Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Blue9 schreef:Bubsj schreef:Alsnog, geen enkel zadel wat niet aanpasbaar is (wow) kan altijd passend blijven, dat wil de meute je graag doen geloven.
Toch zijn die merken echt Bmerken, bel eens een goede zadelmaker op en vraag om advies. Daar heb je meer aan dan aan de mening van een stel bokkers (mag je mij ook toe rekenen, al verdiep ik me wel erg in passende zadels).
Maar waarom wil je nou voor je driejarige een perfect springzadel? Ik neem toch aan dat je niet van plan bent meteen parcoursen te springen?
Ik wil haar helemaal niks doen geloven vertel alleen mijn mening en ervaring. Jij zou dus beweren dat hier de helft van de paarden met verkeerde zadels loopt? Ook op concour met springen zie ik toch erg veel mensen met een prestige, stubben, passier en die hebben heus niet voor elk paard een ander zadel en kopen ook niet elk jaar een nieuw met een jonger paard. En dat zijn echt geen gekken die hun paard wat op de rug gooien. En tweedehands prestige ligt zeker in haar prijsklasse. En de TS geeft al aan het te willen laten checken door een zadelmaker
Liberto schreef:Ik ben het helemaal eens met Blue9. Ik heb ook altijd een Prestige gehad, super zadels en ze passen inderdaad bijna op alle paarden. Ik heb inderdaad ook een jong paard ermee ingereden na een jaar zadelmaker laten komen en het lag nog steeds goed, kwam mede door de gelvulling in het zadel. Een echte aanrader dus Prestige!
Bubsj schreef:Een boomaat 32 is een boommaat 32 hoor, of je daar nou een stubben of een pagony van hebt..