Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:45

Ik vind er dus ook niks aan. Vind het maar overdreven gedoe, het zijn geen plastic barbie paarden.
Ik heb 1 wit dekje en 2 normale dekjes en ik vind het meer dan genoeg en daarbij komt, ik vind al die bandages maar niks, het is niet eens goed om elke dag die paarden in de bandages te zetten. Er zullen er heus wel bij zijn die het niet elke dag om doen maar nee ik ben anti, sorry!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:40

Thirza schreef:
ik vind setjes leuk!
heb er zelf ook een aantal maar doe ze eigenlijk alleen maar om als er foto's gemaakt worden. Als dat niet zo is doe ik lekker makkelijk peesjes om en die zijn bij mij allemaal zwart.

dit oe ik voornamelijk zelf ook Bloos
vaak heb ik gewoon mn zwarte peesjes met bont om met een shabrak die toevallig boven aan e stapel licht haha Tong uitsteken

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:44

DebbieY schreef:
Ik vind er dus ook niks aan. Vind het maar overdreven gedoe, het zijn geen plastic barbie paarden.
Ik heb 1 wit dekje en 2 normale dekjes en ik vind het meer dan genoeg en daarbij komt, ik vind al die bandages maar niks, het is niet eens goed om elke dag die paarden in de bandages te zetten. Er zullen er heus wel bij zijn die het niet elke dag om doen maar nee ik ben anti, sorry!

ook jou reactie snap ik volkomen Lachen
en ik vindt ook als je niet weet wat de functie van bandages is en al helemaal niet weet hoe je ze om moet doen dan moet je er gewoon niet aan beginnen.

ik heb dan ook vooral een discussie gestard voor mensen die dus in set rijden met spullen die zei echt verantwoord gebruiken zoals ik met mijn paardje Lachen
gebruik dan ook geen merk dekjes alleen sommige zijn dat maar vooral harry's horse omdat ik daar erg tevreden over ben Lachen

Tevens vindt ik de anky dekjes en ik geloof QHP echt helemaal niks..
ze zijn recht aan de boven kant en trekken vreselijk onder het zadel bij de meeste paarden.

dit zou ik dan ook nooit voor mijn paardje kopen. vindt dit geen verantwoorde manier van rijden.
spullen moeten gewoon goed passen en goed blijven passen.

ik heb maanden met een bontje onder mijn zadel gereden en ook om de meeste hier het staat mooi.

zadelmaker heeft mij een potje belachelijk gemaakt en op de feiten gedrukt.
waar ik hem nog steeds erg dankbaar ben Lachen ga nu veel zorgvuldiger om met de rug en benen van mijn paardje Lachen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:50

Zolang er niet bezuinigd wordt op dingen die wel belangrijk zijn en de bandages verantwoord aangelegd worden geen probleem maar ik zie vaak genoeg paarden in een prachtig anky setje met bijpassende kleding met n zadel dat zo verschrikkelijk slecht ligt en dan vraag ik me wel eens af wat er nu belangrijker is.
Daarnaast lopen de paarden die ik rij altijd in een setje namelijk helemaal in t wit dan zie je tenminste dat t schoon is mijn dekjes en bandages gaan ook max 2 keer rijden mee en dan gaan ze de wasmachine in en de goedkopere dekjes kunnen daar nu aanmaal een stuk beter tegen als die dure krengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:53

Bij mij houd een setje in: Rijbroek passend bij het dekje, en als het me lukt een bijpassend hoofdstelletje/ frontriem bij het rijden. Ook koop ik wel alles in setjes als bijvoorbeeld halster bijpassend bij het dekje, niemand die het ziet maar het gaat om het idee.. Ook koop ik bij dekens altijd een bijpassend halster, dit omdat ik dite r gewoon verzorgder uit vind zien en halsters heb ik nooit te veel ook al gebruik ik er maar een paar Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:53

Ik vind setjes leuk hoor Ja

Alleen ik vind het onzin, ik geef liever mn geld aan wat anders uit.
Ik heb 1 setje van dekje, bandages en een shirtje, verder alleen maar losse dingen. Op foto;s ziet dat setje er wel het leukste uit maarja..

Ik vind het onnodig om een ankypad van 50 euro te kopen en dan ook nog eens bandages erbij van 20 euro en een shirtje van 40 euro ofzo Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:55

Romy18 schreef:
Zolang er niet bezuinigd wordt op dingen die wel belangrijk zijn en de bandages verantwoord aangelegd worden geen probleem maar ik zie vaak genoeg paarden in een prachtig anky setje met bijpassende kleding met n zadel dat zo verschrikkelijk slecht ligt en dan vraag ik me wel eens af wat er nu belangrijker is.
Daarnaast lopen de paarden die ik rij altijd in een setje namelijk helemaal in t wit dan zie je tenminste dat t schoon is mijn dekjes en bandages gaan ook max 2 keer rijden mee en dan gaan ze de wasmachine in en de goedkopere dekjes kunnen daar nu aanmaal een stuk beter tegen als die dure krengen.

Hee, da's precies wat ik wilde zeggen. Setjes zijn best leuk, maar geld investeren in een goed zadel en goede lessen ook! Ik heb ook alleen maar witte sjabrakken (gebruik geen bandages), maar dat was puur omdat ze alleen maar in het wit verkrijgbaar waren... Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:58

Ik ben het helemaal met liezel1 eens.
Sommige dekjes/pads vind ik wel mooi, zoals de ES stripe, maar al die dekjes vind ik te dik.
En anky inderdaad te recht én te dik.
Soms zie je wel eens een bontje+ankypad, nou een ankypad vind ik al heel dik en dan nog een bontje?
Dat verpest imo de ligging van je zadel compleet!
Bontje oke, maar leg er dan een dun, simpel dekje onder.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:58

Het spijtige is dat de techniciteit van een product plots niet meer belangrijk is, zolang het maar mooi is...

Bandages, peesjes, bontjes, en de hele lelijke reutemeteut.... dat doe ik geen paard aan neen... ik ken zelf nauwelijks paarden die peesjes nodig hebben, en als ze het al nodig hebben is het vaak tijdelijk (springen is uitzondering).... bontjes zelfde... Ankypads... vormgeving is prut maar ze zien er anders uit...

Maar het is toch zo mooi en ik ben de enige op stal die het heeft....... zucht...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:04

Tsja ik was altijd verschrikkelijk tegen setjes(helemaal toen dit net in opkomst was) ik zag hier de meest verschrikkelijke zuurstokken door de straat paraderen.Het ergste vond ik nog dat ze uren met hun paard bezig waren qua poetsen en glanspray's en dan vervolgens als een ware parade 10 min door onze woonwijk aan het showen waren en dat was de beweging weer voor het paard. Daarom had ik er zo'n hekel aan, het ging niet meer om het paard maar om het opvallen. Bloos

Inmiddels heb ik zelf ook wel wat mooie dekjes, maar geen bijpassende peesjes etc.
Ik ben dan wel weer zo dat als je een zwart zadel hebt,daar ook een zwart hoofdstel bij hoort,zwarte rijlaarsen of chaps en dan ook maar zwarte peesjes,dat is dan weer mijn tik.

Overigens vind ik dat een heleboel dekjes een vreselijke pasvorm hebben, dan zijn ze mooi maar het ligt voor geen meter op je paard.
Gelukkig heb ik nu een aantal mooie pads en dekjes die een prima pasvorm hebben,en dan ziet het geheel er al een stuk mooier uit.

Qua kleding ben ik altijd heel saai in kleuren, ik hou van zwart, bruin en donker blauw, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor mij......de 2 kleurige rijbroek Knipoog Die gekleurde sokken vind ik dan wel weer super bij een saaie broek,het één heft het ander op.

Maar toch blijf ik erbij, een goed verzorgd gezond paard, met een goed tuig en schoon dekje en een blije ruiter vind ik net zo mooi om naar te kijken als een verzorgde combinatie die alles op kleur heeft gematcht. Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 00:09

hahaha ik ken ook weinig paarden die echt ddawerkelijk bontjes, peesjes bandages en al die troep nodig hebben Lachen.
mijn paard heeft helaas VOORAL achter wel nodig.
voor nog niet eens zo zeer al zitten er wel flinke krassen op.

ook vindt ik het soms erg vervelen dat sommige zeggen ja maar er zitten toch krassen op ?
dat komt alleen maar door onkunde van het paard die er eigenlijk niks mee kan maar door dat ze er zitten toch gaan strijken.

wij zijn zo danig bezig met het rechtstellen en veruimen in de gangen dat ik ooit hoop ze achter wegen te kunnen laten. alleen ben ik bang dt dit of nog heeeel lang duurt of nooit meer weg gaat Lachen

bij mijn andere pony's heb ik dan ook altijd alleen een leuk dekje op voorderest gewoon o the naturel Cool ze hebben het niet nodig dus waarom zou ik Lachen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 00:12

wendyashley schreef:
Tsja ik was altijd verschrikkelijk tegen setjes(helemaal toen dit net in opkomst was) ik zag hier de meest verschrikkelijke zuurstokken door de straat paraderen.Het ergste vond ik nog dat ze uren met hun paard bezig waren qua poetsen en glanspray's en dan vervolgens als een ware parade 10 min door onze woonwijk aan het showen waren en dat was de beweging weer voor het paard. Daarom had ik er zo'n hekel aan, het ging niet meer om het paard maar om het opvallen. Bloos

Inmiddels heb ik zelf ook wel wat mooie dekjes, maar geen bijpassende peesjes etc.
Ik ben dan wel weer zo dat als je een zwart zadel hebt,daar ook een zwart hoofdstel bij hoort,zwarte rijlaarsen of chaps en dan ook maar zwarte peesjes,dat is dan weer mijn tik.

Overigens vind ik dat een heleboel dekjes een vreselijke pasvorm hebben, dan zijn ze mooi maar het ligt voor geen meter op je paard.
Gelukkig heb ik nu een aantal mooie pads en dekjes die een prima pasvorm hebben,en dan ziet het geheel er al een stuk mooier uit.

Qua kleding ben ik altijd heel saai in kleuren, ik hou van zwart, bruin en donker blauw, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor mij......de 2 kleurige rijbroek Knipoog Die gekleurde sokken vind ik dan wel weer super bij een saaie broek,het één heft het ander op.

Maar toch blijf ik erbij, een goed verzorgd gezond paard, met een goed tuig en schoon dekje en een blije ruiter vind ik net zo mooi om naar te kijken als een verzorgde combinatie die alles op kleur heeft gematcht. Lachen

heleaal mee eens Lachen.
ik ben net zo ge;lukkig met mn pony als ie zaaie kleuren aan heeft en ik ook Lachen.
eigenlijk doe ik het ook puur omdat ik het leuk vindt Lachen
ik bedoel mn paardje maalt er echt niet om of er rood of blauw op zn rug licht en nog minder wat ik daar dan bij aan heb Tong uitsteken

nu heb ik dan toevallig een keertje gek gadaan en mn 2e setje gekocht de HH elite raspberry dus echt zuurstok roze.
maar dit is natuurlijk 2 x leuk en daarna balnd hetin de kast haha Tong uitsteken

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:22

Het ergste vind ik eigenlijk dat die hele dure pads/dekjes juist die met een slechte pasvorm zijn.
Ik heb 1x een pad uit mogen kiezen van mijn vriend....doe maar welke jij mooi vind schat je krijgt m van mij, uiteindelijk thuis bleek het een bagger ding en moest ik vriendlief vertellen dat ik er toch niet tevreden mee was,nu ligt die pad of onder op de stapel of ik gebruik 'm voor het longeren in onze (in de winter) eeuwig waterige bak Bloos

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:26

Hier spreekt de setjeskoningin (ondanks dat sommige mensen mij niet normaal vinden)

Waarom zoveel setjes?

Paarden heb ik al vier dus dat is genoeg (sorry vierde op komst)
Zadels liggen goed
ik vind het helemaal geweldig
heb er het geld voor
spaar voor de rest niks en hou niet van drinken en uitgaan
en ik wil dat mijn paarden er netjes en mooi bij lopen Knipoog

Voor de mensen die durven kijk in mijn pro

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:27

Ik vind het erg zonde van het geld en darbij vaak nog nutteloos ook. Ik heb bij m'n paarden het liefst m'n slobbertrui met gaten op de mouwen die me veel te groot is, m'n jas waarvan de rits kapot is en mijn vieze chaps aan. Waarom? Omdat paardrijden en het verzorgen van paarden een sport is waarbij je lekker vies moet kunnen worden. De rouwranden onder je nagels en de modder op je leren rijlaarzen na een uur plassen crossen omdat het in de winter zo verschrikkelijk regent en je toch wat met je paard moet doen omdat je zondag wedstrijd hebt Vork .
En als ik dan met een dekje rijd dat me 50 euro heeft gekost, pees en kogelbeschermers die na 20 keer ermee gereden hebben niet meer mooi zijn die me bij elkaar 40 euro kosten en een bijpassende rijbroek van minstens 60 euro, dan ga ik me wel 3 keer achter m'n oren krabben als ik met de modder op m'n broek van m'n paard af kom.
Misschien ben ik gek, maar dat mijn kleren bij m'n dekje passen is wel het laatste waar ik aan denk als ik met m'n dier bezig ben, niemand die me ziet, behalve m'n paard die toch praktisch kleurenblind is, en het gaat om functie en niet om kleur. Daarbij vind ik het er vaak nog uiterst belachelijk uit zien, meisjes van een jaar of 12 die als een zuurstok op een pony zitten en het dier erbij in slepen.
Natuurlijk vind ik wel dat je het gewoon zelf moet weten als je er zoveel geld aan uit wilt geven, maar ik irriteer me er zo aan hoever mensen daar in kunnen doordraven. Als ik dan een topic hier op bokt zie met "blabla@ work in anky Jade <3<3" dan denk ik "wat kan het mij nou schelen in welke kleur je je paard en jezelf gestoken hebt, het gaat om die foto's.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:29

Zo nou ik denk er echt heel anders over Bloos
Ik wil er netjes en verzorgd bij lopen Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:42

Zuurstokdingen vind ik niet erg, wel wanneer de techniciteit van een product uit het oog verloren gaat!!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:57

patjelisa schreef:

Tjemig meid, nou ik heb je profiel gezien hoor Haha! Is dat nou jouw slaapkamer of je zadelkast????
Ga je die echt allemaal bewaren?? aangezien er elk seizoen nieuwe spullen in de winkels te krijgen zijn.
Je hebt wel voordeel, de wasmachine draait geen overuren voor je paardenspullen en als je een logeerpartij wilt geven heb je geen luchtbedden nodig.

Ik zit echt vol verbazing naar die foto's te kijken Bloos!

Ik heb het geld er niet voor over maar als jij het maar leuk vind toch......1 brandende vraag...heb je ook nog een favoriet??

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:01

@setjes koningin dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat iedereen denkt te kunnen bandageren (zie foto's fotoshoot)! zou je setjes obsesie toch maar bij peeskapjes houden blijven je paarden wat langer heel van... Bandages kunnen wanneer niet goed aangelegd heel veel blessure leed veroorzaken jammer dat sommige mensen het plaatje belangrijker vinden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:02

wendyashley schreef:
patjelisa schreef:

Tjemig meid, nou ik heb je profiel gezien hoor Haha! Is dat nou jouw slaapkamer of je zadelkast????
Ga je die echt allemaal bewaren?? aangezien er elk seizoen nieuwe spullen in de winkels te krijgen zijn.
Je hebt wel voordeel, de wasmachine draait geen overuren voor je paardenspullen en als je een logeerpartij wilt geven heb je geen luchtbedden nodig.

Ik zit echt vol verbazing naar die foto's te kijken Bloos!

Ik heb het geld er niet voor over maar als jij het maar leuk vind toch......1 brandende vraag...heb je ook nog een favoriet??

Is mijn setjeskamer (was zitkamer maar we zitten er nooit)
Als er van het nieuwe seizoen weer leuke dingen uitkomen koop ik het weer.
Mocht ik iets echt al heel lang niet gebruiken verkoop ik het.

Ik heb echt heel veel favo setjes maar deze vind ik echt super

http://i178.photobucket.com/albums/w247 ... 1206385594

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:03

Romy18 schreef:
@setjes koningin dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat iedereen denkt te kunnen bandageren (zie foto's fotoshoot)! zou je setjes obsesie toch maar bij peeskapjes houden blijven je paarden wat langer heel van... Bandages kunnen wanneer niet goed aangelegd heel veel blessure leed veroorzaken jammer dat sommige mensen het plaatje belangrijker vinden.

Ik heb opleiding gedaan voor paardenverzorgster en groom en dus veel moeten bandages Knipoog

en mijn kwpner kan niet tegen peesjes

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:09

Dan hebben ze het je toch niet geweldig goed uitgelegd kan zo vanaf foto al zien dat die bandages voor geen meer aangelegd zijn. Niet gelijk matig aangelegd en veel te lang voor de pony waardoor er ongelijkmatige druk op de pezen uitgevoerd wordt en waardoor de pezen veel te warm worden.

Hoezo kan ze niet tegen peesjes? Die heb ik nog niet eerder gehoord namelijk

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:10

Romy18 schreef:
Dan hebben ze het je toch niet geweldig goed uitgelegd kan zo vanaf foto al zien dat die bandages voor geen meer aangelegd zijn. Niet gelijk matig aangelegd en veel te lang voor de pony waardoor er ongelijkmatige druk op de pezen uitgevoerd wordt en waardoor de pezen veel te warm worden.

Hoezo kan ze niet tegen peesjes? Die heb ik nog niet eerder gehoord namelijk

Kan jij vinden Knipoog

Ze krijgt er plekjes van Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:13

En zonder peesjes?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:14

poes schreef:
En zonder peesjes?

Durf met mijn KWPNer niet aan (had ook vaak 3 in 1 beenbescherming bij haar om)

De bonte fjord rij ik meestal met peesjes of zonder