Overdrijf ik nou echt zo?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Overdrijf ik nou echt zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:55

Tja, en hij bedoelt het vast ook niet gemeen of slecht ofzo, toch?

En het kan geen kwaad om een testzadel te bestellen, het is erg handig en je komt er zo makkelijk acher wat wel iets voor je is en wat niet Haha!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:51

Waarom heb je eigenlijk niet aan de ostheopaat gevraagd wat deze van je zadel vindt? Ik begrijp de reactie van Amondi eerlijk gezegd wel en je moeder ook. De enige die op dit moment zegt dat je zadel niet goed is dat ben jij. Als je de mening van een deskundige hebt dan kom je wel geloofwaardiger over bij je moeder. Het lijkt mij dat als de ostheopaat haar vertelt dat je zadel niet goed is, ze eerder overstag gaat. Als de ostheopaat echter zegt dat de problemen niet door je zadel veroorzaakt zijn, dan denk ik toch dat je zelf maar heel hard moet gaan sparen. Je kunt natuurlijk ook eerst proberen een koper voor je oude zadel te vinden en dan een ander zadel terugkopen. Als je weet welk boomloos zadel goed ligt op je paard dan kun je ook nog proberen om een tweedehands exemplaar te kopen. Als je geluk hebt, hoef je helemaal niets bij te leggen en is je moeder ook weer blij.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:03

Vergeet alleen niet dat een boomloos niet altijd de oplossing bied maar soms ook problemen veroorzaakt.
Een boomloos past ook niet op alle paarden, dus pas daar ook mee op.
Zoek anders ook eens op bokt op drukplekken en boomloos, en ga goed nadenken en goed kijken of dat zadel goed is voor jouw paard.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:08

Inderdaad, Avelienvd heeft helemaal gelijk. Wij hebben ook verschillende boomloze zadels op ons paard geprobeerd en ze lagen voor geen meter. Daarnaast vond ik dat bij sommige modellen er wel erg weinig ruggengraatvrijheid was. Misschien kom je met zo'n zadel wel van de regen in de drup.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:19

Als het zadel echt niet past overdrijf je zeker niet. En wat je paard aangeeft is vaak een goede graadmeter.
Maar ik heb het met de fysio van mijn paard over boomloos gehad, dat is echt niet ideaal. Ik mag er met mijn paard absoluut niet mee rijden. Boomloos licht volgens haar allleen echt mooi op paarden met een ronde, rechte rug. Wat mijn paard dus niet heeft.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken, maar mischien dat na verkoop van jouw oude zadel een tweedehands WoW zadel in het budget past. Zo'n zadel kan ook met je jonge paard meegroeien