ja, ik vond en vind het hele fijne zadels. Ze blijven lang mooi, zitten lekker en onze zadelmaker was aangenaam verrast over de kwaliteit van de vulling in de kussens toen ze het op kwam vullen. Bovendien zijn het relatief goedkope zadels, ik heb er jaren mer plezier op gereden.
(dit waren wel veelzijdigheidszadels, dus een goed type kan ik je zo niet geven maar de kwaliteit zal hetzelfde zijn)

ik heb de JC Saphir, fijn zadel vind ik :)

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 22:35

Hebben jullie misschien ervaring met een premiere zadel, ik had er namelijk een voor een leuk prijsje op internet zien staan. Er stond niet bij welk soort het was maar volgens mij is het deze:
Afbeelding
De foto komt trouwens niet uit dezelfde advertentie ;)
En wordt bij dit dressuurzadel de houding van je benen/voeten beter, want ik doe namelijk nogal vaak me tenen daar buiten.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:46

waar woon je??

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:50

Ik ben helemaal voor de rossner van divoza, zou niet meer anders willen :o Zitten nieuw geloof ik tussen de 700 en 900 euro... :D

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:23

JC heerlijke zadels!! :D

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:03

xLisaa schreef:
Oja, ik moet het zadel zelf betalen dus ik ben al flink aan het sparen, maar van mijn moeder mag ik niet meer dan €600 eraan uitgeven. :(
Dus ik denk dat ik dan maar voor een 2de hands ga, al vind ik dat wel moeilijk om een zadel een beetje dichtbij te vinden. Ook heb ik totaal geen verstand van of het zadel goed ligt, dan moet ik dat maar even vragen aan iemand die er verstand van heeft. Hoe zit dat met die inch maten? Zal 17,5 voor mij ongeveer goed zijn, ik ben 15 jaar. In m'n profiel staat een foto. Het vzh zadel dat ik nu heb kan ik nergens vinden welk soort of welke maat het is :?

ga lekker even bij de zadelmaker langs. Welke ook gespecialiceerd is in passen! En vraag hem om wat 2e hands zadels mee te nemen. En wintec? dat kan je niet onder je max uitgeven!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:05

Kentaur Elektra kan ik je aanraden, heb er zelf opgezeten en besteld voor mijn eigen paard. :) Is zeker een heel fijn zadel, diepe zit en veel wrong.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:08

ik heb overigens ook een KenTaur. Een Artemis II

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:34

Als je weinig verstand hebt van hoe zadels liggen dan zou ik inderdaad een zadelmaker laten komen met wat goedkopere nieuwe zadels en tweedehands zadel.
Ik weet niet waar je woont, maar Corrie Stoker is een goede zadelmaker (ster). Zij maakt ook vanaf ongeveer 40 euro aan huis je zadel op maat, echt een vakvrouw die prima op maat kan maken en advies geeft. Ik weet alleen niet of ze ook zelf verkoopt, dan zou je moeten bellen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:00

Moderatoropmerking:
Het aanbieden van goederen is op HAR niet toegestaan en daarom zijn de berichten, die betrekking hebben op het aanbieden van goederen verwijderd.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:54

Ik heb sinds 1 1/2 jaar een Kentaur Penelopa en bevalt erg goed. Het ziet er nog prima uit en behalve de normale gebruikssporen is het leer nog heel mooi. Het zadel moet nu wel opgevuld worden, maar dat lijkt me vrij normaal na 1 1/2 jaar intensief gebruik. Volgens mij heeft Kentaur van alles qua modellen, diepe of vlakke zit, grote of kleine wrongen, wat je maar fijn vindt.

Ik heb ook een Premiere Generation gehad, deze lag op de pony die ik toen had en ik vind hem vergeleken met de Kentaur een stuk minder. Er zaten snel slijtplekken op het leer en de onderkant van de zweetbladen was heel raar ruw leer, leken wel een soort vezeltjes ofzo die er vanaf kwamen, kan het niet goed uitleggen ;) Was een leuk zadeltje voor erbij, maar niet voor intensief gebruik. Het was overigens wel één van de goedkopere modellen van premiere (600 euro dacht ik) Ik weet niet hoe de ervaringen met de wat duurdere modellen zijn.

Nouja, ikzelf ben dus erg tevreden over de Kentaur, vind de kwaliteit eigenlijk boven verwachting voor een zadel van 800 euro, maar hij moet ook nog wel een paar jaartjes mee ;) Het is wel boven je budget, misschien een JC, hebben ook nog wel leuke zadels, maar geen idee eigenlijk wat dat kost.

Hier nog een foto'tje (toen ie nog nieuw was) heb er ook nog wel wat van de premiere, als je wil kan ik ze wel even opzoeken.

Afbeelding

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:09

ik heb nu ook een kentaur penelope,
maar die heb ik te koop staan omdat ik een 17,5 of 18inch wil.
Ik vind het ook een fijn zadel!misschien is het wat voor ts?

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:55

Een mooi zadel in een prijsklasse van € 750,= (nieuw) is de Eric Thomas 'Aix'
Fijn zadel, semi diepe zit, mooi glad leer en van heel goede kwaliteit.

Mijn dochter heeft er 2 jaar mee gereden, ziet er nog uit als nieuw en het zit prima. Ik rij zelf een redelijk duur zadel (€ 2.000,=) en af en toe stap ik wel eens op haar pony, ondanks dat dit een 16,5 inch zadel is (rij zelf 17,5 inch) zit ik er heerlijk op en dat zegt toch wel wat als je zelf een kwaliteitszadel hebt.

Kortom, een echte aanrader
plaatje van dit zadel;
Afbeelding