Kunstof is inderdaad niet zo duur, maar wel goed ik heb zelf ook een kunstof zadel.
75 gulden, goede oude tijd.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Precious20 schreef:Magiccc schreef:de 10 geboden van het zadelpassen:
- let op de boomwijdte, deze moet even breed/smal als het paard
zijn(kussen zorgt voor de afstand tussen boom en paardenrug)
- boom moet evenwijdig lopen aan de ruggengraat
- zadel moet 2 a 3 vingers achter het schouderblad liggen
- het kussen moet aangesloten op het paard zitten, gelijke druk
- het kanaal tussen de kussens moet breed genoeg zijn maar niet breder dan 9 cm
- zadel moet qua zitvlak horizontaal op het paard liggen
- bij het aansingelen moet de druk gelijkmatig verdeeld zijn(geen groter druk achter schouderblad)
- kussen moet niet te hard achter op de lendenen drukken
- ruiter moet verticaal op het zadel zitten
- ruiter moet genoeg ruimte in het zadel hebben(handbreedte)
Heb je deze zelf verzonnen?Want het kussen mag nooit verder komen dan de laatste rib en mag zeker en vast nooit druk op de lenden geven!
moonfish13 schreef:ik vind het een beetje een gevaarlijke reactie in dit soort topics.. Dingen kunnen zo helemaal verkeerd opgevat worden namelijk door degene die de vraag stelt.
Kunstof is inderdaad niet zo duur, maar wel goed ik heb zelf ook een kunstof zadel.![]()
75 gulden, goede oude tijd.
moonfish13 schreef:Het gaat niet om het aanvallen hoor, maar als er staat: ''misschien moet je kijken wat je het fijnste vind zitten'' vind ik een gevaarlijke reactie.
Puur omdat onwetende typjes dan denken ooooo dus als ik er fijn in zit past het. Snappie?
Want daarna zegt diegene: Wat ik bedoelde, wat het fijnste zit en het beste past.
Maar dat stond er niet in de eerste post.
Karoliefje_ schreef:Maar hoe weet jij of die Chamberlain past?
)met een lading tweedehands zadels en kijken wat past. Ik zou dat doen ongeacht merk, wat maakt dat uit als het zadel zowel jouw als het paard goed past? Als je een goede zadelmaker hebt gevonden kan die je erg goed adviseren (en die zal echt niet meteen voor het duurste gaan hoor!). Ik zou me meer druk maken over welke zadelmaker je moet kiezen (in elk geval niet die van urielle..). En qua geld, 50 euro is echt niet zo veel hoor voor een vakman/vrouw.. AnneMaaike17 schreef:denk dat het kiezen van het juiste zadel meer bij jou ligt:) ligt de een beter dan de ander? misschien zou je daar naar moeten kijken of welke je zelf het fijnst vind:D
moonfish13 schreef:Dat klinkt goed.![]()
Ik heb zelf een kunstof zadel trouwens, en dat bevalt mij prima.
Een Thorowgood, en ziet er uit of het nog nieuw is terwijl ik het toch al een tijd gebruik.
(geen afdrukken van beugelriemen, vaal suede, niks.)

moonfish13 schreef:Waarom niet? Om de winkel waar je werkt of om het kunstof?
Je hebt namelijk kunstof zadels, én je hebt kunstof zadels.
Ook gepast trouwens, niet zomaar gekocht.

Magiccc schreef:Precious20 schreef:Heb je deze zelf verzonnen?Want het kussen mag nooit verder komen dan de laatste rib en mag zeker en vast nooit druk op de lenden geven!
ik heb het van internet, van een website over een zadelmaker..![]()
http://members.home.nl/zadelherstelleri ... itten.html
Dat zegt al veel over die zadelmaker
moonfish13 schreef:Die van mij zit rond de 500 euro en je hebt wel een versie die zo duur zijn inderdaad.![]()
dat is weer een heel ander materiaal.
Ik ben iig heel erg te spreken over thorowgood, het blijft zeer mooi en oogt vind ik een stuk mooier als het suede van wintec. -het blijft ook zeer mooi trouwens-
Magiccc schreef:Precious20 schreef:
ik heb het van internet, van een website over een zadelmaker..![]()
http://members.home.nl/zadelherstelleri ... itten.html
JawaddeDat zegt al veel over die zadelmaker
er zijn topics over hem dat hij zo goed is. maar hij kan ernaast zitten ja, ik heb er geen verstand van. of misschien zit jij er wel naast?