[WN] Welke schoenen/broek heb jij aan met westernrijden.....?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Re: Welke schoenen/broek heb jij aan met westernrijden.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:31

He, thanx superpony! Old West laarzen dus, lace-ups van Ariat klinken ook interessant, die zijn dus wat smaller, of smaller te maken neem ik aan?. Ik ga het stiekum eens allemaal heel goed onthouden voor als ik weer eens ergens in de buurt ben...

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:15

Pluizebolpum schreef:
lace-ups van Ariat klinken ook interessant, die zijn dus wat smaller, of smaller te maken neem ik aan?.

Dat zijn veterschoenen, dus die kun je zo straks aantrekken als je wilt Lachen .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:08

Ik heb ook smalle kuiten. Broekmaat 34/36 en schoenmaat 38,5 dus nadeel is idd dat de kuit wijder is, maar toch heb ik er weinig last van. De laarzen worden zachter en als je rijdt valt het niet meer zo op, of tijdens het lopen. In het begin dacht ik ook, wat wijd, maar daar moet je even doorheen en dan zijn ze zachter. Het is ook niet een modeshow en kan allemaal net zo.......

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:17

Mijn probleem is daarbij dat ik schoenmaat 41 heb...dus dan zijn ze al een stuk wijder dan bij 38,5. De laars hoeft idd niet perfect aan te sluiten, maar ik vind dat het ook niet zoveel breder moet zijn dat je broek erop blijft 'hangen'. Zit niet lekker, rijd niet lekker en het ziet uit Knipoog .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:23

Nee, dat snap ik, dat is bij de grotere maten zeker een probleem. Maar omdat de wrangler van onder strakker om de laars zit, blijft dat allemaal wel oke daar.
Met andere broeken rij ik dus ook graag met schoenen, is maar net hoe het allemaal uitkomt en zit dan natuurlijk.

Uiteindelijk moet je gewoon kijken of je zelf voorkeur hebt voor bepaalde broeken. Of bijv last hebt van die binnennaad.

Met schoenen of laarzen is het ook weer persoonlijke voorkeur, maar ik vind het wel prettig dat het om je voet lekker zit, de schoen niet te breed is, een fijne hak en evt plek voor je spoor.

Daarom zei ik ook tegen pluizebolpum, als je laarzen gaat passen, ze lopen uit en dan ziten ze pas goed en lekker. Dat voel je gewoon slecht met proberen. Ik heb ook 38,5, maar neem dus 38.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:30

Ik rijd meestal met een goedkopere stretch spijkerbroek van Piet Kerkhof, die doet het prima. Daaronder jodhpurs of westernlaarzen, van die gewone bruine.
Als het echt koud is rijd ik in een suede rijbroek van degelijke Duitse makelij (Dannecker) met daaronder Ariat icebergs, jodhpurs dus.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:46

_Linda schreef:
Pluizebolpum schreef:
lace-ups van Ariat klinken ook interessant, die zijn dus wat smaller, of smaller te maken neem ik aan?.

Dat zijn veterschoenen, dus die kun je zo straks aantrekken als je wilt Lachen .

Hehe, dacht ik al, laces - veters...(maar toch, je weet maar nooit waar of ze die veters laten Knipoog )
Wat uitlopen betreft, meestal voel ik toch wel of iets goed gaat zitten, een 'oja, dat is 'm' zeg maar, en dan mag het best iets krap aan zitten in het begin (liever niet natuurlijk, maar als je weet dat het goed uitloopt, toe dan maar). Een wat wijdere kuit klinkt me prachtig, heb namelijk stevige stappertjes daaro.

Als het echt koud is of regenachtig rij ik met lange bruin suedeachtige chaps van een onbekend merk over de broek (waren de enige die lekker pasten, niet alleen mijn voeten zijn confectieonvriendelijk), net iets warmer en droger. De (rij)broeken koop ik altijd wat te lang, ben maar klein dus dat gaat makkelijk, zodat de pijpen lekker vallen zonder op te kruipen als ik in het zadel zit. Dat ze zonder schoenen over de grond slepen, nah, toe dan maar. Is toch alleen thuis en dan gooien we d'r net zo makkelijk even een omslagje in. Gaat toch in één moeite door na het uittrekken van de baggerbakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:03

Sowieso altijd een spijkerbroek, van een simpele merkloze tot een Object of Hilfiger jeans als ik geen zin/tijd heb om me om te kleden. Daarnaast qua schoenen woon ik bijna in mijn leren jodphurs van de Decathlon, die dingen kosten E20 en zitten meteen heerlijk. Daarnaast gaan ze erg lang mee. In de winter draag ik bergschoenen want dat is net ff warmer aan je voeten. Dus kortom, het is onzin om bakken met geld uit te geven aan een geheel nieuwe garderobe aan 'westernbroeken' en speciale 'westernlaarzen'. Draag gewoon wat jij lekker vind zitten en waar je lekker in kan rijden Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 09:03

Ok, dat word dus uitproberen maar nu weet ik in niueder geval een heleboel!
Bedankt allemaal!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:08

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:08

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:29

Old west laarzen, en een gewone spijkerbroek.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:27

Miryamk schreef:
Ik draag een gewone stretch spijkerbroek en legerkisten.

Dat is mijn antwoord Clown Tong uitsteken
Maar ik red het ook prima zo Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:26

Verward apart. Maar dat zijn ze inderdaad Ja
Lekker normaal, neutraal en ze zitten heel lekker. Maat groter dan normaal gekocht, mijn maat paste echt niet Nagelbijten / Gniffelen met als gevolg dat ze nou lekker ruim zitten. En dat is weer handig voor als het straks écht koud wordt, dan kan ik er mooi mijn siberische sokken in aan Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:33

Ja uh, je moet ze wel willen uitlopen natuurlijk... Haha!

Ach joh, voorbereid voor de winter in elk geval...
(En ik wil zooooomer... Clown)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:26

Ja maar dit was écht krap, als in, tenen in elkaar gefrommeld krap. Dat loop je niet meer uit Nagelbijten / Gniffelen En zo ja, dan mijn voeten dan wel zo in puin liggen dat ik helemaal niet meer kan lopen ROFL

Voor de zomer zijn ze ook cool, wat ruimte zorgt voor luchttoevoer -> laarzen met airco! Cool

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:39

Tijdens trainingen heb ik gewone berg/wandelschoenen aan. Vlak voor een wedstrijd wissel ik die om voor mijn Sendra boots (voor gewenning) en daar rijd ik ook mijn wedstrijden mee.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:48

Ik rijd in een goedkope stretchspijkerbroek, ooit gekocht bij de Aldi. Verder draag ik of wandel/bergschoenen (Scapino) maar meestal mijn leren wandellaarzen van Human Nature van de ANWB. Ik rijd geen wedstrijden en draag geen sporen. Ik ben ook maar net begonnen met western (maar wil nooit meer anders, dus er is wel kans op uitbreiding van de garderobe Knipoog )

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:33

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:24

Toch wel een boel verschil dus, maar ik heb wel al gelezen dat je het in princiepe zo duur en gek kunt maken als je zelf wilt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:33

Het lig er ook aan. Er zijn ook wel mensen die hun dure laarzen inlopen en inrijden, maar verder netjes houden voor wedstrijden bijv. Een ander koopt een paar en slijt die helemaal op met alles.
Als je fijne schoenen hebt om mee te rijden waar je evt spoor goed op hangt en de juiste hak etc etc, kan je er prima mee rijden.

Als je geen last hebt verder, kan je rijden met de broek die je wilt. Doe ik regelmatig, maar als je wel last hebt, moet je er echt beter broeken voor kiezen die het zoveel mogelijk voorkomen.

Verder ligt het ook aan je smaak natuurlijk. Ik hoef geen opvallende laarzen en ga ook niet betalen voor een mooie schacht die je toch nooit ziet. Maar wil je wat aparts, kost het vaker ietsje meer. Wil je dat echt, kan je misschien sparen en in de tussen tijd met goedkope schoenen rijden.

Je doet met goede laarzen vaak wel lang, dus dan valt het uiteindelijk wel weer mee. Broeken ligt ook denk ik aan je postuur of je slijt tussen je benen met lopen. Ik heb dat niet, maar draag een goedkope broek als ik bijv alleen ga longeren. Ik ga mijn goeie broeken niet onnodig dragen, want dan was je ze veel en slijten ze ook weer meer bijv....Maar het gebeurd dus ook dat ik draag wat ik al aan heb en dan moet het maar even zo....Gaat het niet meteen stuk van natuurlijk.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:52

pre schreef:
Toch wel een boel verschil dus, maar ik heb wel al gelezen dat je het in princiepe zo duur en gek kunt maken als je zelf wilt!

Inderdaad, maar vooral doe wat lekker zit en waar jij je fijn bij voelt, en eigenlijk wat superpony ook schrijft. Kwestie van een beetje uitproberen en kijken wat voor je werkt...

Was wel grappig, een tijd geleden alweer. Ik zat in de kantine na de les en toen kwam er een meisje die net haar eerste western les had gehad dolenthousiast binnen. Waar ze western rijkleding kon kopen, want hier ging ze toch écht mee verder en dan moesten er vast echte western rijspullen aangeschaft worden...
Enfin, meisje achter de bar keek haar even wat wazig aan en zei: 'Joh, doe niet zo gek, trek gewoon een fijn zittende spijkerbroek aan, ga naar Scapino, koop een paar lekker zittende werk/bergschoenen, pak een trui of shirt uit de kast en je bent klaar!'
Dat was alweer jaren terug, maar staat me nog bij omdat ik het het zo'n heerlijk nuchter antwoord vond...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 08:31

Ik moet ook zeggen dat dat ook iets wat me vooral aantrok tot de western fooks, doe lekker gewoon, lol hebben en lekker bezig zijn met paard!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:34

Ik heb ook wel eens gereden in mijn mega wijde skatebroek hoor! Bloos
Maar met sommige modellen broeken zit ik wel lekkerder, en vooral netter. Bloos
(Als je broek geen fijn model heeft heb ik ook het idee dat ik schuif 'in mijn broek'...)

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:10

Pluizebolpum schreef:
pre schreef:

Inderdaad, maar vooral doe wat lekker zit en waar jij je fijn bij voelt, en eigenlijk wat superpony ook schrijft. Kwestie van een beetje uitproberen en kijken wat voor je werkt...

Was wel grappig, een tijd geleden alweer. Ik zat in de kantine na de les en toen kwam er een meisje die net haar eerste western les had gehad dolenthousiast binnen. Waar ze western rijkleding kon kopen, want hier ging ze toch écht mee verder en dan moesten er vast echte western rijspullen aangeschaft worden...
Enfin, meisje achter de bar keek haar even wat wazig aan en zei: 'Joh, doe niet zo gek, trek gewoon een fijn zittende spijkerbroek aan, ga naar Scapino, koop een paar lekker zittende werk/bergschoenen, pak een trui of shirt uit de kast en je bent klaar!'
Dat was alweer jaren terug, maar staat me nog bij omdat ik het het zo'n heerlijk nuchter antwoord vond...

Ik vind het ook wel lekker dat ik 's ochtends gewoon in de kleren naar school kan waarin ik 's avonds dan weer rijd. Hoef me dan niet tussendoor nog weer om te kleden. Scheelt toch weer Knipoog