Wat zijn nou echt goede springschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Re: Wat zijn nou echt goede springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:07

De Premiére springschoenen zijn ook prima Lachen Heb nogal een lompe haflinger en ze heeft ze nog steeds niet stuk.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 16:33

Noeni schreef:
De Premiére springschoenen zijn ook prima Lachen Heb nogal een lompe haflinger en ze heeft ze nog steeds niet stuk.

waar koop je deze?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:38

Bekend probleem, ik kon ook gek worden van alle gesloopte springschoenen.

Tegenwoordig koop ik springschoenen van Harry's Horse, je hebt ze in verschrikkelijk lelijke kleuren maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Het zijn gewoon rubberen springschoenen met klitteband en ze gaan net zo lang mee als alle andere. Kosten: E7,50.

Op concours gebruik ik dan mooie springschoen van Eskadron met bont.

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:27

Hier is het ook een bekend probleem, met horseball zijn springschoenen verplicht maar na twee wedstrijden
was er weer 1 kapot(rubber). Maar nu heb ik van Harry's Horse neoprene springschoenene (met Kevlar) en die
blijven echt super zitten, heb er al een aantal trainingen mee gereden en ze zitten nog altijd perfect Knipoog in die
springschoenen zit ook een bobbeltje zodat ze niet draaien en gewoon op dezelfde plek blijven zitten.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 12:46

_xAnne schreef:
Hier is het ook een bekend probleem, met horseball zijn springschoenen verplicht maar na twee wedstrijden
was er weer 1 kapot(rubber). Maar nu heb ik van Harry's Horse neoprene springschoenene (met Kevlar) en die
blijven echt super zitten, heb er al een aantal trainingen mee gereden en ze zitten nog altijd perfect Knipoog in die
springschoenen zit ook een bobbeltje zodat ze niet draaien en gewoon op dezelfde plek blijven zitten.

waar heb jij die gekocht en hoe duur waren deze?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:15

Die HH trapte die van mij steeds meer stukken vanaf en het klitteband werd snel slecht..

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:28

ik had eerst hh springschoenen.. maar dat spul trekt veel zand aan en daar werd ik gek van... nu heb ik een leere buitekant en een neopen binnekant. van eq... nogwat... Heeeerlijke dingen..

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:31

Ik heb cross springschoenen. weet alleen het merk even niet meer. deze zijn niet kapot te krijgen!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:29

Uhm, de premiére kan je volgens mij bij elke ruitersportzaak kopen. Heb ze uit een kleine bij ons in het dorp.

j0lan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:21

ik heb ze van global met bont ; niet echt tevreden mee komen scheuren van in het leer!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:24

ik heb kentaur leren springschoenen en mijn paard heeft nogal grove benen en dit was het enige merk (wat niet neopreen was) wat een grote circel heeft wat om de koot heen gaat.. de anderen waren allemaal te klein.. maar echt superdingen alleen wel 40 euro

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:57

Ik heb de springschoenen van Kieffer, kunstlederen buitenkant, neopreen binnekant. Klittenband is dubbel, en erg sterk.
Ik gebruik ze voor het marathongedeelte van de samengestelde menwedstrijden. Mijn pony heeft ze dan echt wel nodig, en er wordt absoluut niet zuinig mee omgesprongen.

Wel heb ik zelf drukknopen op het klittenband gemaakt, maar dat is meer omdat (welke soort dan ook) klittenband niet zo goed tegen modder/zand kan. En we komen nog wel eens een waterbak tegen Haha!.
Met die drukknopen werkt echt goed. We zijn ze nog niet verloren.

Kieffers waren trouwens niet goedkoop, iets van 34 euro geloof ik....

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:06

j0lan schreef:
ik heb ze van global met bont ; niet echt tevreden mee komen scheuren van in het leer!

Dan heb ik waarschijnlijk precies dezelfde gekocht laatst! Heb ook 'goedkope' met bont gekocht, bont blijft heel goed, daar ging het me om, maar het kunststof scheurt heel snel!!
De Eskadron met bont zijn ook bagger, bont is nagenoeg weg. Heb een paar rubberen (merkloos geloof ik) die ik al jaren heb en nog steeds goed zijn. Topdingen, maar ik rijd liever niet met rubberen. De eskadrons ben ik ook niet zo over te spreken.

Nou ik ben ook benieuwd of iemand nog goeie opties heeft!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:45

Ik zweer ook bij die van Decathlon, mijn paard trapt echt heel hard op zijn ijzers onder het rijden. Heb er ook heel veel mee in de modder gereden en ze gaven pas na 10 maand ofzo de geest Haha!
Ze draaiden ook helemaal niet bij mij.

bij gebrek aan vervoer naar Decathlon nu duurdere gekocht van Kieffer, zachte. Die krengen komen de hele tijd los, zijn zogezegd ook "no-turns" maar zitten vaak al na het instappen weer gedraaid. Ook zien ze er al veel slechter uit dan die van Decathlon.

rubberen van norton bleven bij mij ook nooit lang leven, soms al na 1x rijden de velcro van het rubber afgescheurd Lips are sealed

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:46

Ik vind neoprene springschoenen van Harry's Horse heel fijn. Ze zijn lekker goedkoop, en ze gaan best lang mee. En daarbij zijn ze ook een stuk langer dan andere merken.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 18:47

Tulandro schreef:
Ik vind neoprene springschoenen van Harry's Horse heel fijn. Ze zijn lekker goedkoop, en ze gaan best lang mee. En daarbij zijn ze ook een stuk langer dan andere merken.

Weet jij of je deze via internet kan bestellen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:00

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 19:08

Tulandro schreef:

heb jij deze Harrys horse springschoen neopreen brush
(HH336.0075)
Zachte springschoen, voorzien van een "bobbeltje" in de kootholte, dat de springschoen op z'n plaats houdt. Dubbele klittenbandsluiting. ?

picobello3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:18

kweet niet precies welk merk het ook alweer is,
maar het is met bont,
en heb simpele rubbere,
die rubbere zijn al eens in de bak af gegaan, toen die los liep.
dus vind die eigelijk nix,
en heeft ook wondjes, schuurt wel zo lijkt het.
En die met bont boven aan vind ik goed

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:28

Rubbere zijn niets, die zijn idd zo kapot (stukken vlogen om mijn oren toen ze uit haar dak schoot). Ik heb met bont gehad, weet ff niet meer welk merk, die waren erg mooi maar de pasvorm vond ik niets. XL was nog te klein Verward Norton vond ik de pasvorm ook niet geweldig, en die werden ook redelijk snel lelijk; rafels en klittenband.
Ik heb nu eskadron, en die bevallen goed. Ik moet zeggen dat ik ze niet meer intensief gebruik, maar wel een tijdje heb gedaan (losgooien en weidegang). Dat ging prima. Nu gebruik ik ze alleen nog maar op de trailer (amper dus).

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:49

Ik gebruik nu ook van die neoprene. Met een bobbeltje in de kootholte, hij draait echt nooit. Ik rijd er dagelijks mee, en borstel ze dan af. Er zijn alleen maar een paar losse draadjes in de binnenkant. Volgens mij is het geen HH, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Bloos

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:44

Ik gebruik ook neopreen springschoenen.
Het merk is KenTaur. Echt super fijne springschoenen, ze gaan al heel lang mee! Ook het klitteband blijft goed plakken Knipoog
Die rubber springschoenen vind ik maar nix... die gaan steeds kapot en volgens mij is dat ook minder comfortabel in de kootholte van het paardenbeen..

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:17

Ohja, op Paard en Koets zag ik springschoenen van Picasso, die zagen er stevig uit, en goed bestand tegen hoefijzers ed.

Afbeelding

Je kan ze krijgen bij Dekkers Rijtuigen, voor adres even op google kijken.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:24

Wat zijn jullie ervaringen met de Eskadron springschoenen? Ik wil ze graag hebben zodat ik mijn beenbeschermerset compleet heb. Gebruik nu steeds van die eenvoudige rubberen dingen, maar daar gaat de klittenband ontzettend snel van kapot.

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:28

Ik heb echt goede van Kentaur. Het zijn kunstleren. Ik heb ze voor mijn grote, onhandige en lompe paard. Die zo ongeveer iedere week bij de dierenarts stond. Sinds dat ik crossbeschermers en deze springschoenen heb gaat het echt perfect. Ze zijn gewoon bij Divoza te kopen. Ze zijn wel prijzig iets van 45 Euro maar ze zijn echt goed.