Dilemma wat betreft peesbescherming

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Dilemma wat betreft peesbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:17

Leren peesbeschermers ademen ook goed (tenminste mijn ervaring) passen zich goed aan aan het paardenbeen en beschermen... Kost wel wat, maar heb je ook wat Tong uitsteken Zelf gebruik ik met trainingen gewoon de br beschermers. Geeft bij mij voldoende bescherming met springen en dressuur...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:55

Heb ook geen klachten over de pasvorm van de NEWs. Het duurt even voordat ze in model zijn, maar ze passen zich prima aan.

Die blauwe van Professional's Choice in dit topic lijken me juist superwarm worden. Hebben deze ook een neopreen voering?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:08

Roos_s schreef:
Leren peesbeschermers ademen ook goed (tenminste mijn ervaring) passen zich goed aan aan het paardenbeen en beschermen... Kost wel wat, maar heb je ook wat Tong uitsteken Zelf gebruik ik met trainingen gewoon de br beschermers. Geeft bij mij voldoende bescherming met springen en dressuur...

Jah die BR's heb ik ook, maar dat elastiek schuurt dus haar vacht kapot van de benen. Hoeft ze ze nog niet eens zo lang om te hebben .

Op zich hoeven haar pezen niet ondersteund te worden, naar mijn idee kan dit ook niet. Het is voor mij het belangrijkste dat ze de klappen opvangen en ademen. En geen elastiek bevatten Knipoog .
Ik ben toch wel geintresseerd in die N.E.W. Airoflows, als ik het zo lees zijn er een aantal mensen die ze hebben en er erg tevreden over zijn.
Hebben die Airoflows dan ook een harde schelp of zijn ze verhard?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:28

Er zit bij mij een kunstof plaat tegen de pees aan bij de voorbeschermers en achter een soort versteviging van nylon aan de voorkant.

Ze gaan helemaal rondom, dus het klitteband kan niet schuren.

Canter van canter-equipment zit hier op bokt, dus die kan je vast wel helpen.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:35

Bij de N.E.W airflow's zit alleen aan de achterkant echt een hard stuk.
Een soort van schelp achtig iets.. (lastig uit te leggen zo Huilen van het lachen )
Verder bestaat het uit een nylon-achtige buitenkant en aan de binnenkant zit een zacht iets..

Wie weet kan je een ruitersportzaak vinden die ze in de winkel heeft liggen, dan kan je ze zelf voelen&zien.
Zo van een plaatje is het moeilijk om er een beeld van te vormen.
Anders misschien de N.E.W's gewoon bestellen, vaak kan je online gekochte artikelen terug sturen als het niet is wat je er van verwachtte...

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:37

BIk ken geen 3 in 1 beschermers die niet warm worden, er zit bij geen enkele een harde plaat in die de pezen echt kan beschermen.Die harde plaat vind je wel bij b.v. de New air.
Als je niet crost zou ik voor de achterbenen New multipurpose boots doen, ben je veel geodkoper uit (25 euro of zo per paar), zijn als het ware hoge kogelbeschermers die ademen.
Je vind ze wel op de site van New, via canter equipment kun je zo door linken.
En anders iets nemen met leer er in en een harde b.v. carbon plaat aan de achter zijde, deze blijven relatief ook koel, de rest wordt allemaal warmer.
Succes met je keuze.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:48

ondersteunen van pezen zou geen enkele beschermer kunnen doen,.. dan zul je het hele been moeten gipsen misschien...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 21:41

Mjah daarom.
Ik ga wel met haar de cross in, maar heb mijn keus al laten vallen op cross beschermers. Ik ga denk ik de NEW Airoflow bestellen voor haar, voor het gewone werk. Hoor veel positieve dingen over deze beschermers... Ik bel vandeweek anders nog even met Canter, dan kan ze me misschien nog even wat informeren of andere beschermers..

Wat een muts ben ik hè Knipoog , maar vind het wel belangrijk dat ze mijn paard bieden wat ik er van verwacht. Voor de cross ga ik voor de Dalmar Eventers.