Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Snoevie schreef:ze bedoeld dat dat een heel ruim begrip is,bijna alle paarden.
dus waarom een raar voorbeeld?ook een 'gewoon' rijpaard kan een brede rug hebben.
dus jouw stelling is net zo raar als je het dan zo bekijkt.
mijn fjord heeft een zadel met medium boom die ook vaak op gewoon gebouwde rijpaarden ligt bijvoorbeeld.
manueeltje84 schreef:De beste zadels vindt ik:
KN symphony
Stubben Scandica
Passier Grand gilbert
Het voordeel van deze zadels is dat ze op bijna alle paarden passen!
manueeltje84 schreef:Snoevie schreef:ze bedoeld dat dat een heel ruim begrip is,bijna alle paarden.
dus waarom een raar voorbeeld?ook een 'gewoon' rijpaard kan een brede rug hebben.
dus jouw stelling is net zo raar als je het dan zo bekijkt.
mijn fjord heeft een zadel met medium boom die ook vaak op gewoon gebouwde rijpaarden ligt bijvoorbeeld.
Ikvertel toch "bijna" alle paarden.
Er is een percentage waarbij dat niet zo is.
Dus om dat te zeggen ja maar mijn haflinger past niet zo,n zadel. (tsja, die behoord dat bij dat percentage die het niet past!!)
. Een heel groot percentage dat deze zadels niet past dus. Ze liggen waarschijnlijk wel snel goed op een gemiddelde warmbloed, omdat het gewoon uitstekende zadels zijn met een goede pasvorm. Maar dan is weer de vraag wat een 'gemiddelde' warmbloed is. Naar mijn mening past geen enkel zadel zo uit de fabriek op een paard. Ik heb al zoveel ellende gezien van slecht passende zadels! manueeltje84 schreef:@petra-O
Dan maak je er toch lekker 1 op maat, als jij en je paard daar prettig bij voelen.
Ik hou het lekker bij stubben en passier, ik heb er nog nooit problemen met gehad, ieder zijn mening!
manueeltje84 schreef:@ petra_O
Jah maar een haflinger is een heel ander soort type paard!
Die hebben een veel bredere rug, vindt het een beetje een raar voorbeeld wat je nu geeft, maar goed.
En ik zeg toch ook "bijna" alle paarden.
manueeltje84 schreef:Ikvertel toch "bijna" alle paarden.
Er is een percentage waarbij dat niet zo is.
Dus om dat te zeggen ja maar mijn haflinger past niet zo,n zadel. (tsja, die behoord dat bij dat percentage die het niet past!!)
Citaat:Paarden zijn er in zoveel verschillende soorten en maten dat je zo'n uitstpraak eenvoudigweg niet kunt doen. En een haflinger is helemaal niet zo'n raar voorbeeld, aangezien het stikt van de haflingers in Nederland. Een heel groot percentage dat deze zadels niet past dus. Ze liggen waarschijnlijk wel snel goed op een gemiddelde warmbloed, omdat het gewoon uitstekende zadels zijn met een goede pasvorm. Maar dan is weer de vraag wat een 'gemiddelde' warmbloed is. Naar mijn mening past geen enkel zadel zo uit de fabriek op een paard. Ik heb al zoveel ellende gezien van slecht passende zadels!
Mijn haf loopt nu ook met kapotte bespiering in haar ru door een slecht passend zadel (hoewel deze wel door een zadelmaker was nagekeken). Ik ga er nu dus echt een op maat laten maken voor haar en voor mijzelf. Een goed zadel is persoonsgebonden en paardgebonden. Een ander kan hoogstens oordelen over de kwaliteit en een persoonlijke mening erover geven.

xXIris schreef:Ik heb zelf een Theo Sommer,, zit echt heerlijk, Dressuurgerichte vzh. Ook kieffer zit heerlijk!
Hier een foto van mijn zadel
http://i35.tinypic.com/25qyypz.jpg
megan8 schreef:Ik heb een prestige appaloosa, met gel zitting!!
Daar zweer ik bij. Teruggesneden kamer.. dus kan op vrijwel alle paarden...
Petra_O schreef:Paarden zijn er in zoveel verschillende soorten en maten dat je zo'n uitstpraak eenvoudigweg niet kunt doen. En een haflinger is helemaal niet zo'n raar voorbeeld, aangezien het stikt van de haflingers in Nederland . Een heel groot percentage dat deze zadels niet past dus. Ze liggen waarschijnlijk wel snel goed op een gemiddelde warmbloed, omdat het gewoon uitstekende zadels zijn met een goede pasvorm. Maar dan is weer de vraag wat een 'gemiddelde' warmbloed is. Naar mijn mening past geen enkel zadel zo uit de fabriek op een paard. Ik heb al zoveel ellende gezien van slecht passende zadels!
Mijn haf loopt nu ook met kapotte bespiering in haar ru door een slecht passend zadel (hoewel deze wel door een zadelmaker was nagekeken). Ik ga er nu dus echt een op maat laten maken voor haar en voor mijzelf. Een goed zadel is persoonsgebonden en paardgebonden. Een ander kan hoogstens oordelen over de kwaliteit en een persoonlijke mening erover geven.
Petra_O schreef:Volgens mij bestaat er geen zadel dat op vrijwel alle paarden past. Als er iemand zo'n zadel heeft, kan hij er goudgeld voor vragen.
Inoterry schreef:Petra_O schreef:Volgens mij bestaat er geen zadel dat op vrijwel alle paarden past. Als er iemand zo'n zadel heeft, kan hij er goudgeld voor vragen.
Van een WoW zadel zijn de kussens en de headplate verwisselbaar. Dit zadel is op ongeveer 95% van de paarden passend te krijgen.
Ook de zweetbladen en de zitting zijn te vervangen. Het zadel kan dus ook aan de wensen van de ruiter worden aangepast.
. Maar alsnog word hij dan aan een specifiek paard aangepast. Overigens schijnt mijn pony onder die 5% te vallen... Snoevie schreef:ook de wow moet per paard aangepast worden,standaard zal hij niet echt meteen ieder paard passen
dat is gewoon met geen enkel zadel.