LianStar schreef:Nou de slof wordt nogal vaak verkeerd gebruik. Als die goed gebruikt wordt heb ik er niks tegen.
mee eens!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
LianStar schreef:Nou de slof wordt nogal vaak verkeerd gebruik. Als die goed gebruikt wordt heb ik er niks tegen.
saskiakefie schreef:waarom is (bijna) iedereen eigenlijk zo erg tegen een slof?
LoveLeandro schreef:Wat is er GOED aan de slof?
crossmonster schreef:Goed gebruik van een slof wil zeggen dat de slof zodanig zit, dat hij alleen inwerkt als paard zijn hoofd omhoog wil gooien.
crossmonster schreef:Helaas is grootste deel van paardrijdend nederland niet kundig genoeg om de slof goed te gebruiken.
Vandaar dat er inderdaad meer tegenstanders dan voorstanders van slofgebruik zijn

crossmonster schreef:Sommige rijtechnische problemen kun je met een slof nu eenmaal beter en sneller eruit krijgen.
ElCid schreef:En degenen die kundig genoeg zijn hebben hem niet nodig! Die weten nl. hoe ze het zonder hulpmiddelen moeten oplossen en dat is altijd terug naar de basis; de enige manier om problemen op te lossen
crossmonster schreef:Want het is helemaal niet de bedoeling dat ie constant op spanning staat
crossmonster schreef:Het gaat mi vooral om paarden die met zo'n harde ruiterhand gereden zijn, dat ze zichzelf hebben aangeleerd om bit vast te pakken en weg te lopen.
vivian_ve schreef:ik vind dat als je er goed mee omgaat het een heel fijn hulpmiddel kan zijn.
Jeanine84 schreef:De slof zorgt er voor (als je hem goed gebruikt) dat je paard een juiste hoofd/halshouding aanneemt!
Bandida schreef:Jeanine84 schreef:De slof zorgt er voor (als je hem goed gebruikt) dat je paard een juiste hoofd/halshouding aanneemt!
Dat kan niet gewoon via de teugel?
En hoe zorgt een slof voor die 'juiste' houding?
Bandida schreef:vivian_ve schreef:ik vind dat als je er goed mee omgaat het een heel fijn hulpmiddel kan zijn.
Leg dan maar eens uit hoe het precies werkt, en wat het verschil is met dat zelfde paard rijden zonder de slof.
Lancome schreef:elke keer dat ik zonder hulpteugels mijn paard nageeflijk kan krijgen is voor mij pure winst.
Bandida schreef:Lancome schreef:elke keer dat ik zonder hulpteugels mijn paard nageeflijk kan krijgen is voor mij pure winst.
Daar ben ik het mee eens. En al helemaal als je hem zonder teugeldruk echt kan laten dragen met de rug.