Jamika schreef:Netje schreef:Wat Harry's Horse verzint moeten ze zelf weten, maar A-symetrische beugels horen écht met de kort kant buiten en de bolle kant binnen. Wat iedereen er ook voor mening over heeft: zó zijn ze bedoelt en niet anders (vraag maar na bij de bétere fabrikant als Sprenger). Of je het fijn vindt rijden is een andere zaak (dat is voor iedereen persoonlijk), maar als je ze andersom draagt is dat dus gewoon fout !
Fout?? Wat is fout? Als ik ze op jouw manier gebruik heb ik binnen de kortste keren last van mijn enkels omdat ik dan probeer mijn voeten te verdraaien om ze niet af te steken. Dat is voor mij pas fout want dan kan ik niet fijn en ontspannen rijden en daar wordt mijn paard niet beter van
Dáárom zeg ik ook telkens dat je het zelf moet weten ! Maar de beugels zijn op een specifieke manier ontworpen met een bepaald doel (zie ook boven voor de uitleg van het gebruik van schuine blokjes); als jij ze anders wilt gebruiken prima.
Een auto is bedoeld om mee vóóruit te rijden, maar als je graag de hele weg achteruit aflegt, dan kan dat ook en dan moet je dat zelf weten. Alleen zo'n ding is ontworpen om vooruit te rijden. Snap je wat ik wil zeggen....