laura1986 schreef:Wil je nou serieus een zadel kopen voor de jaarling die in je profiel staat?
ik heb net dr profiel gekeken.....mag hopen dat ts nog even wacht????????
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
laura1986 schreef:Wil je nou serieus een zadel kopen voor de jaarling die in je profiel staat?
MissyPalonie schreef:laura1986 schreef:Wil je nou serieus een zadel kopen voor de jaarling die in je profiel staat?
ik heb net dr profiel gekeken.....mag hopen dat ts nog even wacht????????
peetje82 schreef:Wat is er mis mee om een zadel op te leggen, staat nergens dat ze het dier zadelmak gaat maken en zal leren?
laura1986 schreef:peetje82 schreef:Wat is er mis mee om een zadel op te leggen, staat nergens dat ze het dier zadelmak gaat maken en zal leren?
Dat het ECHT, ECHT onzin is om nu en daarvoor enz adel te willen kopen. Orienteren is prima, maar waarom zou je een tweejarige een zadel op willen leggen?
Lees dit eens zou ik zeggen
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
laura1986 schreef:peetje82 schreef:Wat is er mis mee om een zadel op te leggen, staat nergens dat ze het dier zadelmak gaat maken en zal leren?
Dat het ECHT, ECHT onzin is om nu en daarvoor enz adel te willen kopen. Orienteren is prima, maar waarom zou je een tweejarige een zadel op willen leggen?
Lees dit eens zou ik zeggen
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
kunnen we het even on topic houden? laura1986 schreef:Ik zeg alleen dat het echt onzin is om er een zadel voor te kopen. Wat is er nog lang niet op gaan zitten?
Je hebt nog geen beeld van hoe de rug er uiteindelijk wordt, dus kun je nu onmogelijk een goed zadel kopen wat straks (ik hoop dat dat nog heel lang duurt) als je er wel op wil gaan zitten goed past. Bespaar je geld en je moeite. Neem als je het echt niet kunt laten een dik dekje.
Op de site waarnaar ik linkte staan heel veel leuke en nuttige dingen die je een jong paard moet of kunt leren. En sowieso is die info nooit weg.
OF BEL OF WAT OOK!!!!! MAAR NU EVEN ON TOPIC WEER GRAAG
peetje82 schreef:daar zit een kern van waarheid in!
qt_shetties, wilde je nu een dressuur of veelzijdigheid?
Jol1 schreef:Als je nu een zadel koopt dan is de kans heel groot dat je er zometeen niet mee kunt rijden, omdat het tegen die tijd niet goed meer past. Als je persé toch iets zoekt om mee te oefenen dan zou ik naar een oud goedkoop zadeltje op zoek gaan en als je echt gaat rijden iets anders zoeken. Zelf zou ik net voordat ik het paard ging inrijden pas met het zadel opleggen beginnen. Over het algemeen zijn ze daar heel snel aan gewend. Het meeste moeten ze wennen aan de druk van de singel, maar dat kun je ook op een andere manier oefenen met eventueel een longeer of dekensingel. Nu een goed zadel kopen met het idee dat je er jaren mee vooruit kunt is echt een gok, maar ja je moet het natuurlijk zelf weten. Daarnaast is de ene Wintec de andere niet, er zijn veel meer verschillen tussen de diverse types dan alleen de cair.
Brainless schreef:Ik gebruikte bij mijn jonge paarden een longeersingel met een zadeldekje. Een zadel kwam er pas bij op het moment dat ik verder ging met inrijden.