Hogere schoft, uitgesneden kamer.. help!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

Re: Hogere schoft, uitgesneden kamer.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 11:36

Urielle schreef:
Idd. En moet je de kosten van osteopaath en fysio eens op gaan tellen, krijg je ook een leuk bedragje. Heb zelf mijn paard drie weken met een slecht passend zadel gereden en had hem in die drie weken bijna naar de rasmodee gereden. Heeft meer dan een half jaar geduurd eer die rug weer in orde was Scheve mond Elke twee weken 65 Euro voor massage en heb twee keer een osteopaat moeten laten komen a 90 Euro. Men, wat wou ik dat ik gewoon een zadelmaker had laten komen...
Geloof me maar dat je dat echt niet wilt.

Ik ken de hele rompslomp en heb flink in de buidel moeten tasten.
Maar je zegt nu dat ik geen zadelmaker wil laten komen, wat ik dus wel wil, ik zoek een leuke 2e handszadel want ook die kunnen perfect zijn als 1e zadel en ik ga nu geen zadel laten aanmeten als ik hem volgende week weer moet verkopen omdat hij niet meer passend te maken is. ZOnde van het geld en je schiet er niks mee op.

Ik koop een leuk 2e hands zadel, ik laat van hier een zadelmaker komen.
Daaleman komt hier ook in de buurt om de maand om zadels aan te passen ook van andere merken dus dat probleem zie ik niet.

Maar het ging mij nu om welke merken zouden er evt. kunnen passen.
Ik lees erg veel Kieffer of KN.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:39

Mijn paard had ook een enorme hoge schoft.
Altijd erg goede ervaringen met Kieffer gehad!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:41

De ene hoge schoft is de ander niet.
Bij mijn vorige paard lag een Euroriding Diamant echt top en daar zat praktisch iedereen fijn op. Mijn huidige paard heeft een ander 'type' hoge schoft en daar ligt mijn Passier PSL met extra schoudervrijheid helemaal top op.

Kan je niet naar een zadelmaker toe die veel 2ehands zadels heeft? Bijvoorbeeld van Rijs in Zevenhuizen?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 11:46

Geen elk paard is hetzelfde.
Van Rijs komt helaas niet mijn kant op. Dan zou ik zadels ws. tegen betaling moeten meenemen en als het niet past weer terug brengen maar dat is te ver weg.

Drunens Ruiterhuis valt af.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:06

Ik bedoel ook daarheen. Er is een rijbak, wel aan de zware kant, waar je de zadels kan en mag uitproberen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:54

Je WOW zadel lag toch wel goed ????

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 00:59

Super zelfs. Maar dat heeft een staartje gekregen en daar ga ik me op bokt niet over uitlaten Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:36

John Kool komt met 2ehands zadels, hij rijdt door heel Nederland!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:55

Een Wow kopen met speciale kussens voor weggevallen schoft spieren
(net als Vistonti denk ik ook dat het paard artrofie heeft gezien de voorgeschiedenis)
Kun je er later (als de spieren weer bijgekomen zijn) evt. andere kussens onder (laten) zetten
zou met een paard als deze niet zo snel voor een ander zadel kiezen dan een Wow
aangezien het bijna onmogelijk is een zadel passend te krijgen op een paard met zo´n schoft zonders dat het gaat knellen
Wat dat betreft is lucht zo veel zachter en dus ook fijner voor het dier

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:01

Als dat staartje er nou niet aankwam had ik hem gehouden of vervangen voor een mooie donkerbruine maar helaas ik heb het geld niet voor een nieuwe. WOW zadels zijn helemaal super voor het paard dat ben ik helemaal met je eens maar ik kan ook in dergelijk ander zadel FLAIR laten inbouwen. Maar dan heb ik weer niet de verwisselbare boom en mogelijkheid van vervangen van kussens.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:14

Ik geloof ook dat een WOW dé oplossing is voor jouw paard. Ben stiekem toch benieuwd naar het staartje, aangezien je er 1 had die goed lag... Knipoog
Daarbij is het misschien een grote investering, maar wel een zadel wat je altijd mee kan laten groeien en veranderen met je paard.
Ervan uitgaande dat je paard weer spieren gaat ontwikkelen zal het zadel wat je nu koopt straks waarschijnlijk niet meer goed passen en kan je weer op zoek naar een ander zadel. Dat vind ik echt het ultieme voordeel van de WOW Ja

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:10

Dat kan ik dus niet snappen..
een paard kopen maar geen geld hebben voor een goed zadel
Een paard kost duizende euro´s in aanschaf
Wat dan als zo´n paard ziek word o.i.d.
Een zadel zou geen sluitpost moeten zijn maar een 1e vereiste
Elk paard verdiend een goed passend zadel

Is anders boomloos geen optie?
bv de Barefoot London
Dat is iig geval beter dan een boomzadel met een te krappe voorkant (dat kan helaas niet ander bij een paard met zo´n schoft)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:36

Er zijn mensen waar het tijdelijk ophoud en als je dan zo een leuk grapje achteraan krijgt van de WOW ja dan houd het op.Dan is het geld op. Dat heb ik niet kunnen weten.
Verder ga ik hier niet over verder want het is al erg genoeg.

Boomloos heb al aan gedacht maar heb daar nog een serieus over gelezen en ik moet m'n evenwicht opnieuw gaan vinden op Thessa en een barefoot is altijd erg wennen dus weet niet of dat zo een goed idee is.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:37

Als ik eind van het jaar nog een leuke donkerbruine WOW tegen het lijf loop voor een 2e hands prijs ga ik daar zeker aan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:41

euroriding, BR, Ainsley, stubben, KN, Kieffer, hulsebos, daaleman. er zijn ontzettend veel zadels met teruggesneden kamers en die dus geschikt kunnen zijn voor een hoge schoft. want dat heeft niet alleen met een uitgesneden kamer te maken.

zonde van je WOW, ben eigenlijk toch wel een beetje nieuwsgierig wat daarmee gebeurd is (kan ook via pb)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:44

unamie schreef:
Dat kan ik dus niet snappen..
een paard kopen maar geen geld hebben voor een goed zadel
Een paard kost duizende euro´s in aanschaf
Wat dan als zo´n paard ziek word o.i.d.
Een zadel zou geen sluitpost moeten zijn maar een 1e vereiste
Elk paard verdiend een goed passend zadel

Ik wil hier toch even wat van zeggen.
Je brengt nu op mij over dat ik geen goed passend zadel ga kopen.
Dat vind tik niet zo heel fair want als er iets belangrijk is het wel een zadel.
Maar met een goed 2e hands zadel kun je ook voorruit . Daar hoef je toch niet duizende euro's voor te betalen.
Dat heb ik nou eenmaal niet. Paard is van mijn familie, had ik maar zoveel geld

Je kunt ook een leuke Kentaur kopen voor €800/900,- of een Kieffer voor €1.000,-/€1.300,-
Merkloos is niet aan mij besteed en heb het ook nooit op mijn paarden gelegd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:45

kentaur ligt trouwens ook vaak goed bij hoge shoften Ja

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:47

LiSSy schreef:
euroriding, BR, Ainsley, stubben, KN, Kieffer, hulsebos, daaleman. er zijn ontzettend veel zadels met teruggesneden kamers en die dus geschikt kunnen zijn voor een hoge schoft. want dat heeft niet alleen met een uitgesneden kamer te maken.

zonde van je WOW, ben eigenlijk toch wel een beetje nieuwsgierig wat daarmee gebeurd is (kan ook via pb)

Eruroriding, Stubben en Daaleman kom helaas niet ver genoeg om te passen.
KN, Ainsley zouden kunnen passen.

Wintec of Bates waren een goede optie voor mij maar is voorlopig nog te breed kwa kussens omdat ze spieren op de rug mist.

Hulsebos is niet aan mij besteed, helaas. Zijn prachtige zadels maar na wat verhalen en ervaring in de buurt laat ik het bij dit.

Ik zal je een PB sturen Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:48

Ik had voor mijn merrie met ultrahoge schoft en snoeksrug een Hulsebos WB3, dat heeft zo'n ronde kop over de schoft. Ze hebben toen nog extra "zakken" met vulling erin gemaakt ("pockets") waardoor het nog wat meer omhoog kwam. Het heeft even wat kunst en vliegwerk gekost met aanmeten, maar het zadel is altijd echt perfect geweest voor zowel mij als mijn merrie. Die WB3 heeft ook achter hoge keilkussens, waardoor er dus ook veel "ruimte" was om een en ander te corrigeren. Helaas zal dat nieuw, maatwerk worden, maar dan ben je ook in 1 keer klaar voor de rest van haar leven. Behoudens de jaarlijkse controle, aanpassingen natuurlijk.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:52

oke dus kussen voren opvullen kan ook al de boel schillen.
Daar zat ik aan te denken bij de Daaleman die ik heb gepast maar dat zijn zulke platte kussens meer close contact dat ik dacht daar past geen vulling meer bij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:56

ik heb een 2e hands hulsebos sinds een paar dagen, laten nakijken door een onafhankelijke zadelmaker. dan kunnen het echt goede zadels zijn hoor!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:04

O ja hoor, dat kan prima. En Hulsebos zelf doet dat ook. Heb ook al een paar keer een Hulsebos zadel tweedehands gekocht en verkocht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:06

hulsebos zelf heb ik niet zo'n hoge pet van op Knipoog

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:11

Wisselend! Haha!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:16

Mijn paard heeft ook een hoge schoft en een smalle rug. Eerst hadden we een wintec maar die ging drukken op de schoft. toen een nieuwe Kieffer gekocht. Kieffer Munchen. Lag prima, geen probleem tot dat iemand anders vond dat hij mijn zadel beter kon gebruiken dan ik zelf ( is gejat) en moest ik op zoek naar een ander zadel. Dat is weer een Kieffer, maar dan de Garmisch. Ligt ook prima op haar rare rug!