[WN] Wel of niet een kinriempje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Re: Wel of niet een kinriempje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:24

Bij een shank is de kinriem absoluut nodig! Daar heeft het duidelijk een functie.

Ook bij een snaffel zou ik altijd ene kinriempje doen, ik vind het slordig rijden zonder. De ringen gaan dna haaks op je paard staan en dat maakt het wat instabiel allemaal. Hoeveel inwerking het heeft moet je aan je paard vragen Knipoog

Laatste tip voor de TS, kijk even naar hoe hoog je bit in het hoofdstel zit, naar mij idee zit het wat laag namelijk. Kna ook zijn dat je ( mooie!) paardje een kleine mond heeft, maar 'men' ziet graag 1 of twee plooitjes in de mondhoek. Dat verschilt per paard, die van mij heeft zijn wolfstanden nog en als het te laag zit vind hij het niet plezierig

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:26

Het enige wat ik dan weer weet is dat het bij myler bitten afgeraden worden ivm de werking. (wel weer lastig op show... want dan moet je weer wel... Verward )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:44

@ paintlinger-is dat zo? ik heb net een myler onderweg....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:47

Moniek van westernstore Oregontrail heeft me dat verteld... (Zij heeft er wel veel verstand van..)
Net zoals het rijden met teugelclips... kan je beter ook niet doen bij Mylers..

[edit] wel zei ze dat wanneer je het riempje overdreven los doet het misschien wel mee valt...je moet toch wat hè?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:22

spicegirl die kun je dan gewoon heel erg los doen, dat doe ik namelijk zelf ook met de wedstrijden

Maar het klopt wel wat Paintlinger zegt, dat heeft Monique ook tegen mij gezegt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:04

ik kijk t ff na bij mylers....
maar bedankt voor de tip.
ik gebruik ook vaak clips Haha!

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:03

dapperdier schreef:
Bij een shank is de kinriem absoluut nodig! Daar heeft het duidelijk een functie.

Ook bij een snaffel zou ik altijd ene kinriempje doen, ik vind het slordig rijden zonder. De ringen gaan dna haaks op je paard staan en dat maakt het wat instabiel allemaal. Hoeveel inwerking het heeft moet je aan je paard vragen Knipoog

Laatste tip voor de TS, kijk even naar hoe hoog je bit in het hoofdstel zit, naar mij idee zit het wat laag namelijk. Kna ook zijn dat je ( mooie!) paardje een kleine mond heeft, maar 'men' ziet graag 1 of twee plooitjes in de mondhoek. Dat verschilt per paard, die van mij heeft zijn wolfstanden nog en als het te laag zit vind hij het niet plezierig

Dank je voor de tip, zag het zelf ook al wel en heb het hoofdstel inmiddels een gaatje korter gezet. En ik zal Herman dan wel even vragen of hij zo'n kinriempje mee wil nemen als hij voor het zadel komt. Voorlopig doe ik momenteel toch niet veel meer als stappen en zal het niet veel kwaad kunnen om zonder kinriem te rijden denk ik.