Misschien moet ik toch maar voor een (tweedehands) dressuurzadel gaan vaneen goeie zadelmaker, of een WOW...
Maar die prijs.. en het idee alleen al dat die gestolen kan worden
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Maar het is niet te ontkennen, het is (bewust) een hard zadel om op te zitten. Zelf heb ik niets liever, het went blijkbaar, maar als je echt een zacht vel hebt gaat het misschien wel schrikken zijn

Bandida schreef:Dat is altijd een goed plan, gelijk met welk zadel
Heeft die wow de stijgbeugels dan ook wat meer naar achteren?

Ik ben na een hele zoektocht in engelse zadels uitgekomen op Iberische zadels, en heb daar ook een paar van gprobeerd.
Roane schreef:Tja, mijn ervaring met Iberische zadels is, is dat ze vaak enorm zijn.
KNIP
De hogevoor en achterboom is heel erg wennen, de Espectaculo heeft nauwelijks kniewrongen, en verkijk je er niet op! Je moet heel wat buikspieren kweken voordat je de subtiele manier van lichtrijden gevonden hebt die zo'n zadel vereist, en je zal de steun van kniewrongen enorm missen. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt, zal je een veel betere zit hebben.
Maar als je zelf een beginner bent, zal zo'n zadel averechts werken. Ja, zo'n zadel zit heerlijk, áls je er op kan rijden.