Zadelvorm > welk merk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Zadelvorm > welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:06

Ik vind de dwingende zit van de Kentaur wel meevallen, hoewel ik op mijn TCzadel wel "losser" zit. Gedwongen heb ik me nooit gevoeld eigenlijk... Maar dat heb ik eigenlijk nooit, dus wat dat betreft ben ik wellicht niet representatief... Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:10

Amanda schreef:
Kentaur heeft meer wrong dan Euroriding inderdaad. Je wordt in een houding gedwongen. Nou ja, ik tenminste wel.
En hoe zit het met KN? Ik ken veel paarden met een hoge schoft waar een KN goed op ligt.

Dat hoopte ik dus ook, maar de oude KN Symphony lag te strak aan de schoft (de zijkanten, bovenkant lag wel goed).

Massimo ken ik verder niet uit persoonlijke ervaring, maar ik twijfel of dat lukt omdat Massimo met name voor ronde paarden is en het is wel een groot en massaal paard maar wel een sportmodel. De schoft is breed maar de schouders zijn smal, paard is breed maar niet rond. Scheve mond
(Paarden Rolleyes )

Prestige Doge kan ik wel eens voor zien, als die genoeg ruimte in de breedte van de schoft kan bieden. Zoals ik zei heb ik zelf Prestige eerder liggende gehad op een smal paard, met hoge smalle schoft en veel (EV)bloed.

Qua zit zal ik een zadel toch uit moeten proberen natuurlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:14

Was de KN niet aan te passen dan?
Lastig.
Massimo is niet specifiek voor ronde paarden. Maar zijn daar wel geschikt voor door de korte kussens en het brede tussenkanaal. Dus wie weet toch een idee.
Maar volgens mij hebben die niet echt een teruggesneden kamer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:15

Zaldi Super Kent?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:19

zaldi ligt vaak ook goed op rondribbige paarden, hebben dus voldoende ruimte bij de schoft en een breed kussenkanaal Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 22:35

Er is natuurlijk wel enige ruimte om de kussens aan 's weerszijden van de schoft dan heel minimaal te vullen, maar het gaat om een driejarig totaal onbespierd paard, dus ik zou daar graag met oog op de toekomst enige reserve in hebben.

Tot dusver heb ik met alle zadels die ook geschikt zijn voor ronde paarden het probleem van het 'gat' bij de schouder.

Maar goed, binnenkort weer centjes, dus dan kan ik zadelmakers gaan bellen en eens vragen wat ze tweedehands hebben Haha! Haha! Haha! Heb nu al best een lijst van merken die geslaagd zouden kunnen zijn, dus dan ga ik iig vragen als ze die hebben om die mee te brengen.