foto gezocht van hoge achterpeesjes om paard/pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Re: foto gezocht van hoge achterpeesjes om paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:11

Ik heb ook even gegoogled, en kwam in een engelse shop de CrossCountry tegen die daar WÉL in pony maat te krijgen zou zijn.... heb direct in mijn beste engels maar even mailtje gestuurd! Want die dingen staan wel erg hoog op mijn verlanglijstje.

Daarnaast wacht ik de Equitana nog even af, wie weet wat voor ponyspul daar nog allemaal te krijgen is, vooral bij buitenlandse standhouders.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:26

hee!

dat zijn wel de zelfde als ik heb besteld :Y) haha! Stom van mij :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:11

Divine en MissDonna: hebben jullie deze beschermer besteld? http://www.theponytackshop.co.uk/for_po ... pony_boots en ook op deze site? Want ik heb nl. contact gehad met deze vrouw, maar ze schreef mij dat de cross country eskadron van het plaatje niet voor achter is... ze hebben alleen voor. Ze schreef mij dat ze geen peesbeschermer voor achter had. Alleen een soort neopreen/3-in-1 ding...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 22:18

We zien t wel :Y) De maat die ze doorgaf, past qwa langte bij mn paardje :)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:58

@ShadowFax: dat plaatje is wel degelijk de Eskadron CrossCountry voor de achterbenen. Zij hebben dan niet het goede plaatje bij de omschrijving gezocht ;).

Ik heb trouwens nog niks besteld, ik wil eerst zekerheid hebben dat de CC ook inderdaad in maat pony te bestellen is. Vooralsnog heb ik geen bericht terug gehad.

Volgens de site van Eskadron is de CC alleen voor de voorbenen in pony en full te bestellen, en voor de achterbenen alleen in full. Logica ten top!!! Not....

De site waar ik ze op zag is trouwens een andere. Ik zit nu even achter een andere pc, op mijn eigen staat ie bij de favorieten. Zodra ik thuis ben zal ik even kijken welke shop het ook al weer is.
Ben wel benieuwd of dat dezelfde is als MissDonna.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:42

Ik ben ook benieuwd aar verkoopadressen.

Alleen nu mijn vraag wat is behalve het extra klittenbandje het verschil?
Kunt toch ook peesbeschermers van de voorbenen in een maat groter om de achterbenen doen?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:05

@Chocotof:

zie één van mijn vorige posts: een achterbeen is veel rechter gevormd dan een voorbeen. Bij een beschermer voor de voorbenen zie je veel meer een ronding voor de kogel dan bij een beschermer voor de achterbenen. Je kan ze wel om de achterbenen doen, maar ze zullen nooit mooi aansluiten. Dit laatste kan problemen opleveren.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:20

Dat de achterbenen minder 'ronding' hebben weet ik maar naar mijn weten gebruikte 'vroeger' zo veel mensen normale peesbeschermers voor achter aangezien er toen niets anders was.

Snap dus niet waarom die achterpeesbeschermers iets van de laatste tijd zijn.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:44

van de laatste tijd valt wel mee hoor ;) Jaren terug gebruikte ze ze al in mijn omgeving.

De kans is heel groot dat ik dus wel voor voor heb besteld.. En dus de verkeerde.. Dan gaan ze op per direct het internet op.. helaas.. geld is dan dus weg :\

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:49

Zo, zit weer achter mijn eigen pc :D

Dit is de site waarop ik ze heb gezien:

http://www.wychanger.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=13_11&products_id=232

Onder de beschrijving kun je bij "size" toch echt "Pony" aangeven :? :? :?

Via de site heb ik een berichtje gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord terug. Durf ze ook niet goed te bestellen als ik echt niet zeker weet dat het inderdaad maatje pony is. Straks zit ik in mijn maag met een paar oversized beschermers ;)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:58

wat ik nu heb :Y) naja als ik toch dan nog achter kan vinden. Heb ik zo ie zo al voor voor :Y) die moest ik ook nog :P

Zit nu rond te kijken voor leer. Dan ga ik zelf voor achter maken. en laten naaien bij of schoonmoeder. Of vragen of mn zadelmaker dat wilt doen :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:59

Divine,dat zijn ze idd!!

ik ga ook even mailen..!! :D

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:04

EN anders bel ik ze, weet iemand het tijdbeschil met daar? en wat je er voor moet draaien?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:23

verschil met GB is -1 uur. Het is daar een uur vroeger. En je draait (ahum, TOETST) 0044 er voor. Ik ben heel benieuwd naar wat ze zeggen, laat het even weten als je meer weet!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:33

ik wil het wel proberen, kan ik denk je nu bellen :P of is dat raar?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:34

het is daar nu half 6.... even spieken op de site of daar openingstijden op staan, haha

...............

vrees dat je te laat bent, ze zijn vandaag tot half 6 open, maar morgen tot half 7 ;)

(posts samengevoegd)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:38

nope heb net gebeld :) Ze gaan achterhalen of ze echt in maat pony te koop zijn. of dat ze ze nog kan krijgen. Endan mailt ze me terug :) phoe wat praten hun snel engels :Y)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:43

Whahaha, kan me er iets bij voorstellen! Heb dat een tijdje terug ook gehad. Zat ivm werk een tijdje in een hotel in het westen vh land, veel buitenlandse gasten. Ook een paar engelsen waarmee het 's avonds gezellig vertoeven was in de bar, maar allemachtig.... dat kostte me echt moeite hoor! Terwijl ik toch best aardig engels gebekt ben!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:46

ja ik ook, totdat ik iets moet gaan vertellen tegen iemand :Y) Dan ben ik zo bang dat ik me verspreek :P

Maar het is gelukt! dus afwachten maar! heb ook al een bedrijf gemailt, die kunstofvorming doet, ook op bestelling heb gevraagd of het mogelijk is of hun ok peesjes kunnen maken :Y) wie niet waagt ... :Y) en ik ga even kijken wat ik zelf kan maken! zaterdag even langs de stad. stoffen enzo kijken. of bij mn schoonmoeder :Y) Als ik niets kan vinden, dan maar zelf wat maken!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:51

:D

Moet zeggen dat je wel inventief bent, een bedrijf in kunststofvorming....

Als ze ze toch niet hebben in GB, dan wacht ik de Equitana af, en dan gebruik ik vooralsnog de gewone Eskadron strijklappen.

Mocht je er belang bij hebben, ik heb hier de voorbeschermers voor me liggen, en de lengte is:
18,5 cm (kunststof), en 21,0 cm (kunststof + neopreen voering).

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:48

ja en de eskadron is 9" dus 22.87 dus die is langer. maar of ze dan het kunstof heb gemeten..? Heb net full van voorbenen van BR bij mn paardje achter om gehad. Deze zijn heel recht van model. Niet zo als de hh. hij loopt veel rechter. Sloot ook mooi aan.. hhfull had ik wel eens achter gepast, om de lengte te weten..

na goed, zie het wel :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:52

MissDonna, laat even weten als je mail hebt van die gasten! Want misschien kunnen we dan met meerdere bestellen?!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:55

Dan hebben zij denk ik de Full-maat opgemeten. Die zal wel een paar cm groter zijn dan de Pony-maat.

En inderdaad: afwachten maar!
(hoewel ik ergens wel verwacht dat het gewoon een foutje op de site is en die dingen er gewoon echt (nog) niet zijn in ieniemienie-maat... )

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 06:39

nee, de maat die ik je gaf(9"), dat is de maat van de peesjes die ik al besteld heb,. Dus ben benieuwd of dat dus dan wel voor voor zou zijn of achter..

Misschien dat ze er vanmiddag zijn, weet neit hoe snel dat is vanuit engeland?, maar dan zal ik ze opmeten en passen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:50

Ik heb hoge beschermers van Eskadron in maat Full voor mijn paarden, en bij Wrangler (1.68 en hele fijne beentjes) zijn ze wat te groot qua omvang. Lengte is goed. Bij Future is de lengte weer wat kort, maar de omvang goed (Future is ongeveer 1.72, fors gebouwd en een stel flinke, bijna grove, pootjes eronder)

Afbeelding
Op Future

Afbeelding
Op Wrangler

Ik denk dat ze bij een Haf te groot gaan vallen.