Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mijnes was (dan wl met frontriem erbij) 438,- . Maar daar doe je dan natuurlijk ook standaard wat langer mee dan met eentje van bijv. 50,-
" Focussed schreef:vagolijntje: Volgens mij zit de neusriem altidj naast het oog, dat heeft de mijne namelijk ook.
hoewel de gesp van de neusriem is niet heel erg als deze maar hoog zit mn paard krijgt namelijk direct schuurplekken ern irritaties als ze ook maar in de buurt van zn oog komen sjaantje schreef:In mijn onderschrift staat een foto, de linker 2 paarden hebben beide een S&T hoofdstel in met gesp bovenop het kopstuk. Linker is een Sommer hoofdstel (leer is erg goed, rekt ook niet uit), middelste is een Schöckemohle hoofdstel, heeft het kopstuk ook onderlegd (is fijn). Zeg maar wanneer je duidelijkere foto's wilt.
sjaantje schreef:Oké, ik had niet door dat dat je probleem was.. Vraag me af of dat überhaupt te vinden is. Aan de andere kant van het hoofdstel (linker paard) zitten geen gespen. Ik denk dat het onmogelijk is om zoiets te vinden, omdat je niet alle gespen bovenop het hoofd kunt hebben.
vagolijntje schreef:ik ben bereid voor mn hoofdstel 200 of iets meer te betalen en ik zoek dus een trens hoofdstel
de kiefer anja is niet wat ik zoek "zucht, ik wil weer te veel"
Mensonides schreef:De rondgenaaide van hb heeft dat alleen volgens mij..
Maar voor stang en trens lijkt het me een beetje onmogelijk.. anders wordt het wel een volle boel daar achter de oren..
Alleen is het kopstuk daarvan niet onderlegd en dat wilde TS graag toch? 
Ibonn schreef:Vagolijntje ik maak hoofdstellen en halster (op maat) en kan dus een hoofdstel maken zonder die gespen langs de ogen. Ik zou dan 2 lange bakstukken maken met een gesp achter de oren, hetzelfde voor de neusriem. Het enige wat niet naar boven verplaatst kan worden, is de keelriem maar hier heb je geen problemen mee vermoed ik?
De reden waarom deze gespen bij bijna alle hoofstellen aan de bakstukken zitten, is gewoon om te kunnen verstellen. De lengte van een paardenhoofd verschilt onderling enorm en ook een ander bit kan al een andere pasvorm geven door het verschil in doorsnee van de bitringen.
Als je geinteresseerd bent, stuur je me maar een pb.