Ik doe het ook met Biotex. Sopje maken met (veel) Biotex in een emmer. Daar het dekje ongeveer een half uur in laten weken en dan wassen met wasmiddel. Kijk wel even welke biotex je gebruikt. Je hebt namelijk 2 versies. Ik geloof handwas en voorwas oid. Ik gebruik de blauwe verpakking.
Ik heb inmiddels de HG voor witte was gebruikt. Nog steeds niet helemaal je van het. Ik begin bijna ten einde raad te worden, maar ik denk dat ik het inweken maar es ga proberen met dezelfde HG en als dit dan nog niet werkt, met Biotex. Er moet toch IETS gaan werken om mijn boeltje schoon te krijgen!
Ik doe dus vooraf insmeren dat vlekweg spul, en daarna in de was met witter dan wit. Misschien dat dat nog helpt? Ik werd er ook al wanhopig van, en stond op het punt om wèèr een nieuw dekje te kopen, maar de oude was echt weer helemaal wit op deze manier......
Dekje in laten weken zodat 'ie goed nat is, met een borstel met groene zeep goed schrobben op de vuile plekken (wel uitkijken als je dekje van kwetsbaar materiaal is) even in laten trekken en dan in de wasmachine. Werkt bij mij eigenlijk altijd prima!
miss_nadine
Geplaatst: 20-01-09 22:29
Ik gebruik altijd wat groene zeep, even laten intrekken en wrijven en dan in de wasmachine. Het ergste is er dan wel vanaf.
Merel_Claire
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-09 08:45
Ik ga het nog eens proberen op de manier van Ilse18. Denk dat dat nog een goede optie is. Groene zeep kan ook nog een optie zijn inderdaad. We blijven proberen, hihi.
#Ymke#
Geplaatst: 21-01-09 10:57
Ik had ook een witte max pad en deed altijd afwasmiddel op de vlek. Met een nagelborsteltje inborstelen, en dan met vloeibaar wasmiddel en een beetje nep-vanish in de wasmachine. Hij kwam er altijd schoon uit!
SRuiter
Geplaatst: 21-01-09 16:45
ik heb blank vet, en ook strepen. , en ik vet niet eens de "binnenkant" (wat op de rug ligt) van het zadel.