Rond geribt paard, korte rug, hoge schoft welk type zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Rond geribt paard, korte rug, hoge schoft welk type zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:00

Voor mijn rondgeribte paard met hoge langdoorlopende schoft en korte rug heb ik een Wow besteld.
Daaleman en Schumacher lagen ook goed op zijn rug maar deze zadels konden jammer genoeg niet volgen in de breedte.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:10

Precious20 schreef:
Voor mijn rondgeribte paard met hoge langdoorlopende schoft en korte rug heb ik een Wow besteld.
Daaleman en Schumacher lagen ook goed op zijn rug maar deze zadels konden jammer genoeg niet volgen in de breedte.

Hier precies hetzelfde verhaal. Voor de 1 heb ik een daaleman. Hij is uitgegroeid. Maar voor mijn 3 jarige kon daaleman nu wel iets maken, maar niet mee groeien. Spaarvarken op een vetmest dieet gezet en een WOW in bestelling staan Lachen

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:43

Hoi, ik herken je probleem ook, heb zelf 2 paarden met een korte rug.
Ik heb nu een zadel op maat laten maken bij:
www.zadelatelier.nl
Ze is heel precies, en het valt best mee met de kosten, ze neemt ook je oude zadel in.
Hopelijk kom je er uit, en vind je een fijn passend zadel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:34

Ik heb een geweldig Kieffer-zadel. Heeft een teruggesneden kamer (hoge schoft) en het ligt perfect op mijn arabier (korte rug en rondgeribt).

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:43

jeetje, het moet niet gekker worden..
wij zijn toch geen zadelmakers?

doe alsjeblieft je paard een lol en laat een goede zadelmaker ernaar kijken ipv hier je vraag te stellen.
daar schiet je toch geen drol mee op?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:14

anita84 schreef:

doe alsjeblieft je paard een lol en laat een goede zadelmaker ernaar kijken ipv hier je vraag te stellen.

Zo, wat een positief kritische opmerking weer! Ik ga even kijken of jouw opmerking misschien verwijderd kan worden want ik denk niet dat de TS hier veel mee kan. Ze weet heus wel dat een goede zadelmaker langs zal moeten komen maar ze mag toch wel inventariseren wat andere mensen op hun paarden met ongeveer dezelfde bouw hebben liggen?

Moderatoropmerking:
Voor beide geld dat men wel wat vriendelijker naar elkaar mag reageren. Reacties worden niet op verzoek verwijderd, iedereen mag zijn/haar mening geven maar hou het alsjeblieft wel vriendelijk!

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:49

femskie schreef:
anita84 schreef:

Zo, wat een positief kritische opmerking weer! Ik ga even kijken of jouw opmerking misschien verwijderd kan worden want ik denk niet dat de TS hier veel mee kan. Ze weet heus wel dat een goede zadelmaker langs zal moeten komen maar ze mag toch wel inventariseren wat andere mensen op hun paarden met ongeveer dezelfde bouw hebben liggen?

Dank je voor de verdediging, het is inderdaad om te inventariseren, kan inderdaad een zadelmaker laten komen met allerhande zadels waarvan ik al weet dat ze te weinig ruimte hebben op het kussenkanaal, daar schiet ik ook niks mee op. Kan nu door ervaringen van andere bokker het "kaf" van het "koren" scheiden!

Derest allemaal bedankt voor jullie reactie enne hoe meer ervaringen hoe beter!!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:04

Mijn paard is ook rond geribt, kort in de rug en redelijke schoft. De zadelmaker heeft mij een Kieffer lech profi aangeraden. Sowiezo kieffer i.v.m die terug gesneden kamer.

Zou gewoon eens de zadelmaker laten komen! (die van mij was een master saddle fitter)