Mag dit zadel op wedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Mag dit zadel op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:41

Dan wordt het een 7 i.p.v. een 8 of een 6 i.p.v. een 7. Niks vreselijks dus. Het gaat niet om een 3 en doet de jury dat wel dan kan je verhaal gaan halen (wel direct op de wedstrijd zelf doen, anders werkt het niet), maar ik verwacht het niet hoor. Het is namelijk een chique iets, niet dat roze of oranje (uitgezonderd koninginnedag) of iets dergelijks. Ze zullen dit waarschijnlijk gewoon goedkeuren of zelfs extra mooi vinden.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 18:28

oke dat is mooi Haha! In januari wordt dan het debuut gereden Lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:18

Maar gaat ze dan M starten?
Dan zou het nieteens uit moeten maken, daar krijg je toch geen verzorging voor ROFL

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 00:27

Nee, paard zit op M niveau, maar ze moet beginnen in de B Knipoog

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:51

Als je er problemen mee krijgt kun je er altijd nog zo'n zadeldekje of iets dergelijks overheen doen. (welke je normaal gebruikt bij een zere kont...) Dan valt het al helemaal niet meer echt op..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:01

Dat mag niet op wedstrijden toch?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:06

voorkeur is zwart of bruin tuig net als witte dekjes maar het staat nergens vast.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:08

avensis schreef:
Als je er problemen mee krijgt kun je er altijd nog zo'n zadeldekje of iets dergelijks overheen doen. (welke je normaal gebruikt bij een zere kont...) Dan valt het al helemaal niet meer echt op..

en dat mag nou net niet. Maar dit zadel mag gewoon.

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:11

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:39

Je mag hier gewoon mee starten.
Je ziet het alleen niet zo vaak omdat dressuurruiters vaak wat meer de traditie volgen, in de springsport zie je veel meer de verschillende kleuren leer.
Denk aan de Prestige zadel, die hebben ook modellen met witte accenten, randen en zitvlakken!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:48

@Marliek: In de regelementen staat letterlijk dat je met zwarte of blauwe laarzen moet starten. Daarom Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:53

blauwe laarzen dát is echt geen pan.. Vind bruin veel netter. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze dat niet goed keuren

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:55

xLiezel schreef:
Idd,wat is de functie van dit zadel dan? Volgens mij mag je gewoon met elk zadel een dressuurwedstrijd starten hoor..Behalve boomloos enzo.

De dressuur versie van een boomloos zadel mag je gewoon mee wedstrijden rijden.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 09:57

Ik zie liever bruine laarzen met bruin tuig, maar dat is mijn mening. Ik vind het wel jammer dat er in de dressuursport zo pietluttig wordt gedaan. Dit is echt een zeer net en mooi zadel, en So What dat hij niet helemaal zwart is. Maar goed ik heb die mening wel vaker met dressuur. Traditie is mooi ja, maar dit zadel ook Knipoog

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 09:58

SusieQ87 schreef:
xLiezel schreef:
Idd,wat is de functie van dit zadel dan? Volgens mij mag je gewoon met elk zadel een dressuurwedstrijd starten hoor..Behalve boomloos enzo.

De dressuur versie van een boomloos zadel mag je gewoon mee wedstrijden rijden.

Inderdaad met de Startrekk dressuur, BF dresuur, BF Cheyenne, BF VZH mogen gewoon Lachen Alleen niet met fenders, wel gewone beugelriemen en beugels.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:00

De laarzen op de foto zijn met jachtkappen, worden dus alleen bij jacht en soms bij het springen gebruikt.
Als het zadel veiligheidsbeugelhaken heeft, en Kieffer heeft dat ongetwijfeld, waarom zou je er dan niet mee mogen starten?
Je hebt ook bruine zadels met 2 verschillende kleuren bruin?
Kwestie van smaak; met bijpassend witte shabrak en wit onderlegd hoofdstel en witte broek met zwart jasje en zwarte cap lijkt het mij best mooi. Geen beige rijbroek of blauw jasje en blauwe cap, dat lijkt mij (persoonlijk) weer minder mooi.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:01

Je kunt gewoon starten hoor, met dit zadel Lachen. Waarom niet?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:04

linky schreef:
De laarzen op de foto zijn met jachtkappen, worden dus alleen bij jacht en soms bij het springen gebruikt.
Als het zadel veiligheidsbeugelhaken heeft, en Kieffer heeft dat ongetwijfeld, waarom zou je er dan niet mee mogen starten?
Je hebt ook bruine zadels met 2 verschillende kleuren bruin?
Kwestie van smaak; met bijpassend witte shabrak en wit onderlegd hoofdstel en witte broek met zwart jasje en zwarte cap lijkt het mij best mooi. Geen beige rijbroek of blauw jasje en blauwe cap, dat lijkt mij (persoonlijk) weer minder mooi.

Nee ze gaat helemaal in Z/W en het ziet er echt super luxe uit Lachen ik zal wel foto's maken in januari Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:08

MissDonna schreef:
blauwe laarzen dát is echt geen pan.. Vind bruin veel netter. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze dat niet goed keuren

Daar zijn ze geloof ik wel mee bezig, om die regels aan te passen. Ook mbt de jasjes. Ja

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:26

Ach, ze miepen soms ook over de handschoentjes, alleen staat nérgens vermeld met welke kleur je moet starten, alleen maar dát je handschoenen aan moet hebben.
Ik start altijd met zwarte handschoenen (vind ik mooier en praktischer) en vriendin deed het deze zomer ook, maar die kreeg een hoop commentaar van de jury.
Afgelopen zondag ben ik gestart met grijs/wit geblokte (Roeckl) omdat ik geen witte meer had en geen commentaar gehad, 7 voor verzorging.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:31

ik weet niet of het mag, maar denk het wel. Vind het wel een prachtig zadel! Vind het soms alleen wel erg streng hoor, die reglementen over wat je aan moet. Zelf heb ik er geen problemen mee gelukkig Lachen