dobbel schreef:dus je laat je paard lekker knellen door met dit zadel door te rijden, sta toch echt af en toe te kijken hoor, hoe makkelijk mensen daar over denken
Nou....lekker knellen. Nee....dat voelt idd niet goed en ik denk er zeker niet licht over. Ik moet gewoon eens even goed nadenken en een second opinion vragen. En misschien moet ik een tweede zadel erbij. Met een wijdere boom. Voor in de periodes waarin ik niet veel rij (zoals nu) want mezelf kennende zullen die er met name in de winter wel zijn...En zo idioot duur zijn de Kieffers niet, maar ja, het is wel bijna 1500 E. Dus even pas op de plaats en dan idd maar nog efkes zo door en snel verder informeren. De boom is voor nu te krap, die ligt er meer óp dan eroverheen. Met de flairs kan ik in ieder geval zorgen voor een minder slechte verdeling van de druk aan de voorkant en goede vering. De lucht gaat immers daar zitten waar de druk minder is. Da's het fijne van flair kussens. Ik rijd zo'n beetje eens per 2 weken nu, en dan een minuut of 20 heel licht basiswerk. Heb tijdens het rijden nooit ervaren dat het zadel hem belemmerd, ook de afdruk in mijn zadeldek is niet afwijkend. Maar ik vind zeker ook dat hij een passend zadel moet hebben. Vind het minstens zo belangrijk als een goed hoefsmid en zal er niet op bezuinigen hoor, ben juist bezig te werken aan een oplossing.
!! Zonder dollen, je zal het denk ik best merken. Ben benieuwd.