Advies gevraagd over mijn zadel op mijn welsh.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Advies gevraagd over mijn zadel op mijn welsh.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:12

Ja dat hoop ik inderdaad

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:30

Sanniej_ schreef:
Nou vertel maar waarom dan? Ben ik wel benieuwd naar ik heb het idee dat het alleen om het aantal inch gaat. En 16 inch is voor hun beide juist.

Het meisje op de eerste foto heeft ruimte over in het zadel, maar het meisje op de tweede en derde foto zit al vrij achterin, je moet een hand achter je billen kunnen leggen. De kussens van het zadel kunnen dan achter in de rug drukken. En krijg je verkeerde drukverdeling.
Dus jah dit is al een voorbeeld dat de ruiter ook iets met het zadel te maken heeft. Het moet het paard passen, maar ook de ruiter.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:01

Heb je je huidige zadel wel nieuw gekocht?
Dan zou ik naar de winkel teruggaan en melden dat het gewoonweg (nog) niet goed ligt.
Misschien dat je het zadel alsnog kunt inruilen voor een ander die beter past, of kunnen ze nogmaals naar de boom kijken.

Ik vindt dat het zadel op de 1e foto erg ver naar voren ligt. Ik weet niet of dit gezichtsbedrog is.
En het is best wel hoog van achteren, het heeft dikke kussen. Het is alsof het van achteren hoger ligt dan van voor. Als dat zo is, dan ligt het dieptepunt van de zitting, dus niet in het midden, maar verder naar voor, waardoor je als ruiter naar voren schuift in het zadel.
Ik weet niet wat je voor onderlegger wilt gaan kopen, maar als je eentje koopt die dikker is aan de achterzijde, dan duwt die het zadel nog verder omhoog aan de achterzijde, waardoor je nog meer naar voor wordt geduwd in het zadel. Ik weet niet of dat de juiste oplossing is.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 21:58

@Isabonny; Ja ik ga voorlopig gene onderlegger kopen maar eerst een zadelmaker laten kijken, Ik heb daar idd ook bij stil gestaan. Op de 1e foto zit er een te krappe boom in en geen staartriem dit is dus niet echt een eerlijk beeld.
@Sarosxx: Best knap dat dat verschilt elke keer is het dezelfde ruiter en geen gram aan gekomen hoor Knipoog

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:09

Sanniej_ schreef:
@Isabonny; Ja ik ga voorlopig gene onderlegger kopen maar eerst een zadelmaker laten kijken, Ik heb daar idd ook bij stil gestaan. Op de 1e foto zit er een te krappe boom in en geen staartriem dit is dus niet echt een eerlijk beeld.
@Sarosxx: Best knap dat dat verschilt elke keer is het dezelfde ruiter en geen gram aan gekomen hoor Knipoog

Misschien is het op de foto slecht te zien, bij de eerste foto zit ze niet in het zadel maar ziet het er anders uit als bij de volgende, maar bij de laatste twee lijkt het alsof ze achter tegen de lepel aan zit. Kan ook zijn dat de ligging niet goed is en ze daardoor anders zit, door de verschillende bomen die je misschien hebt gebruikt ligt het zadel natuurlijk ook anders. Op de eerste foto ziet het zadel er helemaal niet klein uit eigenlijk. Maar misschien heb ik het mis hoor Knipoog Ik zeg het niet om alles af te kraken, begrijp me niet verkeerd. Ik geef het als voorbeeld aan dat de ruiter ook belangrijk is bij een zadel.