Past dit zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:53

beantsje schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQ4AKO6P.jpg

kijk nou zelf eens kritisch naar deze foto.

Allereerst ligt het zadel over de schoft en schouder heen. Het moet wel 20 cm naar achteren.
Als je dat doet, ligt hij volledig over de lendenen heen. En die horen vrij te liggen.
Bovendien zal het zadel gaan bruggen: hij steunt dan voor en achter, maar niet in het midden. Dit komt in dit geval ook omdat hij gewoon veel te groot is.

Het zadel is dus veel te lang! Als je hiermee gaat rijden, verniel je je pony. Hij krijgt zowel pijn in de schouder als in de rug.

Wees verstandig en zoek deskundig advies bij het zoeken van een ander zadeltje.

AMEN beantsje!

16 inch of 16,5 inch is wat beter ligt, hopelijk met een fatsoenlijke vrijheid bij de schoft en ik hoop dat er dan ook een soort gelijk ruitertje op komt te zitten.
Dit zadel is fataal voor de lendenen-partij en bovendien bellemert het de schoudervrijheid.
Wel goed dat je hier je vraag neerlegt en zoals je leest is dit zadel (ook voor EVENTJES) een hel voor je pony.

Pony ruiters merken nooit dat hun pony daardoor korter en slechter gaat lopen. De veer is er uit en de bekende uitdrukking op het gezicht van de pony is duidelijk te lezen zodra ze aan het werk moeten.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 06-01-09 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote verwijderd. Foto's quoten is niet toegestaan.

Ibalia

Re: Past dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:02

Voor mijn nichtje hebben we net een nieuw zadel gekocht voor haar welhs pony van (ongeveer) 1.35.
Wat een drama, deze pony heeft bijna geen schoft en het was moeilijk om een zadel te vinden.
Ze heeft nu een gevonden en dit is een 14.5 inch (das inderdaad de maat van de lepel)
Het zadel is aangepast door DIVOZA maar daarvoor moesten we wel 3 x met het zadel en pony naar Leek.
Uiteindelijk moesten we wel met een staartriem gaan rijden want het zadel blijft naar voren schuiven ondanks het feit dat het verder heel goed op de pony ligt.
16 inch is ook te groot voor deze pony, als je deze maat nodig bent dan ben je ook al te groot voor een A-pony. Knipoog

Dus wat ik er mee wil zeggen is het volgende. Dit zadel is gewoon te groot, ga gewoon verder zoeken naar een geschikt zadel of koop een nieuwe en laat deze aanpassen door een zadelmaker. Persoonlijk kan ik je Kootstra in Groningen aanbevelen maar dan moet je wel over een goede spaarrekening beschikken Clown
Als de pony ooit weer verkocht wordt dan kun je het zadel er gewoon bij verkopen..

Leuke pony trouwens..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:36

Zadel is veel te groot op de eerste 2 foto's.
Op de laatste foto lijkt het beter, maar dat lijkt zo door het dekje, want die ligt ook niet goed.

smaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:38

ellepel schreef:
vanaf een foto valt nooit te oordelen over een zadel!!!!

en weet je waarom niet?
omdat het ook gaat om de onderkant.
de kussens moeten de rug goed volgen en dat moet je volgen met je vingers.
een foto is van de bovenkant en laat dit niet zien.

dus zadelmaker er bij halen,.
divoza kost maar 50 euro

wat jij zegt heb je gelijk in;) maar je kunt op deze foto's duidelijk zien dat hij te groot is.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:23

Het is voor deze pony te groot vooral als je er nu een ruiter op zou zetten zou denk ik
achter de druk veel te groot worden, en aan de voorzijde zal ze niet genoeg vrijheid hebben bij de schouders!

Toch goed dat je de mening van anderen even wilt horen!

Dushigirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:14

Ik zou ook zeggen dat het zadel te groot is. Het is gewoon een heel klein pony'tje en daar kan je helaas niet alles opleggen. Ik zou toch even de zadelmaker laten kijken. Desnoods met foto even langsgaan zodat hij je een beetje kan laten zien waar je aan kan gaan denken wat evt zou passen.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:22

Tja.. het is wel al heel vaak gezegd he. Maar het zadel is inderdaad echt veel te groot (niet een klein beetje hoor, best wel erg veel).
Verder ben ik het ook eens met de andere stelling die hier een beetje naar voren komt, als jij een 17 inch zadel nodig hebt (en dus niet in een kleinere past) dan ben je echt te groot voor deze pony (mocht het je bedoeling zijn om zelf op de pony te rijden, want dat heb ik nog nergens gelezen..).

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 21:51

opisop_shop schreef:
Kan ze het zadel niet nog terug brengen? Anders is het wel erg zonde van haar centen!Wel lief dat je verzorgster met een zadel aan komt zetten trouwens Lachen Misschien kan ze beter iets anders leuks kopen voor de pony's en dat jijzelf zorg draagt voor goede zadels?

Nee want ze had het gekocht omdat ze het zo'n fijn zadel is (Ze had het vroeger ook voor haar eigen pony), hopende dat het op mijn fjord zou passen (niet dus). Maar ze houd het nog lekker aan voor als er een paard op haar pad komt waar het wel goed op past haha.
Haar dochtertje van 9 rijd nu op Amber, ik heb nu gewoon nog een pannekoekzadeltje erop liggen maar binnenkort komt er een 'echt' zadel voor haar. Overigens waren we gewoon van plan hier een zadelpasser voor te laten komen.
maar goed, we hebben nu iig een idee van welke boommaat het ongeveer moet zijn.

Zadel is overigens op de laatste foto ook naar voren geschoven door een te lange singel, maar goed doet niet ter zake verder, want het is gewoon te groot. punt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 08:46

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal reacties verwijderd uit dit topic. Aangezien dit topic op het informatieve deel van Bokt staat verwachten wij dat de reacties welke hier geplaatst worden onderbouwd worden. Als je dus vind dat het zadel te groot is meld er dan ook bij waarom je dat vind, wat voor gevolgen zijn er volgens jou bij gebruik van dit zadel? kortom, onderbouw je antwoord. Simpele oneliners als bijvoorbeeld de volgende antwoorden:
Citaat:
te groot.. ;)

Citaat:
Te groot, naar mijn idee.

Citaat:
Zadel is tegroot.

Citaat:
Zadel is te groot ;)

Citaat:
zadel waar ga je met die pony heen :+

Citaat:
veel te groot!!!!!!!

daar heeft niemand iets aan en deze antwoorden worden dus ook verwijderd. Kortom, als je een reactie plaatst op het informatieve deel van Bokt doe dan ook een beetje je best om je antwoord te onderbouwen ;)