Dekens en de akelige schuurplekken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Dekens en de akelige schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:01

misschien dat ik volgend jaar ook een amigo neem

want de mijne zijn staart is deels afgeschuurd Clown

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:34

Ik denk dat je het soms niet kan voorkomen. Het ligt er dan wel aan hoe erg een schuurplek is. Ik heb mijn paard geschoren en na verloop van tijd krijgt hij ook op zijn borst wat plekjes. Niet erg gewoon een beetje. Deken past goed en zodra de deken er weer af kunnen zit er ook zo weer haar op. Hij heeft het ook bij het zadel. Heb de zadelmaker erbij gehaald en deze deelde mede dat het kwam omdat hij geschoren was. Zodra hij zijn zomervacht heeft zijn de plekken weg.
Ik denk dat je gewoon zelf een afweging moet maken.

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:41

de mijne heeft ook weer kale schouders en heeft een deken met loopsplit
ik doe er wel eens wat equistar (die antiklit spree) op spuiten dan schuurt het iets minder dacht ik.
die van mij krijgt ook kale plekken van de teugels op de hals.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:49

De een zal er ook wel wat gevoeliger voor zijn dan de ander en zoek maar eens een passend deken... Het is maar net waar je goede ervaringen mee hebt en ik heb dat toevallig met de Anky staldekens. Zijn absoluut aan te raden!

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:06

Ik heb een Dominick deken onder haar winter deken liggen. Echt een fijn dekentje Ja Geen schuurplek te zien...Had hem een tijdje terug er een paar dagen onderuit gedaan en binnen no time kreeg ze weer schuurplekken, dus maar gauw weer eronder gedaan.

xXmaaikieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:34

ik ken het! gewoon blijven zoeken naar de perfecte deken! een deken schuurt alleen als ie niet goed ligt..probeer eens met extra hoge loopsplitten van imperialriding ofzo..

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:31

Ik denk idd dat je ook een stuk pech kunt hebben, dat je paard er dus gevoelig voor kan zijn. Ik heb allerlei soorten dekens geprobeerd, allerlei maten, voeringen, met en zonder loopsplitten. Pffffff, hij blijft de plekken houden. Ik heb het opgegeven!
Het heeft me handen vol geld gekost en de oplossing is er nog niet!
Een goed passende deken schuurt niet.........volgens mij dus niet helemaal waar!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:25

Mijn pony kreeg ook schuurplekken van zijn dekens, ook van BR die verder perfect lag. Sinds ik Bucas gebruikt heb ik nergens meer last van, past SUPER en nergens meer kale plekken.