Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
).

Citaat:En die prijs... daar heb je inderdaad een heel mooi (handgemaakt) maatzadel voor...
magicjoy schreef:Citaat:En die prijs... daar heb je inderdaad een heel mooi (handgemaakt) maatzadel voor...
Fijn zo'n prachtig handgemaakt maatzadel, maar dat geeft niet de garantie dat hij altijd blijft passen. Wat als je meer/anders gaat trainen met je paard? Of hij krijgt een blessure, waardoor hij tijdelijk niets kan doen, enz enz.
Dan kun je snel weer een ander duur maarzadel laten maken, ja. Het concept is juist dat je dan niet steeds een ander zadel hoeft te kopen, maar dit zadel beter aan kan laten passen. Scheelt je een hoop zadels kopen en verkopen.
Ik reed Magic eerst boomloos (torsion), wat een scheve, weggevallen bespiering en een kreupel paard deed opleveren. Toen Wow gekocht, kreupelheid was direct over en na 6 weken al 3 boommaten groter erin kunnen zetten, zo waren zijn spieren terug gekomen.
Duur, ja, maar alle centjes meer dan waard, vind ik.

Jazzit schreef:Helemaal vergeten te vermelden, wel heel belangrijk !!! (Zag net een post op het endurance forum)
De DK boom is aan te passen aan de asymmetrie van je paard.
(In een handomdraai door degene met verstand van zaken en het benodigde apparaat).
Welke andere zadels hebben deze mogelijkheid ook?
En wat de kosten voor aanpassing betreft: 250 dollar per keer (opmerking komt volgens mij uit een amerikaans forum)... Volgens mij zijn de voorrijkosten hier in NL minder hoog (mits je de zadelpasser de tijd geeft om handige routes in te plannen). Hier krijg je nog zadelpas-sessies voor 50 euro, en dan woon ik "aan de rand van de wereld" (Limburg). Dit lijkt me ongeveer hetzelfde, ik verwacht niet dat tarieven heel erg afwijken.
)
Jazzit schreef:Jij hebt dus ervaring met DK zadels
Heb je hiervoor ook met andere zadels gereden?
Kan jij aangeven wat de verschillen zijn?
Nikka schreef:Na korte tijd met het DK zadel te hebben gereden te hebben was zijn rug helemaal weer goed. Toen ik voor het eerst op het zadel zat, had ik meteen het gevoel van: dit is het geld volledig waard. Je voelt wel veel meer beweging onder je maar daar wen je snel aan.
Al mijn paarden zijn beter gaan lopen met de zadels van Danny, voor mijn geen ander zadel meer.
unamie schreef:Nikka schreef:Na korte tijd met het DK zadel te hebben gereden te hebben was zijn rug helemaal weer goed. Toen ik voor het eerst op het zadel zat, had ik meteen het gevoel van: dit is het geld volledig waard. Je voelt wel veel meer beweging onder je maar daar wen je snel aan.
Al mijn paarden zijn beter gaan lopen met de zadels van Danny, voor mijn geen ander zadel meer.
Met een Wow zil je exact hetzelfde gevoel hebben alleen ben je dan minder geld kwijt![]()
Maar helaas Arie draagt geen hoed
Nikka schreef:Dat zeg jij, maar zoals ik al eerder heb gezegd heeft een zeer kundig onafhankelijk iemand, die beide zadels zeer goed kent, mij toch een DK zadel aanbevolen.