Welk zadel bij een hoge schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:45

Ik heb ook een paard met een erg hoge schoft. Wij hebben voor hem een Höpfner Dressage gekocht. Op aanraden van een goede zadelmaker. Het gaat er met name om dat een zadel zodanig in elkaar zit dat een goede zadelmaker het op maat kán maken en kan onderhouden (bijvullen). Daarvoor hebben we twee andere zadels gehad die niet naar tevredenheid lagen.
Overigens heb ik, ivm het niet meer actief beoefenen van de paardensport, deze Höpfner te koop.
Maar belangrijkste is dus wat de zadelmaker ermee kan!!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:57

Ik ken wel twee zadelmerken die niet goed op een paard met hoge schoft passen: JC (Grand Granat) en Wintec (500 dressuur). Tenminste, dat is mijn ervaring.

_Marjolein

Re: Welk zadel bij een hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:00

Mijn paard heeft ook een erg hoge schoft en daarop paste een Rossner zadel het beste, en ook Kieffer lag goed.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:01

ik heb een anatomica dressuurzadel voor mijn paard :j
hij heeft ook een stubben(spring) zadel en die ligt er ook goed op :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:07

Ik heb een Schumacher voor mijn paard. Deze heeft een wat teruggesneden kamer. Ideaal voor het paard en een erg fijn zadel om mee te rijden. Op MP staan er in ieder geval 2 te koop. Het zijn kwalitatief erg goede zadels.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:12

je hebt van die griffin zadels voor een hoge schoft ik weet niet of die van een goede kwaliteit zijn

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:22

ik had eerst een Kieffer Munchen op mijn paard met smalle rug en hoge schoft liggen. Omdat dat zadel gestolen was, werd het volgende zadel Kieffer Garmisch. Dat ligt ook goed op mijn paard's rug.

lydtja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:42

Ik denk dat het belangrijkste is dat het zadel een uitgesneden boom heeft. Hierdoor heb je bijna geen schoftprobleem. Daarna kun je kijken naar de verdere maten, er zal dan vast wel een zadel passen;) succes.