Zadelverzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Re: Zadelverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:06

nikita_benno schreef:
dus je kan je tuig heb ook een duur hoofdstel ook bij je inboedel verzekering doen? dan ga ik is informeren daarna

Dat zou je inderdaad eens moeten navragen, een zadel heeft een nummer wat je ook door moet geven aan de verzekering, ik weet niet of een (duur) hoofdstel dat ook heeft.
Bij een zadel zit dat onder een zweetblad, waar zou dat dan bij een hoofdstel zitten?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:07

kim1207 schreef:
welke inboedeverzerkering is dat waar t wel bij in zit??

Interpolis, Aegon en waarschijnlijk nog wel wat verzekeraars.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:10

Evelyne79 schreef:
nikita_benno schreef:
dus je kan je tuig heb ook een duur hoofdstel ook bij je inboedel verzekering doen? dan ga ik is informeren daarna

Dat zou je inderdaad eens moeten navragen, een zadel heeft een nummer wat je ook door moet geven aan de verzekering, ik weet niet of een (duur) hoofdstel dat ook heeft.
Bij een zadel zit dat onder een zweetblad, waar zou dat dan bij een hoofdstel zitten?

Ook dit soort fratsen zijn verzonnen door de speciale verzekeringen, je inboedelverzekering vraagt daar niet om, kortom....je geeft gewoon merk,type, aankoopbedrag en leeftijd door aan je inboedelverzeraar en het is verzekerd, wel op tijd doorgeven wanneer je eventueel je paard en spullen verhuisd naar een ander adres.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:11

ik heb gelijk de verzekering gemaild!!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:12

ik ben benieuwd wat ze gaan antwoorden, ik hou jullie op de hoogte!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:16

Je kan je hoofstel gewoon verzekeren maar je moet wel een bon hebben.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:17

krackertje schreef:
Evelyne79 schreef:

Ook dit soort fratsen zijn verzonnen door de speciale verzekeringen, je inboedelverzekering vraagt daar niet om, kortom....je geeft gewoon merk,type, aankoopbedrag en leeftijd door aan je inboedelverzeraar en het is verzekerd, wel op tijd doorgeven wanneer je eventueel je paard en spullen verhuisd naar een ander adres.

jeetje wat ben je negatief over verzekeringen, je kraakt de hele handel af terwijl ze het gewoon kosteloos bij de polis erbij opnemen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:32

Evelyne79, goed lezen, ik kraak alleen de speciale verzekeringen af en niet de gewone inboedelverzekeraars die het netjes meeverzekeren op je inboedel.

Waar denk je dat ik werk, yep bij een verzekeraar, vandaar dat ik weet wat er gebeurd in verzekeringsland.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:37

handig krackertje:P Dus als ik iets niet weet kan ik het aan jou vragen...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:38

krackertje schreef:
Evelyne79, goed lezen, ik kraak alleen de speciale verzekeringen af en niet de gewone inboedelverzekeraars die het netjes meeverzekeren op je inboedel.

Waar denk je dat ik werk, yep bij een verzekeraar, vandaar dat ik weet wat er gebeurd in verzekeringsland.

ik moet beter lezen? je quote telkens mijn berichten, daar staat bij dat ik kosteloos mijn zadel heb verzekerd bij mijn eigen inboedelverzekering en dan schrijf jij dat verzekeringen allemaal rare voorwaardes vragen en daar ook nog geld voor vragen, vandaar mijn reactie.
voor mij is het dus onlogisch dat je dan mijn berichten quote

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:39

wino schreef:
handig krackertje:P Dus als ik iets niet weet kan ik het aan jou vragen...

Vragen staat altijd vrij.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:41

Evelyne79, ik quote jouw tekst omdat daarin staat waar ik op reageer en wel je uitleg over het nummer in een zadel en ja dat is nu eenmaal iets wat een gewone inboedelverzekeraar niet vraagt, jij zult dat ook niet door hebben hoeven geven aan jouw inboedelverzekeraar.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:24

krackertje schreef:
Evelyne79, ik quote jouw tekst omdat daarin staat waar ik op reageer en wel je uitleg over het nummer in een zadel en ja dat is nu eenmaal iets wat een gewone inboedelverzekeraar niet vraagt, jij zult dat ook niet door hebben hoeven geven aan jouw inboedelverzekeraar.

jawel, dat heb ik wel door moeten geven, vandaar dat ik het er ook ingezet heb. de verzekering gaf alleen aan dat ze dat nummer wilde weten voor het geval dat het zadel gestolen zou worden en ergens teruggevonden wordt dan wordt het nummer doorgegeven bij verzekeringen en op die manier kunnen ze het dan naar de rechtmatige eigenaar terugbezorgen.
het nummer staat dus in hun bestand erbij.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:29

Evelyne79 schreef:
krackertje schreef:

jawel, dat heb ik wel door moeten geven, vandaar dat ik het er ook ingezet heb. de verzekering gaf alleen aan dat ze dat nummer wilde weten voor het geval dat het zadel gestolen zou worden en ergens teruggevonden wordt dan wordt het nummer doorgegeven bij verzekeringen en op die manier kunnen ze het dan naar de rechtmatige eigenaar terugbezorgen.

Apart, de meeste inboedelverzekeraars vragen daar niet naar, die weten niet eens dat er nummers staan in zadels Knipoog

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:31

krackertje schreef:
Evelyne79 schreef:

Apart, de meeste inboedelverzekeraars vragen daar niet naar, die weten niet eens dat er nummers staan in zadels Knipoog

Goeie verzekering dus Haha! Knipoog Tong uitsteken of goeie tussenpersoon moet ik dan zeggen Cool

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:35

Goed voor hun eigen portomonaie dat is wel zeker, geven ze trouwens ook aan binnen welke termijn een zadel teruggenomen dient te worden indien het teruggevonden wordt, wanneer betalen ze het zadel uit?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:42

krackertje schreef:
Goed voor hun eigen portomonaie dat is wel zeker, geven ze trouwens ook aan binnen welke termijn een zadel teruggenomen dient te worden indien het teruggevonden wordt, wanneer betalen ze het zadel uit?

Waarom is het goed voor hun eigen portemonnee dan? ze krijgen er niks extra's door want mijn zadel is kosteloos opgenomen in mijn inboedelverzekering.
de overige vragen zou ik niet weten, dat zou ik na moeten vragen, heb ik eigenlijk (nog) niet gevraagd omdat ik hoop dat ik het nooit nodig zal hebben.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:50

Evelyne79 schreef:
krackertje schreef:

Waarom is het goed voor hun eigen portemonnee dan? ze krijgen er niks extra's door want mijn zadel is kosteloos opgenomen in mijn inboedelverzekering.
de overige vragen zou ik niet weten, dat zou ik na moeten vragen, heb ik eigenlijk (nog) niet gevraagd omdat ik hoop dat ik het nooit nodig zal hebben.

Goed voor hun eigen portomonaie omdat ze, indien het zadel aan de hand van het nummer teruggevonden wordt, het kunnen teruggeven aan de verzekerde, vandaar mijn vragen ook wat betreft de termijn van uitbetaling dit zal eventueel weer gekoppeld zijn aan de termijn die er staat voor het eventueel terugvinden van het zadel.

Bij diefstal van auto`s wordt een termijn van 1 maand gehanteerd, in die maand wordt men geacht de auto terug te nemen indien die teruggevonden wordt, in die maand krijgt men ook nog geen uitbetaling van de verzekering.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:26

nou, mijn verzekering wil m idd nu wel op nemen (dreigen dat je overstapt naar een ander!!) en ik heb alleen type zadel, merk en een kopie van de aankoopbon van augustus opgestuurd. hij is nu verzekerd tegen brand en diefstal door anderen.

hoe verzeker je je zadel als je t steeds meeneemt op concours????

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:45

kim1207 schreef:
nou, mijn verzekering wil m idd nu wel op nemen (dreigen dat je overstapt naar een ander!!) en ik heb alleen type zadel, merk en een kopie van de aankoopbon van augustus opgestuurd. hij is nu verzekerd tegen brand en diefstal door anderen.

hoe verzeker je je zadel als je t steeds meeneemt op concours????

Mooi dat ze het nu wel meenemen op de inboedelverzekering, en dus geen nummers hoeven opgeven.

Als je het zadel meeneemt op concours loop je een risico, verzekeringen betalen dan niets uit of het zou uit de auto gestolen moeten worden na inbraak, dan is het tot een klein bedrag meeverzekerd op je inboedelverzekering.
Let op, er moet braakschade zijn aan de auto anders ook geen dekking.

Misschien dat de Buiten de Deur-verzekering dekking biedt maar dat weet ik niet zeker.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:19

zou je dat eens na willen kijken? en anders zit ik er toch nog over te denken om de eerste 4 a 5 jaar m bij de hippo zorg naast mn paard mee te verzekrenr, dan krijg je nog een aardig bedrag terug mocht er iets mee gebeuren.....

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:01

kim1207 schreef:
zou je dat eens na willen kijken? en anders zit ik er toch nog over te denken om de eerste 4 a 5 jaar m bij de hippo zorg naast mn paard mee te verzekrenr, dan krijg je nog een aardig bedrag terug mocht er iets mee gebeuren.....

Is het zadel bij Hippo dan op concours wel verzekerd tegen diefstal zonder braakschade?
Als je het zadel ook bij hippo verzekerd dan gaat die verzekering voor dat is dan de primaire dekking en die gaat voor de secundaire dekking van je inboedelverzekering en dus geen 60-40-regeling, welke levensduur hangt Hippo aan zadels dit ivm de afschrijving die gehanteerd zal worden bij schade.

Bij Interpolis is er de Buiten de Deur-verzekering, welke dekking die precies biedt weet ik niet, ik zit nl. niet op particuliere kant, ik bel morgen wel even.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:51

Ik ben nu bezig met het laten verzekeren van mijn zadel maar Univé die doet er in eerste instantie lastig over. Ze sturen mij nu informatie op van Delta Loyd die een sportverzekering heeft en zadels etc dan apart verzekerd maar dan ook ik ook naast mijn eigen paardenverzekering bij Agriver doen.

Ik heb wel het idee dat als het bij de inboedel zou horen de waarde veel vaster is. Bij agriver gaat er elk jaar 20% van de waarde af. Dat vind ik nogal wat. Hoe het bij Delta Loyd zit weet ik nog niet.

@ Kim1207: klopt het nou dat jij het wel onder je inboedel verzekering bij Univé hebt gekregen?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:22

nee inboedel bij de noorhollandsche, ikz ei dat ik over gng stappen omdat het elders wel mee verzekerd werd.. (en alles zit van mij daar, beide auto's inboedel,dorlopende reis,wa brand, opstal etc) dus toen zijn ze geschrokken ofzo, nu staat het mooi vernoemd op de polis!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:26

algemene voorwaarden van de hippo zadelverzkering, heb nog even niets gevonden over braakschade....

Zadelverzekering

In de Algemene Voorwaarden vindt u een omschrijving van de
begrippen die in verschillende voorwaarden voorkomen.

Deze begripsomschrijvingen gelden voor de Algemene
Voorwaarden, de Rubrieksvoorwaarden, de clausules en de
bepalingen op het polisblad.
Daar waar in de Algemene Voorwaarden het verzekerde paard
wordt vermeld hier ook bedoeld wordt het verzekerde zadel.

Artikel 1 Omvang van de dekking
1.1 Wij vergoeden de schade door verlies of beschadiging
van het op het polisblad omschreven zadel en de op het
polisblad omschreven toebehoren als gevolg van:
a. brand, blikseminslag, ontploffi ng of instorting;
b. diefstal met braakschade en vandalisme met braakschade;
c. overstroming, aardbeving, storm en door storm vallende
voorwerpen;
d. enig ander van buiten komend onheil, hoe ook genaamd.

1.2 De dekking is van kracht tijdens gebruik incl. stalling
door de verzekerde of zijn gemachtigde en voorts tijdens
transport en het verblijf op keuringen, ruiterdagen en
concoursen hippiques.

Artikel 2 Eigen risico
Voor elke schade blijft voor rekening van de verzekerde een
bedrag groot 7,5% van de aankoopwaarde van alle verzekerde
voorwerpen met een maximum van € 50. Dit eigen risico zal niet
worden toegepast ingeval van schaderegeling op basis van totaal
verlies.

Artikel 3 Aanvullende uitsluitingen
Wij zijn niet verplicht tot vergoeding van schade:
3.1 ontstaan als gevolg van verduistering of als gevolg van
vermissing, anders dan door diefstal;
3.2 ontstaan door het achterwege laten van passende
beveiligingsmaatregelen;
3.3 ontstaan tijdens verhuur van het zadel; veroorzaakt door
krassen, barsten, schrammen of deuken, tenzij deze
beschadigingen door dezelfde oorzaak gelijktijdig met een
andere gedekte schade
3.4 aan het verzekerde voorwerp ontstaan tengevolge van
slijtage of geleidelijk werkende invloeden.

Artikel 4 Regeling van schade
4.1 De verzekerde is verplicht ons in de gelegenheid te stellen
de schade op te nemen, alvorens met de reparatie een
aanvang wordt gemaakt. De verzekerde is bevoegd schade
tot ten hoogste € 75 direct te laten herstellen, mits aan ons
een gespecifi ceerde reparatienota wordt overlegd.
4.2 De verzekerde heeft het recht naast de deskundige van
ons op eigen kosten ook een deskundige aan te wijzen.
Bij verschil van mening tussen de beide deskundigen
benoemen zij tezamen een derde deskundige, wiens
schadevaststelling binnen de grenzen van de beide taxaties
moet blijvend bindend zal zijn. De kosten van de derde
deskundige komen ten laste van ons.
4.3 De verzekerde heeft recht op vergoeding wanneer het
gestolene niet binnen 30 dagen kan worden terugverkregen
en nadat de verzekerde zijn eigendomsrechten daarop aan
ons heeft overgedragen.

Artikel 5 Omvang van de schadevergoeding

5.1 Met inachtneming van het eigen risico vergoeden wij tot
ten hoogste het op het polisblad omschreven verzekerde