Kneveltrens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Kneveltrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:04

egnie schreef:
Het woord keneveltrens doet velen waarschijnlijk denken dat het een scherp bit is (knevel) Ik vind het echter een super fijn bit. Ik rijd mijn 18 jarige ermee en ben zeer tevreden. Heb dan ook een wat luxe uitvoering (K&K dubbelgebroken met bol tussenstukje) Zou niet weten waarom TS het niet kan proberen.

Wat ik van de foto zie, ziet er jong uit. Misschien dat je ook eens kunt kijken om er een martingaal aan te hangen. Op die manier kan het dier zijn hoofd niet zo hoog brengen en komen je hulpen wat beter door. Een knevelstrens kun je heel goed proberen, het zorgt voor een stille ligging en helpt wat bij het sturen. Verder stug volhouden en heel veel succes!

Ik heb helemaal niets tegen een kneveltrens, eigenlijk tegen geen enkel bit. Als je ermee kan rijden, lekker doen. Maar ik vind het gebruik van een kneveltrens geen oplossing voor het door de mond heen trekken van het bit. Dan moet je toch eerst aan andere dingen gaan werken.

FonsR1150GS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:15

Anoeska

Je hebt zeker ook gelijk, maar in combinatie alles bij elkaar, beter been hulpen, kneveltrens en martingaal hoop ik toch dat het beter wordt.

Ik les ook op de manege met een manege paard, en gisteren avond heb ik geprobeerd voltes te rijden alleen op beenhulpen, dus zonder teugelhulp dat valt nog niet mee.

Groeten Fons

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:26

BIj die foto met dat hoofd omhoog komt bij mij de reactie naar boven: "Naar voren met dat beest" dan komt er meer reactie vanuit het achterbeen en wordt het bewerken van de voorkant makkelijker.

FonsR1150GS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:28

Upgrade1 schreef:
BIj die foto met dat hoofd omhoog komt bij mij de reactie naar boven: "Naar voren met dat beest" dan komt er meer reactie vanuit het achterbeen en wordt het bewerken van de voorkant makkelijker.

Op dat moment wou ik net gaan rijden, dus Willem wou naar de bossen, maar hij moest van mij even stilstaan voor de foto.

Groeten Fons