Welk merk dekje vinden jullie het fijnst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Re: Welk merk dekje vinden jullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 07:28

Ik vind eurostar ook het fijnst. Mooie kleuren, goede zweetopname, alleen die prijs..

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:19

Ik vind BR event het fijnst :) Ik heb er drie van :D (Oranje Groen en Wit ) Zijn ook niet zo duur als bijvoorbeeld Anky of Scapa, die ik trouwens ook super mooi vind...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:59

Zelf heb ik het liefst niet al te dikke dekjes. Die van BR en Harry's Horse vind ik prima. Ze liggen goed op mijn paard en nemen goed zweet op.
Van Eurostar zijn ze op zich ook goed, alleen vind ik de singellussen iets te veel naar achteren genaaid zitten, waardoor het zadel wat achteraan op het dekje komt te liggen.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:35

ben getrouwd met de scapa dekjes, echt super kwaliteit, mooie pasvorm, en is erg makkelijk weer schoon te krijgen :+:

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:58

Moderatoropmerking:
Gister is door mijn collega Maya onderstaande moderatoropmerking geplaatst met het verzoek om berichten beter te onderbouwen. Er zijn nu weer een aantal berichten verwijderd, die daar niet aan voldoen. Bij deze dus nogmaals hetzelfde verzoek tot meer onderbouwing. :)

Maya schreef:
Moderatoropmerking:
Enorme berg aan oneliners verwijderd. TS verzoekt specifiek om ervaringen en tips voor merken dekjes. Het alleen noemen van namen (en dat tig keer herhaald) is niet echt zinvol. We zien graag ook wat meer uitleg en onderbouwing waarom jij specifiek dat merk of type dekje je aanraadt.

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:12

Ik gebruik zelf vooral dekjes van BR en eskadron.
Goede kwaliteit, fijne pasvorm, ze zijn niet zo dik en beide merken hebben leuke kleuren dekjes :D

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:58

BR & Anky. Ik heb wel veel BR Dekjes. Al wel 5 jaar lang gebruik ze heel veel en gaan nog steeds mooi mee.

Heb sinds de zomer een rode Anky dekje gekocht. Bevat me ook goed! Neemt het zweet mooi op.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:13

Hv Polo vind ik erg mooi en fijn!
Verder heb ik pas een nieuw dekje van HH en daar zit aan de binnenkant een soort gaas, zodat het heel veel zweet opneemt, ik heb hem nog nooit nat gehad, na het rijden:D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:27

BR, harrys horse en eurostar.
Mooi voorgevormd, goede pasvorm

Loves_Bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:13

Ik vind de scapa's het fijnste. Maar dan wel de oude collectie ;) Nieuwe zijn ook goed, maar ik vind dat de oude het vocht beter opnamen.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:25

BR/Scapa/PK

Anky: dekje is recht, als er een zadel op ligt is een recht dekje niet perfect voor de paardenrug (zie artikel in Bit over zadels)
Eurostar: heeft goede kwaliteit dekjes alleen de eurostar pads zijn veel te dik, zodat je passende zadel (zonder dekje aangemeten) door de dikke pad veel nauwer word.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:30

Ik vind toch de pads van HH het fijnst, liggen goed onder mijn zadel en verschuiven niet :) .

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:37

BR :)

Ik heb Anky, Eurostar, Eskadron, HH & BR liggen. En grijp het vaakste naar de br :)) De HH[dun dekje] past ook niet meer onder dit zadel, maar lag verder ook niet zo.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:35

heej ik heb een heel goed dekje van eurostar (dekje is voor onder veelzijdigheids zadel) het is een fijn dekje omdat hij niet snel vies word en goed werkt bij pony's die veel zweten omdat hij niet gelijk drijf nat word! :P

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:30

Ik ben helemaal gek van Anky pads.

Ze zijn dik, nemen goed zweet op en blijven super liggen:D
En je hoeft ze niet vast te maken, grootste voordeel B)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:05

Lien2 schreef:
Ik ben fan van de PK pads. Een goede pasworm en nemen goed zweet op. Ook wassen is makkelijk en snel droog. Nadeel vind ik dat ze in de zomer warm zijn, maar dat zijn alle pads.

Same here, PK is een aanrader! Voor de zomer heb ik echter dunne zadelvormige pads.

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:38

Ik vind PK echt het best,
anky vind ik ook niet slecht, maar schuift zo naar voren
hebik bij PK geen last van!

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:43

Br & scapa

scapa's heb ik een aantal met een goede pasvorm, maar wel een groot nadeel is dat het zweet er af en toe helemaal dwars doorheen gaat.
en br ligt perfect op paard.

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:49

Ik vind verschillende HH dekjes goed, vooral erg te spreken over de HH trendy!
Goedkoop, maar fijn. Goede zweetopname!!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:26

ik heb de khm gentley dressuurdekjes omdat deze niet te dik zijn en een fleece onderkant hebben voor een goede zweetopname..erg fijn stof

en ik heb de BR event dekjes lekker dun soepel stof die een mooie goede pasvorm hebben

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:27

Ik heb eigenlijk geen enkel dekje wat ik niet fijn vind. Wel heb ik bij de BR gemerkt dat die best kort zijn en ook op krullen van onderen, achteraan ongeveer. Dus voor grote paarden (er zijn uitzonderingen) vind ik het niet ideaal.

Baileys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:32

Voor mij is het BR.
BR Fashion Grijs Roze heb ik. had ik altijd op het manege paard liggen.
van mijn oude paarden hebben ik alles weg gegooid dus niet zo veel setjes en zo meer. Want ging toen stoppen met paard rijden. wel zonde.
en voor mijn veulen heb ik het nog niet nodig:P

Elmo1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:33

Ik heb maar twee dekjes die ik veel gebruik, een van HH en een van BR. Die van BR heeft de beste pasvorm en schuurt ook niet (mijn vzpaard is daar nogal gevoelig voor), maar die van HH blijft wel beter zitten onder het zadel.

_melis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:15

scapa vind ik lekker om mee te rijden en ziet goed onder mijn zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:41

Moderatoropmerking:
Wederom een aantal oneliners verwijderd. TS verzoekt specifiek om ervaringen en tips voor merken dekjes. Het alleen noemen van namen (en dat tig keer herhaald) is niet echt zinvol. We zien graag ook wat meer uitleg en onderbouwing waarom jij specifiek dat merk of type dekje je aanraadt. Graag hier meer aandacht aan besteden vanaf nu.