australian zadels van zadelmarkt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: australian zadels van zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:44

Jeetje TS, ik schrik van je laksheid tegenover je paard.
Er staat zoveel slechts geschreven over zadelmarkt en jij wil dat niet aannemen, maar er toch gewoon één kopen omdat de kwaliteit je geen ene donder interesseert.
Dan snap ik wel dat je paard over 2 jaar niet meer loopt.....

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 08:47

Inderdaad... als er zoveel negatiefs over die zadels wordt geschreven, probeer je het toch niet eens?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:04

Silence schreef:
Er staat zoveel slechts geschreven over zadelmarkt en jij wil dat niet aannemen, maar er toch gewoon één kopen omdat de kwaliteit je geen ene donder interesseert.

9 van de 10 mensen die hier roepen dat de kwaliteit flút is, hebben zelf nog nooit te maken gehad met een ZMzadel. Maar hebben van het nichtje van de buren, die hun vrienden, daar de oma van ( en ga nog maar even zo door.) gehoord dat dát zadel hun niet beviel. Dus ja, hoe representatief is al dat "slechts".
De TS wil gewoon weten of er mensen zijn met ervaring wat betreft DAT zadel.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:18

heb ik gedaan ..
als je een goede treft overleeft die dit paard
(er vanuit gaande dat die nog maar 2 jr heeft volgens ts)
heb er hier gezien die echt al jaaaaren oud waren en nog steeds goed

heb je pech rijd je m voor die tijd aan gort

ts als je der zo een koopt
goed kijken of die recht is en blijft
en regelmatig de kussens controleren

heb hier 1 australian in mijn handen gehad waar de spijkers door de kussens heen kwamen ..
mocht hem helaas niet slopen van die mensen
want was machtig benieuwd waar die vandaan kwamen Bloos

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:19

Hoezo alleen van horen zeggen?????????????

Er staan meerdere topics op bokt waarin een Zadelmarkt zadel geheel uit elkaar gehaald wordt.
Die foto´s spreken toch boekdelen of niet...................
Wie dat op zijn paard wil leggen.................tja, wat moet ik daarvan zeggen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:29

Dan betreft het nog alleen die zadels die uit elkaar gehaald zijn. Stel 't zijn 10 zadels, er zijn nu 100 mensen die roepen dat het slecht is. Dan zijn er nog 90 die dat alleen roepen op grond wat ze op internet hebben gezien/gehoord. ( dus alleen van horen zeggen & op plaatjes zien.) Dit noem ik nog steeds geen persoonlijke ervaring.

Ik moet het met je eens zijn, dat het niet de meest( maak er maar van absoluut geen) fraaie zadels zijn. En ik het ook niemand aanraad om het op z'n paard te leggen. Maar waar ik over struikel is dat de meesten "zomaar" wat roepen, zonder er ook maar enkele persoonlijke ervaring mee te hebben.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:36

Ja dat wel, maar al zijn het maar 10 zadels.
10 zadels van 1 merk.......zegt mij sowieso al genoeg over de kwaliteit.
Dat is niet gewoon een productiefoutje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:46

roxiie, ik wil er niet eens persoonlijke ervaring mee hebben.
Ik heb nu een kunststof zadel om de reden dat ik een goed leren zadel niet kan betalen.
Tja, dan had ik dus ook zo'n goedkoop rotzadel daar kunnen halen terwijl ik weet hoe die dingen er van binnen uitzien aan de hand van foto's.
Had ik dan eerst mijn geld moeten verspillen en het paard naar zijn gruzelementen moeten rijden om een mening te mogen geven? Verward

Moet je nagaan:
-een zadel moet gemaakt worden in verweggistan door mensen in een fabriek. -die mensen moeten ook verdienen+ de fabriek moet óók winst draaien-
-dan moet de tussenhandelaar en óók nog eens aan verdienen en de transportkosten betalen.
-dan maakt de winkelier er ook nog eens vaak de helft winst op.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:54

Niks kopen, van wat van de zadelmarkt is, altijd problemen mee, zie ik om me heen, en zie BIT van december, dus ik ben 1000% van overtuigd, waardeloze troep.

Gelukkig vond ik de prijzen veels te laag dat ik al geen goed gevoel bij heb, en kocht er niks, en nam gewoon een goede tweedehands echte westernzadel, ben er blij mee, nooit problemen mee, want me draver had een gevoelige rug, en moet je eens kijken een prachtige volle gespierde rug, en de gevoeligheid is weg, dat kwam omdat hij geen dressuurzadel verdroeg.

En anders, als je de echte goeie zadels te duur vind, moet je eens een wintec nemen, die is vriendelijk voor je portemonee, en is goed, bijvoorbeeld die van isabel, maar ook hier geldt, is niet geschikt voor elke paard, het ligt aan de bouw van je paard, maar is wel een goed zadel, ik zou het zo weer nemen, ben er gek van, lekker licht, en dus prettig voor paard/pony, en deze zadels zijn tegenwoordig zoveel beter als 10 jaar geleden.

Maar koop niks van zadelmarkt, al ziet het er op het oog netjes uit.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:59

Wat kost een paard. wat kost het jaarlijks aan onderhoud. tel eens op en vraag je af of een zadel iets is om op te bezuinigen. het belangrijkste onderdeel van het harnachement van je paard. en helaas zoveel paarden die de ellende van een slecht zadel lang verduren. de enorme hoeveelheid negatieve berichten over de goedkope zadels zijn er niet voor niets. een zadel kan voor zo'n prijs nooit goed zijn en zeker niet om te testen op de kostbare rug van je paard. als een deugdelijk zadel niet betaalbaar is, hoe lukt het je dan een paard te onderhouden? hoe moet het dan als er een dure behandeling van een dierenarts nodig is? een paard verdient passend, veilig en deugdelijk materiaal.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:00

Ragdollcat schreef:
Niks kopen, van wat van de zadelmarkt is, altijd problemen mee, zie ik om me heen, en zie BIT van december, dus ik ben 1000% van overtuigd, waardeloze troep.

Maar koop niks van zadelmarkt, al ziet het er op het oog netjes uit.

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik ben het er mee eens dat de zadels niet geschikt zijn. Ik heb zelf een paar zadels in mn handen gehad en nee, voor mij zijn ze zeker neit weg gelegd.

maar andere spullen van de zadelmarkt kunnen best leuk zijn!
Ik heb er 2 erg prettige regendekens vandaan! Aan halster kan je ook weinig verkeerd doen, net als aan poetsspullen en rijbroeken.
Niks kopen van de zadelmarkt vind ik dus wat overdreven.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:00

Wat zijn sommige toch weer lekker bezig en wat blijft lezen toch moeilijk.

Waarom moeten sommige de TS nou aanvallen over dingen dei ze neit eesn gezegd heeft?

De TS is helemaal niet laks met de gezondheid van haar paard de TS zegt alleen dat hij dus geen 10 jaar hoeft mee te gaan.

Eerste zin van de TS in dat bericht is dat als het zadel goed past en ligt voor het paard dat zij dan tevreden is, ook al is hij dan met 2 jaar versleten.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:03

een zadel dat na twee jaar versleten mag zijn, maar wel goed past en goed ligt, lijkt mij een contradictio in terminus

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:03

staat er ook in het bit van december dat hun gesloopte zadels van zadelmarkt komen
of verzint iemand dat hier uit zn duim Knipoog

ik heb een zadelmarkt dressuur (sidney) waar ik 3 keer in de week op rij en die goed op mijn paard ligt
ik heb ook een EURORIDING titan die ligt ook 3 keer in de week op mijn andere paard en die ligt ook goed

ik wil hier mee zeggen dat ik te vreden ben over allebei de zadels ookal is er veel verschil in de prijsklasse

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:05

moonfish13 schreef:
In de Bit van december hebben ze de zadelmakers van stubben 3 van zadelmarktkwaliteit zadels laten slopen, nou ik schrok mij rot.
Koop die bit anders eens en ga daarna eens kijken of je wel een zadelmarkt zadel wil na dat gelezen te hebben.
Dikgedrukte uitvergrote woorden in het artikel:
Nepleer, sprokkelhout en conservenblik.
-Roest schimmel en scheefheid.
-Slecht gevuld wipzadel.
-Breekboom van conservenblik.

Er staat dus niet dat het zadelmarkt zadels zijn, maar hetzelfde verhaaltje imo na het zien van foto's van andere mensen.
Je kan er naast zadels denk ik prima spullen kopen, maar de belangrijke dingen als een zadel zou ik er niet kopen.
Al zou bit het kopen bij zadelmarkt dan zetten ze dat er toch niet bij, ze adverteren toch ook in de bit....
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-11-08 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:06

Ik heb het dan ook over de zadels, want we praten hier over zadels, en niet voor andere paardenspullen, die zijn weer wel oke natuurlijk, zoals dekens enzo. het gaat me enkel alleen om zadels.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:12

Over van dat Bit, ja komen ook van de zadelmarkt, ook kocht iemand er westernzadel, zat slecht op paard, voor en achterkant zat op de rug en in het midden bolt het op, dus moest ze inruilen voor een echte tweedehands, want haar paard kreeg er last van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:16

ragdollcat: hoe weet je dat?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:22

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:09

LADPR schreef:
Wat zijn sommige toch weer lekker bezig en wat blijft lezen toch moeilijk.

Waarom moeten sommige de TS nou aanvallen over dingen dei ze neit eesn gezegd heeft?

De TS is helemaal niet laks met de gezondheid van haar paard de TS zegt alleen dat hij dus geen 10 jaar hoeft mee te gaan.

Eerste zin van de TS in dat bericht is dat als het zadel goed past en ligt voor het paard dat zij dan tevreden is, ook al is hij dan met 2 jaar versleten.

Danku, dat is precies wat ik bedoel, een zadel dat niet past leg ik niet op mijn paard, zo simpel. die ik nu heb zit een scheur in het leer. nog niks aan de hand maar als hij verder scheurt zakt de boom wat breder en heb ik er niks meer aan, daar wou ik niet op wachten dus heb ik een nieuw zadel gekocht. maar die lag ook niet lekker en daarbij was het een dressuur en dat wil ik niet.
en even over het nog 2 jaar lopen. mijn paard is 20! 4 jaar geleden werd er gezegd dat ie geen jaar meer zou meegaan. inmiddels loopt hij nog steeds maar alles lekker rustig en kalm an. dus nee, over 2 jaar zal hij hoogst waarschijnlijk niet meer lopen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:21

Ik snap je punt, maar dit zijn imo geen zadels die je 2 jaar kan gebruiken.
Niet alleen voor de mooi, maar het deugd gewoon niet.
Ik zou ook met een paard die misschien nog maar 2 jaar leeft zoiets hebben van: dan is het maar niet meer zo mooi als het maar past, maar de rotzooi die er voor gebruikt word. Nagelbijten / Gniffelen
Maar het deugd gewoon niet, ik zou mij niet veilig voelen in zo'n zadel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:22

Moonfish, hoe ik het weet? goed lezen, graag, hoef ik niet 2 x te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:32

cp112 schreef:
als het flutzadel prima past intresseert mij de kwaliteit niet, als het met 2 jaar op is nouja, so be it.... dan loopt mijn paard waarschijnlijk toch niet meer.

Ik zoek geen reacties van mensen die alleen maar zadelmarkt af lopen te kraken, ik zoek reacties van mensen die daar hun australian weg hebben en hun ervaringen.

want tsja waarom zou je een zadel zoeken dat over 2 jaar er nog goed uit ziet als je je paard toch over 2 jaar naar de slacht kan brengen omdat het dier dood gaat van de pijn. mss verdien je het geld dat je aan het ZMzadel uitgegeven heb nog wel terug ! 2 vliegen in 1 klap Sigaar

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:35

Anoniem schreef:
cp112 schreef:
als het flutzadel prima past intresseert mij de kwaliteit niet, als het met 2 jaar op is nouja, so be it.... dan loopt mijn paard waarschijnlijk toch niet meer.

Ik zoek geen reacties van mensen die alleen maar zadelmarkt af lopen te kraken, ik zoek reacties van mensen die daar hun australian weg hebben en hun ervaringen.

want tsja waarom zou je een zadel zoeken dat over 2 jaar er nog goed uit ziet als je je paard toch over 2 jaar naar de slacht kan brengen omdat het dier dood gaat van de pijn. mss verdien je het geld dat je aan het ZMzadel uitgegeven heb nog wel terug ! 2 vliegen in 1 klap Sigaar

Hallo wil jij wel eens even uitkijken met je opmerkingen! Ik heb mijn paard nog altijd gered van de slacht en het laatste wat ik wil dat hij voelt is pijn, en zulke beschuldigingen kunnen echt niet door de beugel!
Het gaat mij niet om het zadel van zadelmarkt maar om de australian die ik daar gezien heb. vond hem erg mooi (en NEEEEEEE dat is niet de reden om een zadel te kopen... *zucht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:39

cp112 schreef:
Anoniem schreef:

Hallo wil jij wel eens even uitkijken met je opmerkingen! Ik heb mijn paard nog altijd gered van de slacht en het laatste wat ik wil dat hij voelt is pijn, en zulke beschuldigingen kunnen echt niet door de beugel!
Het gaat mij niet om het zadel van zadelmarkt maar om de australian die ik daar gezien heb. vond hem erg mooi (en NEEEEEEE dat is niet de reden om een zadel te kopen... *zucht)

jij doet erg laks naar mijn idee en het is al 100 x "bewezen"dat 9 van de 10 zadels van ZM erg slecht zijn. zo slecht dat als je daar een jaar mee rijd dat de rug van je paard het wel kan vergeten. Dus snap niet waarom jij het dan als nog wil proberen.