Halster wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TheLoes

Re: Halster wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:11

gewoon in een kussensloop op 30 graden en dan laten drogen boven de verwarming Lachen ziet ie er echt uit als nieuw! kan trouwens ook met peesbeschermers en strijklappen, in een kussensloop Lachen

Speedyq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:54

zou er bij het wassen niet te veel wasmiddel ingooien aangezien het erg kan gaan jeuken als er nog wat resten inzitten bij een paard die er slecht tegen kan

Dus gewoon een heel klein beetje wasmiddel gebruiken

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:56

ik gooi ze altijd met een kussensloop (dunne) in een emmer heet water met zeep. dan eerst goed schoon schrobben met afwaskwast en dan een nachtje laten staan. volgende dag. schoon water erin hele dag nog laten weken en s`avonds emmer met azijn en water,het halster uitspoelen

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:04

ik zet mijn halster meestal in een emmer met warm water en biotex en dan een nachtje laten weken.
Daarna uitspoelen en het is weer helemaal school:)

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:30

Ik maak ze meestal schoon met warm water en biotex, ik maak ze dan schoon met een doekje, ik doe ze niet helemaal in de emmer ;)

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:32

Ik doe ze ook in een kussensloop en dan in de wasmachine op 30 graden.

dea5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:51

ik zou eerst proberen hem gewoon met een harde borstel af te borstelen en anders gewoon in de wasmachine stoppen

paardnpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:10

Ik haal eerst het meeste er af met harde borstel. En daarna ga ik in een grote bak met sop lekker buiten alles wassen.

Vilanootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:14

wij gooien de halsters ook altijd gewoon in de wasmachine en daarna hangen we het aan de lijn (binnen) om te drogen, gaat altijd goed

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:03

Ik mag nooit iets in de wasmachine gooien :( geen paardenspullen bedoel ik dan hè ;)

Maar in de zomer zet ik er gewoon de hogedruk spuit op. Zul je zien hoe ontzettend nieuw ze ervan worden :P En heb zowel goedkope als duurdere halsters, ze gaan er niet kapot van!

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:17

Het kan gewoon in de wasmachine, tenminste, de mijne wel. Maarja.. dat had je hierboven al gehoord ;)

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:34

Speedyq schreef:
zou er bij het wassen niet te veel wasmiddel ingooien aangezien het erg kan gaan jeuken als er nog wat resten inzitten bij een paard die er slecht tegen kan

Dus gewoon een heel klein beetje wasmiddel gebruiken

of even uitspoelen met azijn. dan verwijder je de zeepresten ook

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:36

ellepel schreef:
wat ook goed wil:

emmer warm water, waspoeder erin en dan met een oude afwasborstel kun je heel goed het vuil er af borstelen.
even goed naspoelen en je halster is weer schoon.

moet ik wel zeggen dat ik meerdere halsters heb en ze om de 2 maanden in een sopje zet,dan zijn ze ook niet al te vuil

zo doe ik het ook! alleen dan met een oude tandenborstel haha :P

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:14

Ik zou het gewoon idd met in een kussensloop doen en dan in de wasmachine.. En wel met andere was anders gaat het misschien slaan in je wasmachine!
Een nachtje in een emmer water met biotex werkt vaak ook goed:)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:12

Ik zou het halster in elk geval NIET in de droger stoppen, want die trommel is lang niet zo bonkbestendig als de wasmachine. (moet je voor de grap maar eens MIJN droogtrommel bekijken, ik heb daar al teveel dekens en andere dingen met gespen in gehad haha)

Ook niet te lang laten weken in een emmer, had ik ook eens gedaan, en toen waren alle ringen geroest ;(

Ik stop alles in de wasmachine, van dekjes tot winterdekens, halsters en beenbeschermers :D
Was wel met Neutral, daar zitten geen parfums enzo in. :)

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:08

Heb het ondertussen zelf geprobeerd (in een kussensloop) en op lage temperatuur in de wasmachine.
Een stralend nieuwuitziend halstertje had ik!!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:01

ik was ze altijd in de biotex met de hand.
Gaat heel goed en dan weet je zker dat al het vuil eruit gaat.
Gewoon even laten weken en dan nog even schrobben en hij ziet er weer als nieuw uit.
Ik heb een blauw halster en die is al meer dan een jaar oud en veel gebruikt, laatst vroeg er iemand of ik het halster nieuw had:P

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 07:59

Aangezien dit een oud topic is en er niets nieuws toegevoegd wordt hier een slotje.