Veelzijdigheidszadel of 2 zadels?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

heudensfreak

Re: Veelzijdigheidszadel of 2 zadels?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:59

ik heb een springzadel
mja ik spring vooral
maar daar kun je ook perfect dressuur mee rijden naar mijn mening

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:45

Ik heb 1 dressuur en 1 spring want ik vind een veelzijdigheidszadel gewoon niet ideaal.
En ik vind zwart voor dressuur mooier en bruin voor springen dus dat wordt lastig met 1 zadel Clown

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 08:25

Ik heb ook een dressuur en een springzadel. Een veelzijdigheidszadel vind ik echt niet zitten en met een dressuurzadel kan je niet fatsoenlijk springen.

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:28

Ik reed eerst veel dressuur terwijl ik eigenlijk wou springen. Maar omdat mijn pony er nog lang niet aantoe was heb ik eerst een dressuur zadel gekocht. Daarna (na een jaartje ofzo) ben ik echt fanatiek wedstrijden gaan springen en heb ik een tweede (springzadel) aangeschaft het is wel heeel handig, en als je hoger dressuur rijdt vind ik een dressuurzadel mooier dan een vz zadel

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:00

Boomloze zadels zijn niet geschikt om mee te springen. EEn sprongetje kan wel, maar een parcours is een ander verhaal.
Ik heb een dressuurzadel en een springzadel. Met mijn dressuurzadel heb ik 7 winstpunten in het springen behaald, omdat mijn springzadel een tijdje niet gepast heeft. Maar dat is niet ideaal.
Als je niet al te veel geld uit wilt geven, koop dan een goed vzh-zadel, bijvoorbeeld een stubben siegfried. Hier kun je netjes op zitten en goed mee springen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:06

Ik vind een dressuurzadel persoonlijk niks, doe mij maar een veelzijdigheidszadel.
Je moet imo ook behoorlijk kunnen zitten in een veelzijdigheidszadel of ben ik nu gek?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:14

Ik had met mn vorige paard een dressuur zadel een dure ook zat heerlijk, heb nu voor mn fjord een wintec 200 VZH van kunststof met suede sit ofzo?
En die vind ik ook heerlijk zitten, laatst reedt vriendin ermee die toch echt flinke kwaliteit dressuur gewend is en die vond m ook prima zitten.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:53

Ik heb een veelzeidigheidszadel, je kan er alles mee, springen, dressuur en lekker op je gemak buitenrijden Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:54

Ik heb op m'n vzpony's ook een veelzeidigheidszadel liggen, zoals Sidney zei, je kunt er alles mee Ja!