Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Thirza schreef:ik vind setjes leuk!
heb er zelf ook een aantal maar doe ze eigenlijk alleen maar om als er foto's gemaakt worden. Als dat niet zo is doe ik lekker makkelijk peesjes om en die zijn bij mij allemaal zwart.
DebbieY schreef:Ik vind er dus ook niks aan. Vind het maar overdreven gedoe, het zijn geen plastic barbie paarden.
Ik heb 1 wit dekje en 2 normale dekjes en ik vind het meer dan genoeg en daarbij komt, ik vind al die bandages maar niks, het is niet eens goed om elke dag die paarden in de bandages te zetten. Er zullen er heus wel bij zijn die het niet elke dag om doen maar nee ik ben anti, sorry!

ga nu veel zorgvuldiger om met de rug en benen van mijn paardje

Romy18 schreef:Zolang er niet bezuinigd wordt op dingen die wel belangrijk zijn en de bandages verantwoord aangelegd worden geen probleem maar ik zie vaak genoeg paarden in een prachtig anky setje met bijpassende kleding met n zadel dat zo verschrikkelijk slecht ligt en dan vraag ik me wel eens af wat er nu belangrijker is.
Daarnaast lopen de paarden die ik rij altijd in een setje namelijk helemaal in t wit dan zie je tenminste dat t schoon is mijn dekjes en bandages gaan ook max 2 keer rijden mee en dan gaan ze de wasmachine in en de goedkopere dekjes kunnen daar nu aanmaal een stuk beter tegen als die dure krengen.
Die gekleurde sokken vind ik dan wel weer super bij een saaie broek,het één heft het ander op.
.
ze hebben het niet nodig dus waarom zou ik
wendyashley schreef:Tsja ik was altijd verschrikkelijk tegen setjes(helemaal toen dit net in opkomst was) ik zag hier de meest verschrikkelijke zuurstokken door de straat paraderen.Het ergste vond ik nog dat ze uren met hun paard bezig waren qua poetsen en glanspray's en dan vervolgens als een ware parade 10 min door onze woonwijk aan het showen waren en dat was de beweging weer voor het paard. Daarom had ik er zo'n hekel aan, het ging niet meer om het paard maar om het opvallen.![]()
Inmiddels heb ik zelf ook wel wat mooie dekjes, maar geen bijpassende peesjes etc.
Ik ben dan wel weer zo dat als je een zwart zadel hebt,daar ook een zwart hoofdstel bij hoort,zwarte rijlaarsen of chaps en dan ook maar zwarte peesjes,dat is dan weer mijn tik.
Overigens vind ik dat een heleboel dekjes een vreselijke pasvorm hebben, dan zijn ze mooi maar het ligt voor geen meter op je paard.
Gelukkig heb ik nu een aantal mooie pads en dekjes die een prima pasvorm hebben,en dan ziet het geheel er al een stuk mooier uit.
Qua kleding ben ik altijd heel saai in kleuren, ik hou van zwart, bruin en donker blauw, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor mij......de 2 kleurige rijbroekDie gekleurde sokken vind ik dan wel weer super bij een saaie broek,het één heft het ander op.
Maar toch blijf ik erbij, een goed verzorgd gezond paard, met een goed tuig en schoon dekje en een blije ruiter vind ik net zo mooi om naar te kijken als een verzorgde combinatie die alles op kleur heeft gematcht.
.
.

. 
patjelisa schreef:Zo nou ik denk er echt heel anders over![]()
Ik wil er netjes en verzorgd bij lopen
Is dat nou jouw slaapkamer of je zadelkast????

wendyashley schreef:patjelisa schreef:Zo nou ik denk er echt heel anders over![]()
Ik wil er netjes en verzorgd bij lopen
Tjemig meid, nou ik heb je profiel gezien hoorIs dat nou jouw slaapkamer of je zadelkast????
Ga je die echt allemaal bewaren?? aangezien er elk seizoen nieuwe spullen in de winkels te krijgen zijn.
Je hebt wel voordeel, de wasmachine draait geen overuren voor je paardenspullen en als je een logeerpartij wilt geven heb je geen luchtbedden nodig.
Ik zit echt vol verbazing naar die foto's te kijken![]()
Ik heb het geld er niet voor over maar als jij het maar leuk vind toch......1 brandende vraag...heb je ook nog een favoriet??

Romy18 schreef:@setjes koningin dat bedoel ik dus wanneer ik zeg dat iedereen denkt te kunnen bandageren (zie foto's fotoshoot)! zou je setjes obsesie toch maar bij peeskapjes houden blijven je paarden wat langer heel van... Bandages kunnen wanneer niet goed aangelegd heel veel blessure leed veroorzaken jammer dat sommige mensen het plaatje belangrijker vinden.

Romy18 schreef:Dan hebben ze het je toch niet geweldig goed uitgelegd kan zo vanaf foto al zien dat die bandages voor geen meer aangelegd zijn. Niet gelijk matig aangelegd en veel te lang voor de pony waardoor er ongelijkmatige druk op de pezen uitgevoerd wordt en waardoor de pezen veel te warm worden.
Hoezo kan ze niet tegen peesjes? Die heb ik nog niet eerder gehoord namelijk

poes schreef:En zonder peesjes?