Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Interhippique = zadelmarkt kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:05

Marianne jij hebt ook niet de goedkoopste gekocht.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:06

Klopt Lachen Maar dat kwam omdat dit het enige zadel was dat goed paste! Ze heeft een moeilijke rug.. brede én hoge schoft..
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-11-08 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:10

Wat is tegenwoordig goed?
Laats las ik ergens op Bokt dat verschillende mensen het zadel van Anky kapot hadden. denk ook wel een beetje geluk hebben. Het is misschien wel van goedkoper kwaliteit en denk ook wel dat het eraan ligt hoe jermee omgaat.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:20

als je op de website leest is het een eigen merk die ze zelf hebben ontwikkeld samen met diverse zadelmakers, door ze niet in nederland te produceren en niet echt een eigen winkel hebben, kunnen ze de zadels goedkoop houden.
Ik ga er toevallig vanavond heen om te kijken of het wat is en dan wilde ik ook gaan vragen hoe ze het nou echt zo goedkoop kunnen houden, maar heb al overal rond gevraagd en 90% zijn toch echt prima tevreden over die zadels.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:27

Ik heb hier ook een zadel vandaan
en die bevalt echt Prima bij ons...

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:28

ik heb ook zo een dressuur zadel ( is te koop meer info pm)
heb het na laten kijken door een goeie zadelmaker en deze was er zeer te vreden over helaas past he nu niet op het paard wat ik nu heb !!!!!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:16

Mijn fotos van het zadel staan trouwens in mijn profiel....
stukkie naar benee scrollen Knipoog

Ik ga binnekort weer langs voor een nieuw zadel
hij is helaas uit deze gegroeid Boos!
wil nu denk ik wel een dressuur ipv veelzijdigheids...

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:41

germie schreef:
Dan breng je zo'n singel terug. Want dit hoor natuurlijk niet, en ik heb het dus een keer met een Stubben gehad. Netjes retour gegaan, de andere singel van Stubben diei ik bij omruil kreeg is goed.
Maar het is dus wel duidelijk dat je geen RVS gespen bij een leren singel krijgt, dat krijg je wel bij duurdere merken, zelfs HH heeft vaak al rvs gespen. En rvs vind i kwel een must, want roest verprutst ook je stoten.

Maar hoe was de rest van het zadel?

Ik heb de singel ook retour gestuurd, heb een nieuwe gekregen. Dat was er 1 waar de haren nog tussen zaten. Dus die heb ik weer terug gestuurd. Heb toen weer een nieuwe gekregen. Maar ik vind het gewoon rampzalige singels. Maar de service hiervan was zeker goed!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:57

en over het zadel ben je wel tevreden?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:19

Ja ik ben tevreden, in zoverre dat het leer natuurlijk geen topkwaliteit is. Je ziet al wel beschadigingen waar de beugelriemen overheen gaan. En de stiksels op m'n singelstoten beginnen nu los te laten. Maar binnekort komt m'n baas (zadelmaker) even langs om te kijken. Want hij ligt niet goed meer.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:22

Hee, mag ik vragen hoe lang jij je zadel dan hebt? Want ik heb m nu 2 maanden, en ik heb daarvoor een paar weken moeten wachten, omdat ze toen nieuwe zadels kregen met nieuwe singelstoten. (die heb ik dus ook) Deze zijn dikker en steviger dan de oude, zeiden ze tegen mij. En dat klopt wel, want ze zijn inderdaad best dik. Heb jij deze ook of heb jij dan nog de oudere?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-11-08 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:38

Ik heb dan de oudere, heb de factuur erbij gepakt en die is van 01/05/08.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:05

moonfish13 schreef:
kohtje schreef:
Volgens mij kan je echt geen goed leren zadel kopen onder de 300 euro

Ik zou het ook niet doen, veel te bang dat het rotzooi is. Bloos
Heb dan ook niet voor niets een goed kunstof zadel, leer liet mijn budget niet toe, dus dan word het kunstof. Ik had voor dat zelfde geld ook zo'n zadel kunnen kopen.
Misschien niet zo'n luxe uitstraling maar k ben er wel gerust op.

Net alsof kunstof zadels zulke goeie zadels zijn...
Maar goed smaken verschillen.....

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:12

Ik heb het zadel van _Marianne en Junior_ hier op Bokt gezien (beide stalgenoten), zo op het eerste gezicht zijn het zeker geen slechte zadels! Hoe ze het op lange termijn doen weet ik niet. Er is ook iemand op stal met een zadelmarkt zadel, nou... Dat is echt een verschil hoor! Die zijn echt hobbelig en slecht opgevuld (én een slechte boom waarschijnlijk), die IHP zijn gewoon netjes opgevuld en zijn recht.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:58

Citaat:
Net alsof kunstof zadels zulke goeie zadels zijn...
Maar goed smaken verschillen.....

Dat is zeker waar wat je zegt. Ja
Maar een zadel wat zo snel lelijk word wil ik echt niet, daarnaast vertrouw ik zadels voor die prijs niet.
Dat is mijn gevoel, heel simpel.
Het zadel is nog niet eens voor mijn eigen paard, daar heb ik dus geen 1500 euro voor over, en ik heb het geld simpelweg niet, dat heb je met het minimumloon op je 16e.

Ik heb ook niet de eerste de beste.
Je hebt bijv. HH, dat is niks vind ik, maar een beter merk als wintec, thorogood is prima.
Wintec is leuk maar paste niet, ik heb een thorogood, net wat meer als een wintec vond ik ook nog eens.
Zadel is gepast door een passervice dus niet het eerste de beste zadel er op gegooid.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:24

Ok dat is je goed recht....
Alleen die voor oordelen die je geeft op dit zadel vind ik niet terecht,deze zadels(tenminste die ik heb)wordt helemaal niet snel lelijk.
Het is een goed zadel wat goed ligt en helemaal geen zadelmarkt kwaliteit is.
En wat al eerder gezegt is, een zadel van 1500 euro hoeft ook helemaal niet per definitie goed te zijn....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:22

ik ben geweest en vond de meeste zadels er goed uitzien, goed leer, beetje stug nog, maar dat verschilde per zadel. ik heb uiteindelijk een kunsstof Knight rider met verwisselbare boom meegenomen, maar dat is puur omdat ze de bruine leren waar ik voor ging niet paste op mijn paard en mijn paard nog aan het bespieren is en nog breder gaat worden.
Van de andere spullen vond ik niet alles van goede kwaliteit, maar zat ook genoeg tussen wat wel goede kwaliteit was, ben ook zeer vriendelijk geholpen.
heb best veel gekocht voor een leuke prijs, kom er zeker nog eens terug

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:11

Silly1972 schreef:
als je op de website leest is het een eigen merk die ze zelf hebben ontwikkeld samen met diverse zadelmakers, door ze niet in nederland te produceren en niet echt een eigen winkel hebben, kunnen ze de zadels goedkoop houden.
Ik ga er toevallig vanavond heen om te kijken of het wat is en dan wilde ik ook gaan vragen hoe ze het nou echt zo goedkoop kunnen houden, maar heb al overal rond gevraagd en 90% zijn toch echt prima tevreden over die zadels.

aiai, india zadels dus?
Dat hoop ik dan maar niet Koe
Ik vind wel dat het belangrijk is dat een zadel door een goede zadelmaker ontwikkeld wordt, maar ook geproduceerd. Het gaat tenslotte ook om de hele vorm van het zadel, en het materiaal wat erin zit..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:10

treffie, de zadels die ik van zadelmarkt zie worden snel lelijk.
Mijn mening maar ik vind ze erg snel lelijk worden op oa de beugelriemplekken.
Daarnaast zijn vertrouw ik ze qua veiligheid niet, daar twijfel ik nog het meeste aan.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:45

ik heb heel even een zadel van ihp gehad.
erg aardige mensen en super goede service.
helaas had ik een zadel wat achteraf heel erg schreef bleek te zijn ik ben er mee terug gegaan en heb een ander mee gekregen helaas hadden ze alleen nog maar een 17inch en was tog te klein voor mijn kont.
toen zijn ze met zadel bij mij langs geweest.
maar helaas lag niets lekker op mijn haflinger.
wat mij opviel was dat de bomen van die zadels na heel even gereden te hebben wel extreem snel doorzakte.
een stal genootje van mij heeft wel nog steeds een zadel van hun nu ongeveer een halfjaar en is er erg blij mee.
het zadel moet were even op gevuld worden maar dat heb je met elk zadel.
en de kwaliteit leer blijft wat dat betreft erg netjes

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:57

In het bit staat een artikel over goedkope zadels. Lijkt me overduidelijk wat de kwaliteit van dit soort zadel is. In een handgemaakt zadel gaat meer dan 50 uur werk zitten, hoe kan je verwachten dat een zadel dat 200- 300 euro kost kwaliteit is. Waarschijnlijk kosten je laarzen meer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:59

Nou, met een dagloon van 50 eurocent zit het geld echt niet in die 50 werkuren. En de daglonen in dat soort landen liggen echt zo laag.
Theepluksters op Java werken 7 dagen per week voor 25 eurocent per dag. Wel gratis kost en inwoning en vaak scholing voor de kids).
Een mattenvlechter voor rotan strandmatjes krijgt in Vietnam ong. 40 eurocent per dag, hooguit. Een rijsthoed kost 75 eurocent voor een toerist (is altijd duurder dan voor lokalen) en hier is 1 persoon 1 dag mee bezig.
Het geld gaat dus niet zitten in de manuren, maar in het materiaal. Dus door een zadel te laten maken in India scheelt echt enorm. Niet voor niets is outsourcing van softwareontwikkeling naar New Delhi/Bangalore tegenwoordig zo populair, want die manuren zijn ook stukken goedkoper dan hier.

Maar omdat er ook bezuinigd wordt op materiaal krijg je dus slechte zadels. EEn A-merk zou beslist goedkoper kunnen als ze deze zadels in India laten maken. Moet je natuurlijk de makers nog wel opleiden. En Indiers zijn erg goed in namaken, maar je moet er wel op toezien. Ik weet zeker dat ze een goed zadel kunnen maken, mits je zorgt dat ze niet mogen sjoemelen met materiaal en dat de opdracht duidelijk is. Want onduidelijkheden vragen ze niet, ze verzinnen zelf een oplossing waarvan ze denken dat wij het zo willen hebben.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:06

Ik heb het 2 kleurig bruine zadel van hun. Heb hem nu 2 jaar. Zadel blijft goed, maar de verf niet... die slijt erg snel. Zal van de week even een foto maken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:21

Als je dat wilt doen AngelsDitsch, graag, ben erg benieuwd.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:49

germie schreef:
Nou, met een dagloon van 50 eurocent zit het geld echt niet in die 50 werkuren. En de daglonen in dat soort landen liggen echt zo laag.
Theepluksters op Java werken 7 dagen per week voor 25 eurocent per dag. Wel gratis kost en inwoning en vaak scholing voor de kids).
Een mattenvlechter voor rotan strandmatjes krijgt in Vietnam ong. 40 eurocent per dag, hooguit. Een rijsthoed kost 75 eurocent voor een toerist (is altijd duurder dan voor lokalen) en hier is 1 persoon 1 dag mee bezig.
Het geld gaat dus niet zitten in de manuren, maar in het materiaal. Dus door een zadel te laten maken in India scheelt echt enorm. Niet voor niets is outsourcing van softwareontwikkeling naar New Delhi/Bangalore tegenwoordig zo populair, want die manuren zijn ook stukken goedkoper dan hier.

Maar omdat er ook bezuinigd wordt op materiaal krijg je dus slechte zadels. EEn A-merk zou beslist goedkoper kunnen als ze deze zadels in India laten maken. Moet je natuurlijk de makers nog wel opleiden. En Indiers zijn erg goed in namaken, maar je moet er wel op toezien. Ik weet zeker dat ze een goed zadel kunnen maken, mits je zorgt dat ze niet mogen sjoemelen met materiaal en dat de opdracht duidelijk is. Want onduidelijkheden vragen ze niet, ze verzinnen zelf een oplossing waarvan ze denken dat wij het zo willen hebben.

Vandaar dat goede merkzadels uit West-Europa dus duur zijn, daarnaast wordt er niet bezuinigd op kwaliteit van het leer en het ontwerp.
Dus goedkoop is duurkoop en helaas zijn paarden daar de dupe van.