Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikke20 schreef:ik heb een fryso voor mn fries.
de old style/classic.
super service bij het passen.
daarna keertje laten komen vullen nou had tog wel enige moeite mee hoor. kreeg nou niet bepaald super service. en na nog geen maand heb ik mn eige zadelmaker gebeld en bleek het zadel opgevuld was met symthetische wol. hij heeft het nu 2 keer over gedaan en begint nu beetje fatsoelijk te liggen.
het zadel heeft wel een gedwonge zit daar moet je van houden
wel grote kneiwrongen, maar dan heb je wle goede beenligging
Kn er heel fijn in zitten en je kan de beugels ook nog eens onder eht zadel plaatsen
aisie schreef:Ik had 2 (nieuwe) fryso zadels en heb er inmiddels al 1 van de hand gedaan. Die paste echt voor geen meter op mijn paard terwijl ze van tweespan maar bleven volhouden van wel.
Nadat ik er een echte zadelmaker bij heb gehaald die precies vertelde wat er mis mee was heb ik het te koop gezet en inmiddels verkocht en een heel ander merk zadel aangeschaft die wel op maat gemaakt wordt.
Fryso's worden ook niet op maat gemaakt. Ze meten ook niks op aan je paard. Ze kijken welke boommaat er op je paard past en die bestellen ze en dan vullen ze het verder op zodat het goed ligt. Maar dat is maar even want die wol klinkt heel snel in en dan past het dus weer niet.
De zadels zitten wel erg lekker vind ik zelf en de kwaliteit van het leder is ook heel goed. Alleen moet het zadel meteen gewoon echt heel goed passen anders dan blijf je opvullen e.d.
Ik heb nu nog een fryso vision en die ligt goed en hou ik voorlopig nog wel aan. Maar het opvullen e.d. laat ik nu door een echte zadelmaker doen.

Lisenka schreef:Ik ben ook supertevreden over Fryso. Ik heb nu een Legacy fit 3 op mijn andalusierhengst liggen. Helaas past die niet meer, omdat mijn hengst breder is geworden. Ik hoop nu dat ik dit zadel kan gebruiken voor mijn kwpn'er en wil voor mijn andalusier weer een fryso legacy. Morgenochtend komen ze van het Tweespan hierheen om zadels te passen en mijn 1 jaar oude zadel aan te passen (indien mogelijk) voor mijn kwpn'er.
Viet schreef:Ik heb een aangepaste fryso voor mijn haf, echt een heerlijk zadel. Ik wil echt nooit meer anders. We hebben wat problemen gehad bij oa de levering en het zadel zelf. Dit is allemaal keurig opgelost door tweespan. Tweespan doet bijna alle zadels bij ons op stal en we hebben vrijwel nooit problemen.
germie schreef:Viet schreef:Ik heb een aangepaste fryso voor mijn haf, echt een heerlijk zadel. Ik wil echt nooit meer anders. We hebben wat problemen gehad bij oa de levering en het zadel zelf. Dit is allemaal keurig opgelost door tweespan. Tweespan doet bijna alle zadels bij ons op stal en we hebben vrijwel nooit problemen.
Is een Fryso niet te lang voor een haflinger? Ik heb zelf een 18 inch Fryso en deze lijkt toch wel vrij lang.
Of hebben ze de kussens ingekort? Een vriendin van mij zoekt ook nog een zadel voor haar haf en alles is te smal.