je heb er ook van die door drammers bij,hoor
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
je heb er ook van die door drammers bij,hoor
suleilitha schreef:Dat danger bit ken ik en wat velen niet weten, een ongebroken bitje werkt zachter dan een enkelgebroken exemplaar.
is vriendelijker dan de schaarbitten die ik net heb gelezen
suleilitha schreef:Dat danger bit ken ik en wat velen niet weten, een ongebroken bitje werkt zachter dan een enkelgebroken exemplaar.

)Arabesk schreef:klopt
Een enkel of dubbel gebroken bit geeft een notenkraker werking op de lagen. Kan het zo demonstreren met 'Bertus' hier (onze paardenschedel)
Een ongebroken bit, doet dat niet, ten onrechte wordt dat vaak een 'stang' genoemd.
suleilitha schreef:Engeltje ik snap je post niet!
En inderdaad is een ongebroken bit geen stang, een stang heeft hefbomen, een ongebroken bit is in het algemeen gewoon een trens.
) dan veranderd dit bit in een ongebroken trens. zodra het paard weer ontspant veranderd het bit weer terug.
maar de TS vraagd om een ander bit, waardoor ik dit bit het geschikst vind. Buitenrijden hoort veilig te moeten gaan, jij weet niet hoe de TS het op zo'n moment oplost
(hopelijk op de goede, maar dat ze het laatste stukje niet bij kan nemen)
Enige verandering: van een watertrens naar bustrens en het was opgelost. 

LoveStella schreef:Graag ontopic blijven.
Ik kan goed rijden (al zeg ik het zelf) en heb heel wat ervaring dus ik kan echt wel stoppen. Het probleem is nu dat mijn av alleen aan de ren gaat als we een stuk gaan galoperen. Dan word ze ongelooflijk heet en gaat crossen. Dát is gewoon niet te houden, hoe goed je ook rijd.
Ik ga denk ik een pessoa bitje ongebroken met rubber proberen. Het bakstuk aan de bovenste ring en de teugel aan de grootste ring. Iets sterkere inwerking dan een trens.
LoveStella schreef:Ze heeft een tijd op rubber gelopen. Liep ze fijner op dan zonder.
en er wrijving ontstaat.
EngeltjeS schreef:rubber wordt alleen heet, als het droog isen er wrijving ontstaat.
als het nat is, zonder oneffenheden, is het een prima bit hoor