A-symmetrische stijgbeugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: A-symmetrische stijgbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:08

Jamika schreef:
Netje schreef:
Wat Harry's Horse verzint moeten ze zelf weten, maar A-symetrische beugels horen écht met de kort kant buiten en de bolle kant binnen. Wat iedereen er ook voor mening over heeft: zó zijn ze bedoelt en niet anders (vraag maar na bij de bétere fabrikant als Sprenger). Of je het fijn vindt rijden is een andere zaak (dat is voor iedereen persoonlijk), maar als je ze andersom draagt is dat dus gewoon fout !

Fout?? Wat is fout? Als ik ze op jouw manier gebruik heb ik binnen de kortste keren last van mijn enkels omdat ik dan probeer mijn voeten te verdraaien om ze niet af te steken. Dat is voor mij pas fout want dan kan ik niet fijn en ontspannen rijden en daar wordt mijn paard niet beter van Knipoog

Dáárom zeg ik ook telkens dat je het zelf moet weten ! Maar de beugels zijn op een specifieke manier ontworpen met een bepaald doel (zie ook boven voor de uitleg van het gebruik van schuine blokjes); als jij ze anders wilt gebruiken prima.

Een auto is bedoeld om mee vóóruit te rijden, maar als je graag de hele weg achteruit aflegt, dan kan dat ook en dan moet je dat zelf weten. Alleen zo'n ding is ontworpen om vooruit te rijden. Snap je wat ik wil zeggen....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:41

het wordt wel een beetje de omgekeerde wereld. Men heeft zulke beugels en dan is het de vraag hoe je ze gaat gebruiken...

Terwijl het eigenlijk zo zou moeten zijn: je gebruikt normale beugels en loopt tegen een probleem(pje) aan. Dan zoek je naar een oplossing en dat kan zijn bijv. blokjes of a-symmetrische beugel. Maar omdat je dan weet wat je wilt bereiken (qua houdingcorrectie), weet je ook hoe je ze er in gaat hangen.

Maar wat Harry's Horse betreft;
De beugels met strassteentjes zijn helemaal niet asymetrisch! Dus ofwel iemand hier heeft zich vergist, ofwel HH heeft ze maar snel weer uit het assortiment gehaald. Clown

SharonBaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:41

Als je de blokken uit de beugels haalt staat er een l van links en een r van rechts in! ;) de bolle kant moet naar buiten!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:53

SharonBaars schreef:
Als je de blokken uit de beugels haalt staat er een l van links en een r van rechts in! ;) de bolle kant moet naar buiten!

Topic is uit 2008, maar L en R maakt niets uit, want dan nog kun je ze draaien.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:57

Heel oud topic. Hier een slotje.